Do głównych gier Monster Hunter nie dodano nowego rodzaju broni od czasu wprowadzenia ładowanego ostrza i owadziej glewii w Monster Hunter 4 w 2013 roku, a Dzikie łowcy potworów nie zmienią tego po premierze 28 lutego 2025 r. Jednak dyrektor artystyczny Wilds, Kaname Fujioka i producent serialu Ryozo Tsujimoto, twierdzą, że zespół programistów regularnie rozmawia o nowych pomysłach na broń.
Rozmawiam z włoską stroną Multiplayer.it (w tym artykule przetłumaczono maszynowo za pośrednictwem Google i DeepL) Fujioka potwierdza, że pomysł dodania 15. broni głównej nigdy nie został porzucony, w wyniku czego narosło wiele potencjalnych pomysłów. Ważnym kontekstem jest to, że Monster Hunter technicznie ma 18 broni, tyle że tonfa, kolec magnetyczny i topór przyspieszający pojawiły się tylko w kilku grach typu spin-off, podczas gdy przezabawnie nazwany średni łukgun można było zobaczyć tylko w Monster Hunter 3.
Monster Hunter Wilds kontynuuje podejście znane z gier takich jak Monster Hunter Rise i Monster Hunter World, dodaje Fujioka, udoskonalając 14 istniejących broni i nadając im nowe kierunki dzięki dodatkowym ruchom i funkcjom. W szczególności Wilds zapewnił większości, jeśli nie wszystkim, broniom jakiś rodzaj kontrataku lub mechanikę doskonałego wyczucia czasu.
Tsujimoto mówi, że dopasowanie poziomu głębi i staranności w obecnych broniach znacznie utrudnia wybór i dopracowanie 15-tki. Wskazuje ponownie na ładowane ostrze i owadzią glewię, które ewoluowały dramatycznie od czasu ich wypuszczenia, mimo że są najnowsze. Tymczasem klasyki, takie jak wielki i długi miecz, są prawie nie do poznania w porównaniu z ich prymitywnymi odpowiednikami.
To także kwestia priorytetów rozwojowych, zauważa Tsujimoto. Tsujimoto twierdzi, że nawet gdyby zespół miał solidny pomysł i dysponował zasobami, aby wyprodukować piętnastą broń, należy zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście jest to najlepsze wykorzystanie tych zasobów, czy też serial i jego fani mogliby lepiej wykorzystać te zasoby, inwestując je gdzie indziej – być może poprzez dalsze ulepszanie obecnej broni lub po prostu nadanie priorytetu głównym tematom i celom następnej gry.
GamesRadar+ rozmawiał z dyrektorem Wilds Yuyą Tokudą na początku tego roku o tym, jak ewoluuje nasza broń, zwłaszcza że możemy teraz zabrać na polowanie dwie z nich i zamienić się nimi za pomocą naszego ptasiego wierzchowca Seikret, i stwierdził, że sprowadza się to do uzupełnienia dostrzeżonych luk.
„Kiedy ulepszamy każdą broń i zastanawiamy się, jak będzie ona traktowana w każdym tytule” – wyjaśnił – „jak gdyby w jej zestawie ruchów pojawiła się luka, którą można wypełnić czymś, co mogłoby nadawać się do parowania – ale także te ruchy są ogólnie przydatne w dowolnym momencie, nie jest to coś, co można osiągnąć tylko wtedy, gdy zrobisz to w tym momencie – to coś więcej [about] może tej broni brakowało czegoś, co przeciwstawiłoby się pionowości, która jest obecnie obecna w grze na tych trójwymiarowych mapach. Dodałbym ruch, który można by wykorzystać w ten sposób.”
Reżyser Monster Hunter Wilds mimochodem ujawnia, że możesz zwabić gigantyczną wiwernę błyskawicową, która pomoże ci „zebrać całe stada” słabszych potworów.