Studio Persona zdało sobie z tego sprawę "nie musiał być tak rygorystyczny" o średniowiecznych konwencjach podczas tworzenia nowego fantasy JRPG

Metafora: ReFantazio oznacza duży krok naprzód dla doświadczonych twórców. Zamiast nakładać elementy nadprzyrodzone pod nowoczesną scenerię, którą wszyscy znamy – jak ma to miejsce w przypadku Persona i Shin Megami Tensei – deweloper Atlus tworzy zupełnie nowy świat high fantasy, ale zespół szybko zdał sobie sprawę, że nie było to konieczne tak rygorystycznie, jeśli chodzi o trzymanie się średniowiecznych tradycji.

„Rozważając, czego potrzebuje średniowieczny świat, jakie są elementy tej scenerii, dochodzimy do wniosku, że tak naprawdę nie musieliśmy być tak rygorystyczni w stosunku do tego i tamtego” – powiedziała reżyserka Katsura Hashino w wywiadzie dla Odważni gracze. „Ważniejsze było opowiedzenie historii Metaphor: ReFantazio”.

Zrodlo