Square Enix chce wypuścić Final Fantasy 16 na Xbox po porcie PC

Final Fantasy XVI zostało wydane wyłącznie na PS5 w 2023 roku, a w zeszłym miesiącu gra wreszcie trafiła na komputery PC. Ta gra RPG akcji nadal nie jest dostępna na Xbox i nie ma potwierdzonych planów premiery na konsoli Microsoftu. Teraz wydawca Square Enix udostępnił aktualizację dotyczącą potencjalnej premiery Final Fantasy 16 na Xbox Series S/X.

Final Fantasy XVI na Xbox

Według producenta Final Fantasy 16 i legendy branży, Naokiego Yoshidy, popularnie znanego jako Yoshi-P, Square Enix chce wypuścić port Xbox dla FFXVI, ale firma nie może jeszcze potwierdzić harmonogramu.

„Oczywiście ogłosiliśmy wersję gry na komputery PC, więc patrząc w stronę wersji na konsolę Xbox, naprawdę chcemy wydać ją na konsolę Xbox” – powiedział Yoshida w wideograch wywiad opublikowany w zeszłym tygodniu. „Ale jeśli chodzi o szczegóły, takie jak data dostępności gry itp., nie jesteśmy w stanie nic powiedzieć” – dodał.

Producent poprosił jednak graczy Xboksa, aby nie tracili nadziei, mówiąc, że Square Enix bardzo zależało na przeportowaniu gry na Xboksa. „Ale oczywiście chcę powiedzieć, że nie jest tak, że nie ma żadnej nadziei i bardzo chcemy to osiągnąć. Dlatego gracze nie powinni się poddawać w walce o swoje nadzieje.”

Ani Square Enix, ani Microsoft nie potwierdziły jeszcze portu Xbox Final Fantasy 16.

Final Fantasy 16 ukazało się po raz pierwszy na PS5 22 czerwca 2023 r. Gra niedawno trafiła na komputery PC, a premiera na Steamie i Epic Games Store miała miejsce 17 września. Edycja kompletna, zawierająca rozszerzenia Echoes of the Fallen i The Rising Tide z główna gra, została niedawno wydana na PS5.

Square Enix wypuściło swoje najnowsze gry Final Fantasy wyłącznie na PS5, co ostatecznie zaszkodziło sprzedaży. Na początku tego roku wydawca w raporcie o wynikach podał, że sprzedaż ostatnich wysokobudżetowych gier była rozczarowująca. Według dyrektora generalnego firmy, Takashiego Kiryu, sprzedaż Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI i Foamstars — wszystkich gier dostępnych wyłącznie na PlayStation — spadła poniżej oczekiwań, zarówno pod względem przychodów, jak i zysków.

W rezultacie Square Enix przeszło od tego czasu znaczną restrukturyzację i odchodzi od praktyki wydawania swoich głównych tytułów najpierw na PlayStation. Według Kiryu w przyszłości duże premiery będą premierami wieloplatformowymi, dostępnymi na PlayStation, Nintendo Switch, Xbox i PC.

Zrodlo