Przedstawiciele i producenci Hollywood oferują rady nowej generacji, jak osiągnąć postęp: „Ciekawość, nieustępliwość i ciężka praca” – szczyt w Zurychu

Panel przedstawicieli i producentów Hollywood na szczycie w Zurychu przedstawił „następnemu pokoleniu” swoje spostrzeżenia na temat tego, jak osiągnąć przewagę w biznesie.

W skład zespołu wchodził były dyrektor Netflixa i Universalu, David Kosse, obecnie niezależny producent; Jason Sloane, partner w kancelarii prawnej Sloane, Offer, Weber i Dern; Theresa Peters, partnerka UTA; Dawn Olmstead, była dyrektor naczelna Anonymous Content i obecna dyrektor generalna Secret Menu; oraz Marc Mounier, menadżer i producent w Entertainment 360.

Peters, która reprezentuje talenty, w tym Kirsten Dunst i Jamesa McAvoy, powiedziała: „Często pytamy, czy zachęcilibyśmy kogoś dzisiaj do rozpoczęcia pracy w agencji, ponieważ jest ona zupełnie inna niż na początku. Zawsze odpowiadam „tak”, ponieważ kocham swoją pracę i mam szczęście, że ją mam, a ponadto każdego dnia mam motywację. Z pewnością jest trochę inaczej, ale jedną z rzeczy, która jest niezmienna, jest pasja. Współpracujemy z niezwykle kreatywnymi ludźmi i niezależnie od tego, na jakim etapie kariery zawodowej się znajdują, nigdy nie wiadomo, dokąd zmierzają. A to zawsze jest ekscytujące. Kto by to przewidział Mały renifer rok temu np. Bądź więc pasjonatem tego, do kogo dążysz, ale też nie przytłaczaj się. Nie podpisuj zbyt wielu osób. Nie umieszczaj na liście zbyt wielu osób, którym nie możesz tak naprawdę pomóc, być w ich życiu i mieć wkładu. Zachowaj równowagę w życiu. To naprawdę ważne, żeby zachować równowagę. Kiedy masz równowagę, wnosisz więcej do pracy”.

Olmstead dodał: „Uważam, że błędnym przekonaniem, że aby rozpocząć pracę w tym biznesie, trzeba kogoś „znać”. Myślę, że to jest najwspanialsza praca. To nigdy nie jest nudne. Kiedy zaczynam kręcić, wiem, że nadal będę miał to uczucie, kiedy podjadę i zobaczę ciężarówki i setki ludzi, którzy nigdy się nie spotkali, pracujących razem, aby nakręcić film i dać z siebie wszystko. Ale to ciężka praca i trzeba mieć do niej żołądek. Są wspaniałe lata i nie ma takich wspaniałych lat. Są pandemie, są strajki, ale ostatecznie, jeśli jesteś osobą ciekawą świata, jest to jedna z najwspanialszych gałęzi przemysłu, jaka istnieje”.

Menedżer i partner Entertainment 360 Mounier zgodził się z Olmsteadem, że kontakty nie są w pierwszej kolejności najważniejsze: „Przyjechałem ze Szwajcarii. Nie znałem nikogo w Hollywood. Poszedłem do szkoły średniej i nawiązałem kontakty. Można to osiągnąć, podążając za swoją pasją i podsycając płomień w obliczu nadchodzących wyzwań.”

Kosse powiedział: „Ciekawość, nieustępliwość, ciężka praca. Czasami spryt jest pomocny, ale też trochę przereklamowany, bo myślę, że chodzi też o próbowanie wielu różnych rzeczy i coś wychodzi. Nierobienie sobie wrogów jest również ważne. Wiele się nauczyłem, obserwując kogoś takiego jak Ron Meyer i jego sposób działania. Często myślę: co zrobiłby Ron Meyer?”

Czołowy prawnik Sloane stwierdził: „Potęga wynikająca z naprawdę ciężkiej pracy [is most important]i zorientowanie na szczegóły. Jako prawnicy może nie chodzi tu o duży czy mały obraz, ale o połączenie tego wszystkiego w jedną całość. Doceniana jest ciężka praca i dbałość o szczegóły.”

Peters mówił także o zmieniającym się charakterze reprezentacji i potrzebie, aby agenci byli bardziej przedsiębiorczy i „produkcyjni”, jednocześnie nie pełniąc roli tradycyjnego producenta.

„Zdecydowanie jesteśmy bardziej produktywni. Część opakowaniowa jest bardziej rozpowszechniona niż kiedykolwiek. Reprezentowanie artystów, którzy mogą uruchomić finansowanie, jest bardzo konkurencyjne, ale nazwy się zmieniają. Musisz znaleźć nabywców, którzy są podekscytowani twoim talentem.

Kosse został poproszony o opinię na temat kondycji obecnego rynku. Odpowiedział: „Myślę, że biznes zawsze stawia czoła wyzwaniom. Kiedy mamy lata „go, go”, wyzwaniem jest zawsze rywalizacja i dostępność talentów, a kiedy przychodzi korekta, po prostu trudniej jest przekroczyć granicę. Myślę, że jesteśmy w jednym z tych okresów, w których następuje korekta. To tylko kwestia tego, na którym etapie tej korekty się znajdujemy. Przeżyliśmy strajki, pandemię i znaczące zmiany w studiach takich jak Paramount, Warner Bros i Netflix. Myślę, że przenieśliśmy się teraz do nieco bardziej ustabilizowanego miejsca, nawet jeśli nadal nie jest ono dla nas wszystkich zbyt wygodne”.

Zrodlo