Forum Creative Asia Forum firmy Netflix przedstawia wydatki o wartości 41 mln dolarów na fundusz Creative Equity i programy dla regionalnych twórców filmowych

Netflix zorganizował dziś pierwsze Forum Kreatywnej Azji we współpracy z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Busan (BIFF), w którym wzięło udział 120 filmowców z całego regionu APAC.

Minyoung Kim, wiceprezes ds. treści w regionie APAC (byłe Indie), przedstawił aktualne informacje na temat funduszu Netflix Fund for Creative Equity. W 2021 roku streamer przez pięć lat przekazał na rzecz funduszu 100 mln dolarów, aby ułatwić dostęp do rozrywki niedostatecznie reprezentowanym społecznościom.

Kim powiedział, że streamer wydał do tej pory około 41 milionów dolarów na 200 programów, w których bierze udział ponad 13 000 uczestników w ponad 50 krajach na całym świecie. Netflix dodał, że ponad 450 osób zaangażowanych w te programy przeszło do pracy przy produkcjach platformy, pełniąc różne role, od producentów liniowych i redaktorów współpracujących po asystentów castingu i scenografów.

Fundusz nawiązał współpracę z lokalnymi festiwalami filmowymi, takimi jak w tym roku Azjatycki Festiwal Filmowy Jogja-NETPAC, aby prowadzić programy, oraz agencjami treści, takimi jak tajwańska TAICCA, w celu przeprowadzenia sześciotygodniowych warsztatów pisania scenariuszy z lokalnymi pisarzami.

Podkreśliła również, że Netflix współpracuje ze studiami produkcyjnymi, aby identyfikować luki w umiejętnościach w lokalnych branżach i organizować warsztaty produkcyjne, aby wypełnić te luki.

Na przykład zespół koreański zidentyfikował efekty wizualne i produkcję wirtualną jako dwa kluczowe obszary rozwoju w krajowym przemyśle. Od tego czasu uruchomili program „Grow Creative in Korea”, w ramach którego przeszkolono ponad 2400 uczniów w ramach zaangażowania streamera w rozwijanie talentów produkcyjnych, przekazywanie wiedzy i umiejętności technicznych w zakresie produkcji wirtualnej, koloru i dubbingu.

Na początku tygodnia, na marginesie BIFF, Netflix wypuścił swoją ofertę koreańskich filmów na rok 2025, która obejmowała m.in Objawieniaz Pociąg do Pusanu reżysera Yeona Sang-ho, a także film katastroficzny science-fiction Wielka powódź z Kim Da-mi w roli głównej (Klasa Itaewon) i Park Hae-soo (Gra Kałamarnica), m.in.

Na Forum Kreatywnej Azji pt. Urodzony, aby być w centrum uwagi scenarzystka i reżyserka (i była aktorka) Yen Yi-wen również była obecna, aby porozmawiać o serialu w języku mandaryńskim.

„Byłam aktorką przez 20 lat i przez ten czas bardzo chciałam zdobyć nagrodę. Dostałem jeden w 2015 roku, ale dzień po ceremonii wręczenia nagród musiałem wrócić na plan produkcyjny” – powiedział Yen. „Ale zdałem sobie sprawę, że moje nastawienie się zmieniło i nie mogę kontynuować czegoś takiego. Grałem przeciętną postać w przeciętnym tytule i na przeciętnym scenariuszu. Nagle poczułam, że nie zasługuję na tę nagrodę. Tego dnia wróciłem do domu i zacząłem pisać scenariusz o aktorce, która po zdobyciu nagrody traci zdolność aktorską.

Ta historia się stała Urodzony, aby być w centrum uwagiktórego premiera na platformie odbędzie się 7 listopada.

Yen opowiedziała także o zmianach, jakie zaobserwowała w tajwańskim przemyśle rozrywkowym na przestrzeni ostatnich kilku lat.

„W przeszłości aktorki nie miały zbyt wielu możliwości wyboru ról i jakieś cztery do pięciu lat temu, gdy miałam około 40 lat, zastanawiałam się, czy istnieje granica wiekowa dla niektórych ról” – dodała Yen. „Postanowiłam napisać własną historię o kobiecie w średnim wieku, aby móc opowiadać historie, które chcę zobaczyć”.

Oliwkowy Ting, Urodzony, aby być w centrum uwagiProducent powtórzył, że widzowie są teraz bardziej narażeni na różne gatunki i formaty programów, a opowieści branży stały się bardziej ambitne w kwestii oderwania się od tradycyjnych formuł.

„Na Tajwanie około 20 lat temu mieliśmy głównie historie romantyczne i zawsze istniał stereotyp o głównych bohaterkach czekających na miłość bogatych, przystojnych facetów” – powiedziała Ting. „Przemiany artystyczne zbiegły się ze zmianami społecznymi na Tajwanie. Jesteśmy podekscytowani, że jest teraz tak wiele opcji i nie musimy podążać za tradycyjnymi fabułami. Jesteśmy wdzięczni, że widzowie na Tajwanie są otwarci na różne historie i gatunki, co pozwala nam odkrywać bardziej ambitne projekty”.

Na panelu japońskim Poza pożegnaniem reżyser Hiroshi Kurosaki opowiedział, jak doświadczenie związane z filmami dokumentalnymi ukształtowało jego podejście do reżyserowania fikcyjnej historii miłosnej. Poza pożegnaniem opowiada historię Saeko, która traci miłość swojego życia, Yusuke, w wypadku w dniu, w którym się jej oświadcza. Inny mężczyzna, Naruse, otrzymuje serce Yusuke podczas przeszczepu, dając mu nowe życie.

„Chcieliśmy stworzyć fantastyczną historię miłosną” – powiedział Kurosaki. „Ale powiedziałam wszystkim, że musimy sprawić, że serial będzie 5 centymetrów nad rzeczywistością, a nie 10 centymetrów, aby była to piękna, ale wiarygodna historia miłosna”.

W ramach zbierania materiałów do serialu rozmawiał z chirurgiem zajmującym się przeszczepami serca i zapytał o koncepcję „transferu pamięci”, która stała się kluczową częścią serialu.

Na panelu Indonezji Papierosowa dziewczyna współreżyserki Kamila Andini i Ifa Isfansyah opowiedziały o 12-letniej podróży, która miała na celu adaptację książki Ratiha Kumali pod tym samym tytułem w serię. Serial przeskakuje pomiędzy dwoma okresami – latami sześćdziesiątymi i początkiem XXI wieku – aby opowiedzieć historię rodzinnej firmy zajmującej się indonezyjskim przemysłem papierosów goździkowych.

„Dla mnie ta historia opowiada o kobiecej sile, zwłaszcza w okresie serialu, kiedy kobiety nie miały tak wielu możliwości” – powiedziała Andini. „To czas, aby docenić kobiecą siłę i chcieliśmy zrobić na to przestrzeń”.

Zrodlo