Firma 343 Industries zmieniła nazwę na Halo Studios, aby rozpocząć „nowy rozdział” w długiej historii tej kultowej serii, obejmującej wiele gier w fazie rozwoju.
Ogłoszony w ten weekend podczas Halo World Championship Series 2024 steward serii ujawnił swój plan dotyczący świetlanej przyszłości Master Chiefa. Cały zespół przechodzi teraz na Unreal Engine 5 i porzuca zastrzeżoną technologię Slipspace. Przedsięwzięcie badawcze o nazwie Project Foundry kładzie podwaliny pod wiele gier Halo. Rebranding studia to raczej zwrot w stronę całej serii.
„Jeśli naprawdę rozbijesz Halo na kawałki, będą dwa bardzo różne rozdziały” – wyjaśnia szef studia Pierre Hintze, który przejął stery po niepewnej premierze Halo Infinite. Blog Xbox Wire. „Rozdział 1 – Bungie. Rozdział 2 – 343 Industries. Teraz myślę, że mamy publiczność głodną więcej. Dlatego nie będziemy tylko próbować poprawić efektywności rozwoju, ale zmienić przepis Jak tworzymy gry Halo. Dlatego dzisiaj zaczynamy nowy rozdział.”
Halo Studios udostępniło także pełen humoru materiał filmowy z tajemniczej Project Foundry, pokazujący wiele biomów, które doskonale pasowałyby do klasycznego pierścienia Halo, od lasów rozciągających się po chmury po obszary zainfekowane zarodnikami potopu. Master Chief i niektóre elity również debiutują swoimi zaktualizowanymi, ale wciąż bardzo klasycznymi projektami w poniższym filmie.
Project Foundry to nieco niekonwencjonalne ogłoszenie, zwłaszcza że minęły prawie trzy lata od premiery Halo Infinite, ale Halo Studios nie ma wątpliwości, że wszystko, co jest obecnie budowane, ma znaleźć się w jakiejś przyszłej grze Halo.
„Wszystko, co stworzyliśmy, jest zbudowane zgodnie ze standardami, które musimy zbudować dla przyszłości naszych gier” – mówi dyrektor artystyczny studia, Chris Matthews. „Świadomie nie wkraczaliśmy na terytorium wersji demonstracyjnych technologii. Stworzyliśmy rzeczy, w które naprawdę wierzymy, a stworzona przez nas zawartość – a przynajmniej jej znaczna część – mogłaby w przyszłości przenieść się w dowolne miejsce w naszych grach, jeśli bardzo tego pragniemy.” Hintze idzie o krok dalej i stwierdza, że wszystko, co widzimy w Foundry, „oczekuje się, że będzie dotyczyło projektów, które budujemy lub przyszłych projektów”.
Z poprzednich doniesień wynikało, że studio pracuje nad „jakąś formą” remasteru Halo: Combat Evolved i biorąc pod uwagę, jak oldschoolowo wyglądają teraz modele postaci, nie byłoby to zaskakujące. Pozostałych gier Halo nie można się domyślić, choć studio twierdzi, że przejście na Unreal Engine 5 powinno znacznie przyspieszyć rozwój, ponieważ nie musi już pełnić roli firmy technologicznej i studia tworzącego gry. Może skupić się tylko na jednym.
Mnóstwo innych wiadomości o Halo pojawiło się w ten weekend, co zbiegło się również z wydarzeniem e-sportowym. Niesławne demo Halo 2 z targów E3 2003 powraca z okazji dwudziestej rocznicy powstania gry, Halo Infinite otrzyma tryb trzecioosobowy po dziesięcioleciach próśb fanów, a fajny tryb Helldivers 2 stworzony w Forge wreszcie ma datę premiery.
Przypomnij sobie niektóre najlepsze gry Halo wszechczasów.