Microsoft rozszerza definicję opinii użytkowników i zaczyna zbierać informacje nie tylko od graczy, ale także od programistów. Robiąc to, firma ma nadzieję dowiedzieć się, dlaczego programiści nie chcą tworzyć gier na konsolę Xbox.
„Bezpośrednio kontaktując się z twórcami gier, Xbox chce uzyskać dane, które pomogą rozwiązać problemy” – czytamy nowy blog na stronie programisty Microsoft.
„Pomoże nam to dowiedzieć się, co i jak zbudować dobrze” – mówi na blogu główna badaczka użytkowników, dr Deborah Hendersen. „Jakie funkcje są potrzebne? Jak je sprawnie wdrożyć? Gdzie zawodzą nasze istniejące narzędzia lub usługi? Co możemy zrobić, aby je ulepszyć?”
Xbox ostatnio miał poważne problemy ze zbieraniem większych tytułów na wyłączność w porównaniu do PlayStation i Nintendo. Według dokumentów odnoszących się do wieloletniego Przejęcie Activision Blizzard z tego procesu wynika, że w 2021 r. było pięć razy więcej tytułów dostępnych na wyłączność dla PlayStation niż tytułów dostępnych wyłącznie na Xbox, „z których „wiele z nich jest lepszej jakości” samego Microsoftu w dodatku. Firma również chętnie przyznał w 2023 roku „przegrał wojny konsolowe” i pod względem sprzedaży zajmuje trzecie miejsce za konkurentami. Jednak prawie rok po udanej fuzji Activision Blizzard Microsoft jest gotowy przestać być tak skromnym i przejść metamorfozę.
Henderson wzywa twórców gier do działania: „Jeśli nie korzystasz z konsoli Xbox, chętnie dowiemy się, dlaczego” – mówi. „I szczerze mówiąc, jeśli korzystasz z produktów naszej konkurencji, prawdopodobnie masz świetną perspektywę, z której możemy się wiele nauczyć!” Gdyby tylko zwolennicy wojen konsolowych mieli takie same poglądy.
Według doniesień plany Microsoftu na konsolę nowej generacji obejmują następcę Xbox Series X i konsolę przenośną „w wersji Steam Deck”.