Dyrektorzy Hollywood mówią o „transformacyjnej” naturze sztucznej inteligencji i szansach na gwiazdę filmową AI: „To nadchodzi” — szczyt w Zurychu

Czy sztuczna inteligencja stanowi szansę czy wyzwanie dla branży?

Takie pytanie zadano dzisiaj podczas panelu na szczycie w Zurychu, w którym uczestniczyli Jim Rivera, dyrektor ds. produktu w firmie produkcyjnej AI Flawless, David Unger, dyrektor generalny Artist International Group, Chris Jacquemin, partner i szef ds. strategii WME oraz Sara Murphy, producentka Fat City.

Odpowiedź panelu była w dużej mierze pozytywna, choć przyznano również, że istnieją istotne wyzwania związane z wdrażaniem i etyką.

Przedstawiciel David Unger wyraził optymizm co do obecnego kierunku, a także zauważył transformacyjny wpływ sztucznej inteligencji.

„Myślę, że to moment przejściowy do nowego języka filmowego, którego nie możemy jeszcze przewidzieć. To jak narodziny dźwięku. To ten przełomowy moment, w którym filmy już nigdy nie będą takie same i nie możemy sobie wyobrazić, dokąd zmierzają, i dzięki temu narodzi się zupełnie nowe pokolenie twórców i artystów, którzy nauczą się robić filmy w ten sposób. Zmieni się cała koncepcja narracji. Zmieni się cała koncepcja długości treści i koncepcja celebryty. Zajmie to trochę czasu, być może pokolenia, ale jesteśmy u progu tej chwili.

Dodał: „Jestem pełen nadziei, ponieważ widzę, że pojawi się nowy język filmowy, nowe sposoby kreatywności. Dla mnie to wszystko jest bardzo ekscytujące i jestem bardzo ciekawy, jak to się rozwinie.

Flawless to jeden z liderów w dziedzinie AI w kinie niezależnym, wykorzystujący narzędzia takie jak TrueSync do kopiowania spektakli na różne języki i modyfikowania scen. Hit kinowy i streamingowy Upadek (na zdjęciu powyżej) to jeden z ich filmów zaprojektowanych w celu usprawnienia procesu produkcyjnego i obniżenia kosztów. Dyrektor Rivera zauważył, że w zakresie kontroli jakości nadal istnieją przeszkody do pokonania.

Powiedział: „Sztuczna inteligencja jest niesamowita i naprawdę podnosi poprzeczkę w zakresie tego, co ludzie mogą zrobić, ale w przypadku filmów kinowych najważniejsza jest jakość. Rozdzielczość, głębia kolorów, przestrzeń barw. Nauka nie opiera się na tym.… Poza tym, jeśli modyfikujesz czyjeś zachowanie, naprawdę musisz uzyskać jego zgodę, w zależności od tego, jak istotna jest ta zmiana.

Rivera zauważył, że w okresie strajków firma bardzo blisko współpracowała z hollywoodzkimi gildiami, aby zapewnić przestrzeganie standardów etycznych.

Powiedział: „Od samego początku istnienia firmy rozmawialiśmy na ten temat z gildiami. Naprawdę ich błagaliśmy, aby się nad tym zastanowili i zastanowili się nad tym. W trakcie tych rozmów stało się jasne, że wraz z rozwojem technologii zaczynają pojawiać się nowe prawa związane ze zgodą, którymi należy zarządzać… Na przykład prawo umożliwiające firmie wykorzystanie Twojego wizerunku i podobizny w generowanym wykonaniu. ”

Producent Murphy przyznał, że można zaoszczędzić setki tysięcy dolarów na powtórkach niezależnych filmów przy użyciu narzędzi produkcyjnych opartych na sztucznej inteligencji.

Partner WME Jacquemin zauważył: „Przypomina mi to pierwsze kilka lat po premierze iPhone’a i uruchomieniu App Store, kiedy większość produktów, które widziałeś, sprawiała wrażenie zabawki. To nie było całkiem realne… Wielu naszych klientów jest obecnie w fazie rozwoju, używając tych narzędzi AI do tworzenia scenorysów, co stanowi łatwiejszy sposób na przedstawienie swoich pomysłów. Ale zaczynasz także widzieć produkty, które można z całą pewnością wykorzystać w kontekście filmowym.”

Przyznał jednak, że studia i firmy należy kontrolować, jeśli chodzi o zgody i pozwolenia.

„Kilka lat temu mieliśmy dwie różne duże firmy medialne, które negocjowały umowy z naszymi klientami. Ich perspektywa była taka: „posiadamy ten głos w tym animowanym projekcie, więc możemy go używać w sequelach i produkcjach pochodnych bez konieczności zwracania się do aktora”. Jeden był filmem, drugi programem telewizyjnym. Pamiętam, że pomyślałem: „To szaleństwo”. To nie może, to nie może działać. Nie w ten sposób firma będzie się utrzymywać”.

Na koniec panel został zapytany, czy będzie gwiazda filmowa AI, „AI Harrison Ford”. Panel zgodził się, że stanie się to w najbliższej przyszłości.

Jacquemin skomentowała: „Tak, myślę, że tak. Kilka lat temu reprezentowaliśmy firmę tworzącą wirtualne światy, a oni wierzyli wtedy, że niektóre z tych cyfrowych postaci, niczym nie różniące się od postaci z gier wideo, mogą zyskać status celebryty. Po prostu wydaje się nieuniknione, że będzie jakaś wersja tego.”

Zrodlo