„Wrzesień mówi” Ariane Labed zdobywa główną nagrodę na Festiwalu Filmów Brytyjskich i Irlandzkich w Dinard

Festiwal filmowy w Dinard (2-6 października), tradycyjnie święto wszystkiego, co brytyjskie, zgromadził 35t kolejna edycja na ekrany nadmorskiego miasta z delikatnym wznowieniem w tym roku, po zmianie tytułu na irlandzkie filmy i koprodukcje. Rezultat był odpowiednio eklektyczny – zaledwie sześć filmów rywalizowało o Złotą Hitchcocka, którą przyznało ośmioosobowe jury składające się z aktorów i reżyserów. W tym Cicha dziewczyna reżyser Colm Barréad i Dom Smoka gwiazda Phoebe Campbell, panelowi sędziowskiemu przewodniczyła francuska aktorka, reżyserka, modelka i piosenkarka Arielle Dombasle, ulubienica Claude’a Leloucha, Érica Rohmera i Alaina Robbe-Grilleta, ale ostatnio widziano ją śpiewającą jej piosenkę „Olympics”, aby zwiastować przybycie znicza olimpijskiego do Paryża przed ostatnimi igrzyskami.

Rozpoczęcie komedią-horrorem Alice Lowe Łowca czasu a kończąc na psychologicznym dramacie Matta Browna Ostatnia sesja Freudafestiwal – którego kuratorką jest Dominique Green podczas jej czwartego roku pracy na stanowisku dyrektora artystycznego – dał żywy obraz obecnego brytyjskiego krajobrazu filmowego, jednocześnie honorując jego przeszłość filmami dokumentalnymi składającymi hołd Powellowi, Pressburgerowi i Merchantowi Ivory’emu. Panował także zdrowy poziom różnorodności, dzięki filmom wyreżyserowanym przez kobiety, takim jak Baltimore, Gałązka I Przebudzenie (z gościnną VIP Juliet Stevenson) obok tytułów przyjaznych gejom i osobom transpłciowym, takich jak Jednorożce I Sebastiana. Nie zabrakło nawet odrobiny interaktywności – widzowie obejrzeli thriller Paula Raschida Witaj nieznajomy dyktując przebieg filmu za pomocą świecących pałeczek.

Sześć filmów biorących udział w konkursie oferowało pełną gamę filmów niezależnych, w tym m.in Wrzesień mówi (Ariane Labed); Aby mogli stawić czoła wschodzącemu słońcu (Pat Collins); Nawrócony (Lee Tamahori); Jednorożce (Sally El Hosaini i James Krishna Floyd); Powal ich (Christopher Andrews); I Zatruć (Desirée Nosbusch). Główną nagrodę zdobył film Labeda, opowieść o dwóch tajemniczych siostrach skrywających zaskakujący sekret Jednorożce cieszył się wszechstronną popularnością, podobnie jak zdobywca tytułu Best Performer Lalor Roddy, w którym przemówieniu porównał miasto (bardzo pozytywnie) do szczególnie doskonałej butelki stouta.

The Jednorożce zespół był szczególnie emocjonalny. Wychodząc na scenę po raz drugi, po raz kolejny ze swoją charyzmatyczną gwiazdą Jasonem Patelem, współreżyser Floyd rozmyślał nad atrakcyjnością filmu. „Chciałbym powiedzieć jedną rzecz: jeśli ten film jest dla kogokolwiek, to dla wszystkich queerowych mieszkańców Azji Południowej na całym świecie” – powiedział. „Wspaniale spędziłem czas w gejowski scenę, kiedy byłem młodszy, ale teraz poznałem ludzi, którzy przez całe życie wiedli takie życie – które jest bardzo trudne. Żyjemy w świecie, który nas dzieli, a teraz wszyscy za bardzo zagłębiamy się w nasze własne plemiona. Prawda jest taka, że ​​wszyscy jesteśmy jednym plemieniem i wszyscy doświadczamy tego samego zestawu emocji – tylko w innym kontekście.

NAGRODY JURY

Hitchcock d’Or Ciné + OCS dla najlepszego filmu
Wrzesień mówi przez Ariane Labed

Hitchcocka za najlepszą kreację
Wchodzi Lalor Roddy Aby mogli stawić czoła wschodzącemu słońcu przez Pata Collinsa

Nagroda Specjalna Jury
Jednorożce autorstwa Sally El Hosaini i Jamesa Krishny Floyda

NAGRODY PUBLICZNOŚCI

Nagroda Publiczności Hitchcock, film fabularny
Jednorożce autorstwa Sally El Hosaini i Jamesa Krishny Floyda

Nagroda Publiczności Hitchcock za najlepszy film krótkometrażowy
Dziedzictwo przez Harry’ego Hadden-Paton

INNE NAGRODY

Nagroda „Talent Jutra”.
Paul i Paulette kąpią się przez Jethro Masseya

Zrodlo