Kiedy w czerwcu Microsoft zamknął studio The Evil Within Tango Gameworks, fani opłakiwali utratę potencjału. Okazuje się, że mieli ku temu dobry powód. W momencie zamknięcia Tango zajmowało się produkcją Hi-Fi Rush 2 przez sześć miesięcy.
Jeśli to nie złamie ci serca, spróbuj tego: kiedy Xbox to porzucił, Tango pracował także nad rocznicową zawartością dla The Evil Within, niepokojącego piekła survival horroru studia z 2014 roku. Ale błyszcząca, rytmiczna gra akcji Hi-Fi Rush jest co ostatecznie uratowało Tango przed całkowitym rozkładem; nowa spółka-matka Krafton omówiła szczegóły nabycia własności intelektualnej w niedawny wywiad z GamesIndustry.Biz.
„Wiedziałem [Tango was] kiedy zaczęliśmy rozmawiać, pracowaliśmy nad Hi-Fi Rush 2” – mówi Maria Park, dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego Krafton. „Pomyśleliśmy, że możemy kontynuować to dziedzictwo i zaoferować bardziej kreatywne sposoby na aktualizowanie gry.
„Myślę, że konstrukcja, którą oglądaliśmy, miała około sześciu miesięcy, kiedy poszliśmy się z nimi spotkać” – kontynuuje. Zauważa również, że chociaż Tango tworzyło także nową zawartość The Evil Within, Krafton „nie chciał posuwać się za daleko” podczas negocjacji z Microsoftem. W tej chwili Microsoft jest właścicielem zarówno The Evil Within, jak i Ghostwire, przerażającej przygody w otwartym świecie Tango z 2022 roku.
Te franczyzy mogą na razie być zawieszone, ale przynajmniej Krafton wydaje się pewny, że poszerzy dziedzictwo Hi-Fi Rush o kontynuację. „Nasze kluczowe filary to innowacyjność, kreatywność i zwiększanie skali” – mówi Park. Jednak Tango będzie działać z pewną autonomią i już wykorzystuje tę niezależność, aby dostarczyć coś, co wydaje się fascynującym Hi-Fi Rush 2.
Tango chce „upewnić się [Hi-Fi Rush 2] przekracza oczekiwania obecnych fanów” – mówi Park. „Nie sądzę, że będzie to całkowicie otwarty świat, ale bardziej dynamiczne środowisko [that] w którym grasz. Ponadto zastosowano bardziej zaawansowaną technologię w akcji rytmicznej, dzięki czemu wydaje się ona bardziej zsynchronizowana”.
“Myślę, że [they] chcesz pracować nad DLC Hi-Fi Rush [too] ponieważ dokładają wszelkich starań, aby Hi-Fi Rush 2 spełniał wysokie standardy jakości” – kontynuuje. Teraz już wiesz — jak kwiat na parkingu, kreatywność może przetrwać wszystko, nawet Microsoft.
Studio PUBG nie uważa, że Hi-Fi Rush 2 „zarobi nam pieniądze”, ale nie dlatego uratowało Tango Gameworks: „Wielki hit nie powinien być twoim celem”