Ile niezależnych filmów zarabia pieniądze, dzisiejsze oferty streamerów i integracja planu B przez Mediawan: Europejscy dyrektorzy zdradzają szczegóły — szczyt w Zurychu

Ile filmów niezależnych zarabia pieniądze? – to jedno z pytań zadanych dziś czołowym europejskim finansjerom i producentom filmowym podczas Szczytu w Zurychu, który odbywa się podczas Festiwalu Filmowego w Zurychu.

Vincent Maraval, Prezydent Goodfellas / Weterani; Christian Vesper, dyrektor generalny Global Drama and Film Fremantle; Elisabeth d’Arvieu, dyrektor generalna Mediawan Pictures; Karl Spoerri, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Zurich Avenue AG; i członek zarządu Constantin Martin Bachmann wzięli udział w sesji.

Maraval, specjalista ds. sprzedaży filmów, który ostatnio pracował nad głośnymi filmami, takimi jak Zoe Saldana i Selena Gomez w roli głównej Emilia Perez i Audrey Diwan Emmanuelaodpowiedział: „Mogę mówić tylko o tym, co wiem o naszych filmach. Inaczej jest w przypadku niezależnego filmu amerykańskiego i niezależnego filmu międzynarodowego, ale w kontekście niezależnego filmu lokalnego [to Europe] filmu, powiedziałbym, że prawdopodobnie 60–70% zarabia lub przynajmniej odzyskuje pieniądze i nie traci ich, ponieważ znajdują się w systemie, w którym koszty pokrywane są w modelu prefinansowania. Nie jest tak spekulacyjny jak system amerykański. W Europie tak naprawdę nie osiąga się ogromnych zysków, ale nie traci się tak dużo i nie podejmuje się tak dużego ryzyka. Powiedziałbym, że w kinie amerykańskim bardziej prawdopodobne jest, że jeden na trzy filmy niezależne zarabia pieniądze. Naszym zadaniem jest dopilnowanie, aby trzecia część zrekompensowała dwie trzecie, które nie zarabiają pieniędzy, ale dzisiejszy rynek kinowy kina niezależnego w USA, przed którym stoi wyzwanie, oznacza, że ​​ryzyko jest tam większe niż kiedyś”.

Maraval, który sprzedał Emilia Perez do Netflix na wiele terytoriów w Cannes, został zapytany, jak atrakcyjne są obecnie oferty dla streamerów w porównaniu z międzynarodową dystrybucją kinową.

Skomentował: „Nie postrzegam streamerów jako konkurencji dla tradycyjnego systemu okienkowego. Myślę, że to jeszcze jedna opcja. Myślę, że dzisiejsza konkurencja między streamerami zapewniła nam dużą elastyczność w sposobie tworzenia filmów. Można łączyć streamerów, kilkakrotnie skracać okno kinowe, a na terytorium takim jak Francja nałożyliśmy obowiązki na streamerów. Streamerzy zwrócili się do nas z propozycją wyprodukowania dla nich czegoś. A jeśli nasz talent chce to zrobić, zrobimy to. Nie mam z tym żadnego problemu. Emilia Perez został sprzedany Netfliksowi tylko na dwa terytoria, a wszystkie pozostałe terytoria zostały sprzedane w przedsprzedaży. Zatem model dotyczący wyłącznie transakcji globalnych uległ zmianie. Nigdy nie mieliśmy tak wielu możliwości jak dzisiaj. Kiedy zaczynałem, kręciliśmy filmy z tymi samymi ludźmi: Canal Plus, telewizja francuska, dystrybutorzy kinowi, ulga podatkowa i to wszystko. Nie mogliśmy wykazać się kreatywnością w sposobie, w jaki wykorzystujemy.”

Wskazał na niedawny przykład Emmanuelaktóry do tej pory nie miał premiery kasowej, jako film, którego model zapewnia elastyczność.

„Właśnie wypuściliśmy Emmanuela i trzeba przyznać, że nie działa zbyt dobrze. Nie chcę, żeby moi dystrybutorzy stracili pieniądze. Jeśli nadarzy się okazja, aby skrócić okno i odzyskać siły, cieszę się, że mają taką możliwość. Powiedziałem im: „Zróbcie to, to nie problem”.

Elisabeth d’Arvieu, dyrektor generalna Mediawan Pictures, została zapytana o integrację firmy z firmą Brada Pitta Plan B.

Dyrektor powiedział: „Podstawową działalnością Mediawan były treści europejskie, ale w miarę wzrostu naszych ambicji odkryliśmy, że naprawdę potrzebujemy partnera z USA. Hollywood wkracza do Europy, ale Europa także wkracza do Hollywood. Poświęciliśmy trochę czasu, aby wybrać ten właściwy. Plan B miał duży apetyt na pracę w modelu europejskim. Podstawą partnerstwa była wspólna wola i wspólny cel.”

Zauważyła, że ​​przejęcie zaczyna przynosić owoce. „W ostatnich tygodniach ogłosiliśmy, że Plan B tworzy film na podstawie jednego z naszych IP: film sportowy Weekendowi wojownicyw którym wystąpi Mark Wahlberg. Plan B nabył prawa do remake’u, a teraz zamierza wyprodukować go dla USA dla Apple. Razem z jedną z naszych firm produkcyjnych pracują także nad hiszpańskojęzycznym filmem w Hiszpanii. Dużo pracują z nami także po stronie telewizyjnej, w tym nad francuskim IP. Chcą z nami pracować przy filmach po angielsku i w języku lokalnym”.

Mediawan zawarł także niedawno umowę z The SpringHill Company należącą do LeBrona Jamesa i Mavericka Cartera, mając na celu wzmocnienie obecności obu firm na swoich rynkach. Zgodnie z warunkami umowy Mediawan i SpringHill Co. będą rozwijać i współprodukować oryginalne projekty filmowe i telewizyjne.

Zrodlo