BioWare właśnie ujawniło mnóstwo szczegółów na temat opcji dostępności Dragon Age: The Veilguard i wygląda na to, że twórcom zależy na ustanowieniu nowego standardu dla szanowanej serii RPG. Szczególnie podobają mi się szerokie i solidne opcje trudności gry.
Veilguard oferuje wiele opcji ułatwień dostępu, które stają się coraz bardziej powszechne w grach AAA, takich jak napisy z możliwością dostosowania lub suwak drgań kamery. Jeśli masz chorobę lokomocyjną, możesz dodać trwałą kropkę na środku ekranu, aby pomóc Ci się skupić. W całości jest o wiele za dużo wpis na blogu aby wymienić to wszystko tutaj, a jeśli masz szczególne potrzeby w zakresie dostępności, możesz to sprawdzić to podsumowanie od rzecznika dostępności i konsultanta Steve’a Saylora.
Opcje trudności są równie solidne. Gra RPG oferuje aż pięć różnych poziomów trudności, dostosowanych do różnych stylów gry, począwszy od poziomu trudności „historycznego”, o którym BioWare zawsze wiedziało, aż po „koszmar” dla prawdziwych masochistów. W dowolnym momencie możesz zmienić poziom trudności, chyba że wybierzesz koszmar.
- Anegdociarz
- Opiekun
- Zrównoważone doświadczenie bojowe, które kładzie nacisk na skład drużyny i wybór wyposażenia, a nie czas reakcji.
- Awanturnik
- Zrównoważone doświadczenie, które kładzie równy nacisk na walkę, skład drużyny i wybór wyposażenia.
- Słabszy
- Tutaj trzeba zostać zepchniętym do granic możliwości, co wymaga planowania strategicznego i decyzji taktycznych.
- Koszmar
- Przytłaczające bitwy, które nie dają kwadransa. Aby przetrwać, wymagane jest opanowanie walki, wyposażenia, umiejętności i mechaniki gry.
- Wybrania Koszmaru nie można cofnąć bez rozpoczęcia nowej rozgrywki.
- Nieoprawny
- Dostosuj wszystkie ustawienia.
- Ustawienia wpływają na wiele aspektów rozgrywki. Jeśli jest to Twój pierwszy raz, rozważ zamiast tego wybrane ustawienie wstępne.
Niestandardowe ustawienia trudności pozwalają zmienić czas walki – prawdopodobnie oznacza to takie rzeczy, jak okna parowania – a także wartości zdrowia i obrażeń wroga, a nawet agresywność sztucznej inteligencji przeciwnika. Na szczególną uwagę zasługuje opcja „zapobiegaj śmierci”, która pozwala całkowicie wyłączyć koncepcję umierania. Zawsze miło jest widzieć tego rodzaju szczegółowe przełączniki trudności i choć wiem, że wybiorę „normalny” lub „jeden krok w górę od normalnego”, jak zawsze to robię, cieszę się, że mogę to wiedzieć umiejętność przełamania gry na szeroką skalę będzie dla mnie dostępna.
„Przynajmniej czasy ładowania są świetne”: reżyser Dragon Age: Veilguard pokazał grę dyrektorowi generalnemu EA, który natychmiast „został zrzucony z krawędzi, w dół do dołu i zginął”.