Epic Games pracuje już nad Unreal Engine 6 – kolejną dużą wersją swojego zestawu narzędzi do tworzenia gier – która ma pojawić się za „kilka lat”.
w wywiad z The Vergedyrektor generalny Epic, Tim Sweeney, wspomina o mocy „high-endowego” silnika firmy, ale także o „łatwieści obsługi” edytora Unreal Editor dla Fortnite (uproszczone narzędzia, za pomocą których gracze mogą tworzyć mapy w trybie kreatywnym w hicie Battle Royale). Wyjaśnia: „Prawdziwa moc nadejdzie, gdy połączymy te dwa światy, tak aby cała moc naszego zaawansowanego silnika gier została połączona z łatwością obsługi, którą połączyliśmy w [Unreal Editor for Fortnite]. To zajmie kilka lat. A kiedy ten proces się zakończy, będzie to Unreal Engine 6.”
Sweeney wyjaśnia, że pomysł na Unreal Engine 6 polega na tym, że programiści mogą po prostu „raz stworzyć aplikację”, a następnie wypuścić ją „jako samodzielną grę na dowolną platformę” z opcją umieszczenia swojej pracy w dowolnej grze, która również decyduje się „wykorzystać tę bazę technologiczną”. Dotyczy to na przykład Fortnite – zawartość byłaby oczywiście interoperacyjna i możliwa do wykorzystania w różnych przestrzeniach korzystających, najwyraźniej, z silnika Unreal Engine 6.
Najwyraźniej otrzymaliśmy już pewien przykład tego z „trwały wszechświat”, nad którym pracują Disney i Epic Games w Fortnite. Nadal nie jest do końca jasne, czym właściwie jest ten wszechświat, ale Sweeney opisuje go jako „ekosystem Disneya”, który „w pełni współpracuje z ekosystemem Fortnite”. Wejdź na Unreal Engine 6, a „to umożliwi to każdemu” – zarówno niezależnym, jak i programistom AAA, mówi Sweeney.
Szczerze mówiąc, duża część tej wizji jest wciąż dość pierwotna i trudna do rozszyfrowania, ale Epic najwyraźniej ma w zanadrzu mnóstwo pomysłów. Ciekawie będzie zobaczyć, jak rozwój gier może się zmienić, gdy faktycznie pojawi się Unreal Engine 6.