Jeśli chodzi o gry RPG firmy Bethesda, to często mniejsze zadania poboczne najbardziej zapadają mi w pamięć. Być może dzieje się tak ze względu na sposób, w jaki można się z nimi naturalnie spotkać; sprawiając, że poczujesz się jak odkrycie, na które wpadłeś, a nie wyprawa prowadząca cię wyznaczoną ścieżką. A może dzieje się tak dlatego, że odkrywają krótsze, zwięzłe historie, które cię zaskakują, ale w stylu obu SkyrimaFallout, a nawet Oblivion, zadania poboczne często zapadają w pamięć bardziej niż główna historia.
O mnie można powiedzieć prawie to samo Rozbita przestrzeń Starfield. Pierwszy Pole Gwiazd rozszerzenie wprowadza nową planetę i przybliża nas do najbardziej nieuchwytnej frakcji w Osiedlonych Systemach. Chociaż byłem podekscytowany możliwością dowiedzenia się więcej o Domu Va’ruun i zobaczenia na własne oczy ojczystego świata, punktem kulminacyjnym mojego doświadczenia po raz kolejny okazały się mniejsze zadania poboczne, które oderwały mnie od głównego wątku fabularnego.
Bracia podzieleni
Jak szczegółowo opisałem w moim Recenzja Starfield Shattered Spacechciałem więcej od Domu Va’ruun. Często można odnieść wrażenie, że DLC nie wykorzystuje w jak największym stopniu niezwykłej frakcji lub nie nawiązuje do klimatów horroru Bethesda drażniła się przed premierą. Mimo to doceniam sposób, w jaki ustanawia wartości, wierzenia i zmagania Va’ruuna nie tylko w wyborach, które przedstawia w głównej linii zadań, ale także w niektórych zadaniach pobocznych. Na przykład bardzo wcześnie można spotkać braci Adlam kłócących się na placu miejskim w Dazrze. Naturalnie jesteś zainteresowany dowiedzeniem się, co dzieje się między parą, a wkrótce zostajesz wciągnięty w pomoc im w rozwiązaniu ich napiętego, popękanego związku poprzez pośredniczenie w pojedynku.
Tak, wzywanie do pojedynku na śmierć i życie z własnym bratem jest dość ekstremalne i tak, wywieranie na mnie osoby z zewnątrz, aby spróbował rozwiązać ten problem, wiąże się z dużą presją, ale zauważyłem, że coraz bardziej angażuję się w jego wynik niż kilka zadań skupiających się na ustawianiu domów Va’ruuna. Sercem tej wyprawy jest bardzo ludzka opowieść o miłości, stracie i nieporozumieniach. Mając za zadanie lepsze zrozumienie punktu widzenia każdego brata i wysłuchanie jego wersji historii, najpierw dowiadujesz się, że Borhal jest, co zrozumiałe, zdenerwowany faktem, że jego brat Amila próbował sprzedać urnę zawierającą prochy ich matki. Następuje to po „niekończących się latach hańby i bólu”, jak to ujął Borhal. Choć działania Amili brzmią nieczule i choć początkowo łatwo jest stanąć po stronie Borhala, im więcej rozmawiałem z tą parą i uzyskiwałem wgląd w ich życie, tym bardziej sympatyzowałem z nimi obojgiem w równym stopniu.
Od przeczytania rozdzierającego serce listu napisanego przez Amilę do jego zmarłej żony, po usłyszenie o ich trudnym dzieciństwie dorastającym na Va’ruun’kai, musisz zadecydować o wyniku pojedynku. Borhal może wierzyć, że to jedyny sposób, aby raz na zawsze zakończyć nieporozumienia między nimi, ale jasne jest, że w tej historii nie ma złego człowieka, a jedynie podzielona rodzina raniąca się nawzajem. Chciałem tylko uzdrowić ich rozbity związek i pomóc im uniknąć kolejnej tragedii.
Relatywnie rzecz biorąc, zadanie poboczne nie wpływa bezpośrednio na mnie jako gracza ani nie wymaga ode mnie zrobienia czegoś zbyt wymagającego, ale poczułem się nagrodzony za moje wysiłki, gdy później natknąłem się na rozmowę, która pokazała mi konsekwencje dokonanego wyboru . W krótkim czasie to zadanie sprawiło, że zacząłem przejmować się wynikiem konfliktu braci i nie mogę powiedzieć, że czułem się aż tak zaangażowany w niektóre z głównych zadań fabularnych dodatku.
Znana melodia
W Shattered Space z pewnością znajduje się kilka pobocznych zadań, które są bardziej monotonne – na przykład chodzenie tam i z powrotem po kilka próbek dla pary naukowców w placówce – ale w miarę dalszych postępów natknąłem się na kolejne poboczne zadanie, które stało się moim drugim największa atrakcja. Ponieważ dziwny eksperyment wirowy spowodował zaginięcie wielu ludzi, powodując wiele niepokojów i podziałów w mieście Dazra, pomagam w klinice.
Mając na celu sprawdzenie, co u starszego mężczyzny imieniem Reigen, który nie brał leków, ze stanu jego domu jasno wynika, że przeżywa on trudne chwile. Ponieważ pamięć mu się wymyka, popada w stan zamętu. Chociaż cel, jakim jest sprzątanie śmieci zaśmiecających podłogi i odnalezienie jego rzeczy, może wydawać się trywialny, kontekst natychmiast nadaje mu sens. Gdy szukam różnych obiektów, znajduję nagrania dźwiękowe od zaginionego krewnego, który mu pomagał. Problem w tym, że Reigen zdaje się nie pamiętać, że już jej nie ma. Dopiero gdy znajdziesz pozytywkę i zagrasz mu ją, melodia wywoła wspomnienie, a on będzie w stanie zaakceptować prawdę. To takie proste zadanie poboczne w ogólnym rozrachunku, ale jest to tak słodko-gorzki i pełen refleksji moment, który robi na tobie wrażenie, jak wielu zostało dotkniętych dziwnością wiru dziejącego się na zewnątrz.
Nie mogę powiedzieć, że Starfield Shattered Space i związane z nią zadania poboczne dorównują dodatkom i liniom zadań, które widzieliśmy w takich grach jak Skyrim czy Oblivion, ale od czasu do czasu dostarczało mi to czegoś niezapomnianego, co utkwiło mi w pamięci. Jak często stwierdzam w grach RPG firmy Bethesda, to często drobne momenty opowiadania historii rzucają się w oczy najbardziej i zdecydowanie jest to prawdą w przypadku tego rozszerzenia.
Oto wszystkie nowości Broń Starfield Shattered Space i gdzie je znaleźć.