Co Megalopolis oznacza dla kariery i przyszłych filmów Francisa Forda Coppoli

Francis Ford Coppola nakręcił film, w którym chciał nakręcić Megalopolis — ale zdumiewająca porażka kasowa oznacza, że ​​Coppoli prawdopodobnie będzie znacznie trudniej nakręcić kolejny film. Megalopolis to ambitny projekt pełen pasji, który kręcił się po głowie Coppoli od lat 70. XX wieku i po pół wieku powtarzania i naśladowania w końcu udało mu się urzeczywistnić film, sięgając do własnej kieszeni. Coppola finansował się sam Megalopolisdysponujący budżetem wynoszącym 120 milionów dolarów, sprzedając swój biznes winiarski warty pół miliarda dolarów.

Z Czas Apokalipsy, Rozmowa, Dracula Brama StokeraI Ojciec chrzestny trylogia za pasem, przed-Megalopolis filmy uczyniły go jednym z najbardziej legendarnych twórców filmowych w Hollywood. Ale teraz to Megalopolis w końcu trafił do kin i zebrał niezwykle mieszane recenzje zarówno od krytyków, jak i publiczności, wywiązała się dyskusja na temat tego, czy Coppola stracił zmysł dotyku, czy nie. Coppola nie planuje w najbliższym czasie zwalniać tempa, ale porażka kasowa Megalopolis może mieć ogromne konsekwencje dla przyszłości jego kariery.

Wyniki kasowe Megalopolis dowodzą, dlaczego Hollywood tak bardzo bało się epopei Francisa Forda Coppoli

Żadne studio nie dotknęłoby Megalopolis przez 50 lat – a teraz jest oczywiste, dlaczego

Coppola zaczął się rozwijać Megalopolis mniej więcej wtedy, gdy skończył Czas Apokalipsy pod koniec lat 70., ale przez prawie 50 lat walczył o realizację projektu. Za każdym razem, gdy próbował złożyć film w całość, nie mógł znaleźć studia, które by to wspierało. Potrzebował hitowego budżetu, aby urzeczywistnić swoje ambicje, ale studia obawiały się, że nie przywróci to hitowych zysków ze sprzedaży biletów. Kiedy Coppola nakręcił film za własne pieniądze, realizując swoją wizję przy pełnej kontroli twórczej, miał trudności ze znalezieniem dystrybutora, który umieściłby go w kinach.

A teraz to Megalopolis jest wyświetlany w kinach, oczywiste jest, dlaczego studia tak ostrożnie podchodziły do ​​komercyjnych perspektyw filmu. Humor jest zbyt dziwaczny, aby zadowolić publiczność, niekończące się filozofowanie jest zbyt nudne dla zwykłych kinomanów, a bezczelne podejście filmu do kazirodztwa (w więcej niż jednym wątku pobocznym) nie do końca podoba się mainstreamowi. Kiedy Coppola pokazał film dystrybutorom, zobaczyli tylko pewną klapę. Obawy tych studiów potwierdziły się, kiedy Megalopolis zbombardowany w kasie w weekend otwarciaprzynosząc zaledwie 4 miliony dolarów przy 30-krotnie większym budżecie.

Megalopolis jeszcze bardziej utrudni Francisowi Fordowi Coppoli kręcenie nowych filmów

Coppola mógłby sam finansować więcej projektów, ale nie będzie miał dużego wsparcia ze strony Hollywood

Zebranie środków finansowych na realizację zajęło Coppoli prawie 50 lat Megalopolis. Ale teraz, gdy film okazał się największą porażką reżysera, Coppoli będzie jeszcze trudniej rozpocząć realizację swoich projektów. Była w tym przynajmniej iskierka nadziei Megalopolis byłby następny Ojciec chrzestny Lub Czas ApokalipsyAle Następny film Coppoli będzie po prostu postrzegany jako kolejny Megalopolis. Gdyby studia nieufnie podchodziły do ​​dawania Coppoli umowy dystrybucyjnej przed niepowodzeniem Megalopolisbędą jeszcze bardziej zaciskać sznurki, gdy film zarobił 4 miliony dolarów w weekend otwarcia.

Najdroższy niezależny film, jaki kiedykolwiek powstał, to film z 2017 roku
Valerian i Miasto Tysiąca Planet
z budżetem wynoszącym około 209 milionów dolarów.

Oczywiście, Coppola mógłby, tak jak to zrobił, samofinansować więcej swoich projektów Megalopolisale o wiele trudniej jest wydać 120 milionów dolarów z własnych pieniędzy niż w przypadku gigantycznej korporacji medialnej, dla której 120 milionów dolarów to błąd zaokrąglenia. Coppola miał do wydania 120 milionów dolarów Megalopolis, ale nie ma nieskończonej ilości milionów. Aby zrealizować swój kolejny ambitny epos, być może będzie musiał polegać na funduszach od dużego hollywoodzkiego studia, a studia te nie prędko dadzą mu mnóstwo pieniędzy po Megalopolis‘słabe wykonanie.

To wciąż wspaniałe, że Francis Ford Coppola stworzył Megalopolis

Coppola to jeden z niewielu twórców filmowych, którzy robią to wyłącznie dla sztuki

Chociaż Megalopolis przejdzie do historii jako jedna z największych bomb kasowych wszechczasów, nadal jest świetny dla sztuki filmowej, jaką Coppola nakręcił ten film. Po udostępnieniu widzom kilku z najwspanialszych filmów, jakie kiedykolwiek powstały – w tym czterech klasyków wszechczasów z rzędu (Ojciec chrzestny, Rozmowa, Ojciec chrzestny Część III Czas Apokalipsy) — Coppola na pewno zasłużył na prawo do zrealizowania swojego projektu w taki sposób, w jaki chciał. Być może nie zadziałało to na wszystkich, ale obserwowanie, jak jeden z największych twórców kina kontynuuje tę drogę, nadal jest warte uczczenia w pewnym sensie.

Choć krytycy i widzowie nie są zgodni co do tego, czy tak się stanie, czy nie Megalopolis to świetny film, jego reżyser wydaje się z niego całkiem zadowolony. Coppola wystawił swojemu filmowi pięciogwiazdkową recenzję w serwisie Letterboxd, więc jest wyraźnie zadowolony z produktu końcowego. W świecie, w którym twórcy filmowi są nieustannie sfrustrowani i niespełnieni, gdy ich wizja zostaje naruszona przez wtrącających się inwestorów i dyrektorów studiów, pocieszające jest widzieć reżysera, któremu udało się przenieść na ekran dokładnie to, co miał na myśli, na tak dużą skalę.

Francis Ford Coppola nie planuje przejść na emeryturę po Megalopolis

Coppola już zapowiada swoje kolejne projekty

Zdjęcie za pośrednictwem Lionsgate

Mimo Megalopolisrozczarowanie kasowe, Coppola odrzucił możliwość wycofania się z kręcenia filmów. Coppola zapowiedział już dwa projekty, które chce zrealizować w ramach kontynuacji Megalopolis. Niejasno podał szczegóły dotyczące jednego z tych filmów – opisał go po prostu jako „zwykły rodzaj filmu” chciał kręcić w Anglii przy zewnętrznym finansowaniu, ale w tej drugiej kwestii był nieco bardziej szczegółowy: Odległa Wizja. Odległa Wizja będzie kroniką”trzy pokolenia włosko-amerykańskiej rodziny,”, którego historia dotyczy wynalezienia telewizji.

Coppola powiedział, że sfinansuje produkcję
Odległa Wizja
z “
cokolwiek robi Megalopolis.
” Jednak biorąc pod uwagę dane z weekendu otwarcia, wydaje się to mało prawdopodobne
Megalopolis
zwróci wystarczającą ilość pieniędzy, aby sfinansować kolejny film tej wielkości.

Coppola opisał Odległa Wizja Jak “kolejny rzut kostką,„podobny do Megalopolisporównanie, które z pewnością zdenerwuje potencjalnych sponsorów po przyjęciu Megalopolis. Coppola powiedział, że sfinansuje produkcję Odległa Wizja z “cokolwiek robi Megalopolis.” Jednak biorąc pod uwagę dane z weekendu otwarcia, wydaje się to mało prawdopodobne Megalopolis zwróci wystarczającą ilość pieniędzy, aby sfinansować kolejny film tej wielkości. Nawet jeśli ma dobre nogi, nie ma mowy Megalopoliskasa będzie miała mnożnik 30-krotny niezbędny do odzyskania budżetu.

Cokolwiek MegalopolisCałkowite zarobki ze sprzedaży biletów wynoszą, można to śmiało powiedzieć Odległa Wizja nie będzie miał nawet w przybliżeniu kwoty 120 milionów dolarów, na które sobie pozwolić Megalopolis. Z Ojciec chrzestny Część IV do filmowej adaptacji Na drodze do Dracula kontynuacja tzw Kroniki Van Helsingajest mnóstwo niezrealizowanych projektów, do których Coppola będzie mógł później wrócić Megalopolis. Nie brakuje filmów, którymi Coppola mógłby się zająć jako następny. Tam, gdzie jest wola, jest sposób – a Coppola ma jeszcze do sprzedania więcej posiadłości swojej winnicy.

Zrodlo