Miasta: Skylines 2wydawca uważa, że gracze mają „wyższe oczekiwania” wobec gier i „mniej akceptują”, że z czasem zostaną one naprawione.
Tak twierdzi zastępca dyrektora generalnego Paradox Interactive Mattias Lilja, który rozmawiał z Rock Paper Shotgunem o opóźnieniu Prison Architect 2, a także o anulowaniu Life By You i przyjęciu Cities: Skylines 2. Mówiąc o tym pierwszym, Lilja mówi, że wystąpiły „problemy z jakością” – zwłaszcza „nie ten sam rodzaj wyzwań co mieliśmy z Life By You” – co ostatecznie doprowadziło do odłożenia tej gry, „aby dać graczom grę, na którą zasługują” po jej premierze.
To jednak coś więcej, jak kontynuuje Lilja: „Opiera się to również na fakcie, że – z całą przejrzystością – widzimy, że fani, mając ograniczony budżet na gry, mają wyższe oczekiwania i mniej akceptują to, że naprawisz Takie jest nasze zdanie. Przestrzeń gier zawsze była środowiskiem, w którym zwycięzca bierze wszystko. W niektórych grach bierze udział większość graczy, a większość gier jest odrzucana dość szybko, co teraz jest jeszcze bardziej widoczne. [during] może przez ostatnie dwa lata”.
Lilja mówi dalej, że jeśli chodzi o Cities: Skylines 2 – które ukazało się w zeszłym roku główne problemy z wydajnościąi dzięki multiple Delays nadal nie zostało wydane na konsole – Paradox „wiedział, że będziemy mieć pewne problemy, jak w każdym wydaniu”. Przyznaje później, że niektóre z tych rzeczy to „kwestie, których tak naprawdę nie do końca zrozumieliśmy i że to całkowicie zależy od nas”. Jeśli chodzi o wydajność budowniczego miasta, dyrektor kreatywny Paradoxu, Henrik Fåhraeus, mówi w osobnej rozmowie, że „nie doceniliśmy tego, jak zostanie on odebrany przez graczy”.
Nieco bardziej optymistycznie, Fåhraeus twierdzi, że Paradox dowiedział się z Cities: Skylines 2, że „gdybyśmy mogli skłonić graczy do wypróbowania tej gry na większą skalę, pomogłoby to” i że w przyszłości wydawca chce mieć „większy stopień „otwartości wobec graczy, „i to dość wcześnie, jeśli to możliwe”. Mając to na uwadze, mamy nadzieję, że wydawcy uda się uniknąć tych samych pułapek w przyszłości.
Rok później prawie żaden z pierwszego DLC do Cities: Skylines 2 faktycznie został wypuszczony, a teraz wszystko znów zostało opóźnione.