Uczciwe ostrzeżenie: to pierwszy film V/H/S, jaki obejrzałem.
Antologię horrorów Brada Miski znam już od jakiegoś czasu, ale V/H/S/Poza — siódma część serii — jest pierwszą, którą faktycznie widziałem. Nie mogę porównać tego nowego miszmaszu o tematyce obcych z filmami, które ukazały się wcześniej, ale mogę powiedzieć, że był to zabawny (choć niejednolity) festiwal gore, który na przemian zabawia i rozczarowuje.
Najstraszniejsze horrory na Shudder, które nie pozwolą ci zasnąć w nocy
Co jest V/H/S/Poza o?
Podobnie jak inne filmy z serii V/H/S, Poza to luźno powiązany zbiór krótkich horrorów autorstwa różnych zespołów scenarzystów i reżyserów. Tym razem tematem przewodnim są istoty pozaziemskie, a segmenty (głównie) dotyczą obserwacji, statków kosmicznych i uprowadzeń (głównie ponieważ kilka segmentów, jeśli coś przeoczyłem, wydaje się w ogóle nie dotyczyć kosmitów).
Akcja „Bociana” Jordana Downeya przypomina strzelankę pierwszoosobową (FPS), w której wyszkolony oddział włamuje się do rezydencji powiązanej z serią porwań dzieci; „Dream Girl” Virata Patela opowiada historię dwóch paparazzi szpiegujących gwiazdę Bollywood, którzy mają sekret; „Live and Let Dive” Justina Martineza opowiada o nieudanej imprezie związanej ze skokami spadochronowymi; „Fur Babies” Justina i Christiana Longów opowiada o aktywistach prowadzących dochodzenie w sprawie podejrzanego przedszkola dla psów; oraz „Stowaway” Kate Siegel i Mike’a Flanagana opowiadają o amatorskim twórcy filmów dokumentalnych, który odkrywa statek kosmiczny na pustyni.
Czy wszystkie te segmenty są równie zabawne? Nie, ale każdy ma coś w sobie, a ponieważ trwają tylko 20 minut, nie ma większego znaczenia, czy jest jakaś para, którą przejmujesz się mniej niż inni.
Najlepsze historie, które można mashować
„Dream Girls” przenosi horror do Bollywood.
Źródło: Dreszcz
V/H/S/Poza to cholernie dobra zabawa.
Już na podstawie samych zwiastunów można stwierdzić, że seria zachwyca brutalnością i Poza nie jest wyjątkiem. Downey rozpoczyna krwawy początek w „Bocianu”, gdzie materiał filmowy w stylu FPS z kamery bodycam pozwala zombie na ciągłe wyskakiwanie z ciemnych drzwi, zanim zostaną zniszczone na różne, coraz bardziej brutalne sposoby (zakończenie tego segmentu jest zarówno kreatywne, jak i i skręcanie żołądka). Tymczasem utwór „Fur Babies” braci Long, choć pozornie nie ma nic wspólnego z nadrzędnym tematem Pozaotrzymuje punkty za pomysłową nieprzyjemność i złowieszczy, NędzaAntagonistka w stylu Becky (w tej roli z prawdziwym terrorem inspirowanym Kathy Bates autorstwa Libby Letlow).
W innych miejscach w „Live and Let Dive” ciała są rozrywane na kawałki, w „Dream Girl” plan filmowy zostaje masakrowany, a dokumentalna historia Jaya Cheela kończy się wizualizacją, której w żadnym wypadku nie należy oglądać podczas jedzenia.
Libby Letlow w „Futrzanych dzieciach”.
Źródło: Dreszcz
V/H/S/Poza to niejednolity horror.
Jeśli jednak poziom brutalności zbliża się do 10/10, poziom rozrywki jest coraz większy i niższy. „Dream Girl” Patela ma niesamowity numer taneczny i zabawną koncepcję, ale banalne zakończenie; Początek skoków spadochronowych w reżyserii Martineza „Live and Let Dive” jest jednym z najważniejszych punktów całego filmu, ale osadzona w drugim połowie nie do końca dorównuje temu, co było wcześniej; „Stowaway” Siegela i Flanagana jest intrygujący i robi wrażenie wizualnie, ale chciałem spędzić więcej czasu na statku kosmicznym obcych. Wszystkie filmy krótkometrażowe mają trudności z wykreowaniem postaci, chociaż można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę ich ograniczony czas trwania.
Ostatecznie, V/H/S/Poza to zabawny sobotni wieczorny pożeracz popcornu, który osiąga to, co zamierza. W niektórych momentach jest przerażający i kreatywny, w innych trochę rozczarowujący – ale dobre fragmenty wystarczą, aby wybaczyć zło.
V/H/S/Poza będzie transmitowany na platformie Shudder od 4 października.