Nadchodząca gra typu survival horror A Quiet Place: The Road Ahead będzie wyposażona w funkcję wykrywania mikrofonu, która pozwoli stworzeniom usłyszeć Twój prawdziwy głos.
„Idą po ciebie. Nie wydawaj żadnego dźwięku!… dosłownie” – czytamy w tweecie z oficjalnego kanału gry na Twitterze. „Ciche miejsce: Droga przed nami posiada funkcję wykrywania mikrofonu, która przenosi strach tych stworzeń prosto do Twojego pokoju”. Ogłoszeniu towarzyszy głęboko niepokojące wideo przedstawiające mężczyznę grającego w grę za pomocą kontrolera PS5 i wywołującego zasadzkę subtelnym westchnieniem, co sugeruje, że potwory w grze mają ten sam czuły słuch, co w popularnych filmach, na których opiera się gra. NA.
Przychodzą po ciebie. Nie wydawaj żadnego dźwięku! … dosłownie 🎙️Ciche miejsce: The Road Ahead posiada funkcję wykrywania mikrofonu, przenosząc strach stworzeń prosto do Twojego pokoju. Zamów w przedsprzedaży już teraz, aby uzyskać ekskluzywne treści na pic.twitter.com/i023NI4fRq9 października 2024 r
Bardzo mi się to podoba i szczerze mówiąc, biorąc pod uwagę grę skupioną wokół potworów, które w tropieniu ofiary polegają wyłącznie na słuchu, byłoby niemal rozczarowaniem, gdyby nie posiadała funkcji wykrywania mikrofonu. To powiedziawszy, nie jest to pierwsza gra wykorzystująca tę mechanikę; Przychodzą mi do głowy Lethal Company, Phasmofobia i Fears to Fathom, wszystkie robią coś podobnego i dają świetny efekt.
Zdecydowanie najstraszniejszym przykładem jest moim zdaniem kultowy survival horror Alien: Isolation z 2014 roku. Ksenomorf nadal byłby kolosalnie przerażającym i inteligentnym antagonistą gier wideo, gdyby nie słyszał Twojego głosu, ale dzięki tej dodatkowej przewadze po prostu zwiększa strach do 11. Dzięki Bogu Alien: Isolation 2 wreszcie jest w drodze.
Jeśli A Quiet Place: The Road Ahead w ogóle zbliży się do projektu wroga z Alien: Isolation i połączy to z niezwykle czułym wykrywaniem mikrofonu, czeka nas pełna napięcia przejażdżka po premierze na PS5, Xbox Series X/S i PC 17 października .
W ekskluzywnej grze GameMe +, Projektant narracji w grze wideo Quiet Place wyjaśnia, w jaki sposób wypełnia ona lukę między Dniem Pierwszym a oryginalnym filmem.