Niektórzy na skrajnej prawicy rozwinęli obsesyjną fiksację na punkcie dwóch rzeczy: związków międzyrasowych i pornografii.
Jeśli zapuściłeś się w pełen spisków świat X (dawniej Twitter), znajdziesz niepokojąco powszechne dyskusje na temat teorii wielkiego zastąpienia. Ten teoria spiskowa białej supremacji — wrzucone na stronę przez sam właściciel Elon Musk — sugeruje, że złowieszcze „oni” (antysemicki eufemizm określający Żydów) w tajemnicy sprowadza do kraju ludzi kolorowych, aby głosowali na Demokratów i ostatecznie „zastąpili” białą populację.
Jeśli chodzi o pornografię, spisek ten przybiera pokrętny obrót. Panuje przekonanie, że ta sama złowieszcza grupa „importująca imigrantów, aby głosowali na Demokratów” (dot. Żydów) wykorzystuje międzyrasową pornografię z rogaczem jako narzędzie do wykastrować białych mężczyzn I zmanipulować je, aby zaakceptowały związki międzyrasowe. Brzmi to absurdalnie i takie jest.
Jak Big Tech podchodzi do jawnych, bezsensownych deepfake’ów
Tymczasem statystyki pokazują, że Amerykanie oglądają pornografię z rogaczem – w której mężczyzna obserwuje, jak jego żona uprawia seks z innym mężczyzną – w oszałamiającej liczbie. Według rzecznika serwisu z filmami dla dorosłych Clips4Sale sprzedaż treści rogaczy gwałtownie wzrosła — o 191 procent od 2020 roku i 75 procent tylko w zeszłym roku. Tymczasem Blacked, witryna znana z treści międzyrasowych w wysokiej rozdzielczości, stała się drugim najpopularniejszym kanałem Pornhuba według strony Kanały, mogąc poszczycić się trzema milionami subskrybentów i 2,6 miliarda wyświetleń.
Rzeczywistość jest taka, że międzyrasowe porno, zwłaszcza z udziałem czarnych mężczyzn i białych kobiet, jest jednym z najpopularniejszych gatunków porno i stanowi centralny element jednego z najbardziej sprzecznych załamań alt-prawicy.
Początki rasistowskich tropów w porno
Chociaż rogacza pornografia niekoniecznie musi wiązać się z rasą, często tak jest, powiedział Mashable zwolennik osób świadczących usługi seksualne Mike Stabile. „Podstawową ideą jest to, że czujesz się upokorzony, gdy twoja żona uprawia seks z czarnym mężczyzną, który według stereotypu jest lepiej wyposażony i bardziej seksualny” – wyjaśnił.
Ten stereotyp, który przedstawia czarnych mężczyzn jako hiperseksualnych i posiadających większe genitalia, jest zakorzeniony w rasizmie i sięga epoki elżbietańskiej. Europejscy kolonizatorzy rozpowszechniają te rasistowskie tropy w książkach podróżniczych, łącząc fakty z fikcją w swoich przedstawieniach Afrykanów. Według relacji z tego czasu czarnych mężczyzn często opisywano jako mających „ogromne” penisy, a jeden z pisarzy twierdził, że afrykańscy mężczyźni „wyposażeni byli w takie członki, jakie były dla nich uciążliwe” jak szczegółowo opisano w a Opiekun artykuł Afui Hirscha.
Obsesja alt-prawicy na punkcie ciał czarnych mężczyzn nie jest niczym nowym – to współczesna odmiana starego strachu, który XX-wieczny psychoanalityk Frantz Fanon zwany “NegrofobiaW swojej pracy z 1952 r Czarna skóra, białe maskiFanon szczegółowo przeanalizował, w jaki sposób rasizm jest napędzany toksyczną mieszanką strachu i pożądania seksualnego, w ramach której czarni mężczyźni są zredukowani do gróźb hiperseksualnych. Ta fiksacja jest powiązana ze stereotypem „Mandingo”, zrodzonym z lęków po abolicji, które przedstawiały czarnych mężczyzn jako niebezpiecznie męskich. Biali mężczyźni obawiali się nie tylko swojej władzy politycznej i ekonomicznej, ale także postrzeganego zagrożenia seksualnego dla białych kobiet. Strach ten podsycił przepisy dotyczące małżeństw międzyrasowych i obsesję na punkcie utrzymania „czystości rasowej”, co często prowadziło do brutalnych aktów przemocy.
Jak wyjaśnia redaktorka Mashable Features Rachel Thompson w Ostre: jak przemoc przedostała się do sypialni i co możemy z tym zrobićte obawy sięgają czasów niewolnictwa, kiedy gwałt uznawano za przestępstwo tylko wtedy, gdy dotyczyła białej kobiety. W systemie niewolnictwa ruchomości, zwłaszcza w Luizjanie, gwałt na czarnej kobiecie – niezależnie od tego, czy była ona niewolnicą, czy wolną – nie był uważany za przestępstwo. Dla kontrastu, gwałt lub próba gwałtu na białej kobiecie przez zniewolonego czarnego mężczyznę może skutkować karą śmierci.
Filmy takie jak Narodziny narodu (1915) później wskrzesili i włączyli do głównego nurtu tych rasistowskich stereotypów, pomagając w tym rozpalić na nowo Ku Klux Klan i utrwalić niebezpieczny mit o hiperseksualnym czarnym mężczyźnie.
Ten sam strach leżał u podstaw tragicznych wydarzeń, takich jak Masakra wyścigowa w Tulsie w 1921 rgdzie fałszywe oskarżenie o napaść na tle seksualnym ze strony czarnego mężczyzny przeciwko białej kobiecie wywołało jeden z najkrwawszych wybuchów przemocy na tle rasowym w historii Ameryki. Podobnie w 1955 r. morderstwo 14-letniego Emmetta Tillazlinczowany za rzekomy flirt z białą kobietą, stał się potężnym symbolem śmiertelnych konsekwencji rasistowskich lęków i systemowej przemocy, którą one utrwalają.
Nawet dzisiaj te obawy manifestują się w wyrażeniach takich jak „łzy białych kobiet”, w których białe kobiety wykorzystują swój postrzegany status hierarchiczny w sytuacjach przeciwko osobom kolorowym, które byłyby dla nich korzystne. Na przykład Incydent z Amy Cooper w Central Parkuw której Cooper fałszywie twierdziła, że „Afroamerykanin” groził jej, mimo że nie istniało żadne rzeczywiste zagrożenie.
Możliwość miksowania po zmroku
Biorąc pod uwagę kontekst historyczny, międzyrasowe rogacze porno odwołuje się do tych starych lęków, zamieniając je w nowoczesny spektakl rasizmu seksualnego. To, co może wydawać się zwykłym aktem upokorzenia – mąż obserwujący swoją żonę z innym mężczyzną – jest obarczone ciężarem głęboko zakorzenionych lęków.
Treści tworzone przez witryny takie jak Blacked utrwalają narrację, że białe kobiety „zdradzają swoją rasę”, angażując się w stosunki seksualne z czarnymi mężczyznami, co jest dynamiką zakorzenioną w rasistowskim strachu przed mieszaniem się ras. Konsekwencją jest to, że wybierając czarnego partnera, te kobiety odrzucają białych mężczyzn i co za tym idzie, podważanie tak zwanej „czystości” rasy białej.
Biorąc pod uwagę kontekst historyczny, międzyrasowe rogacze porno odwołuje się do tych starych lęków, zamieniając je w nowoczesny spektakl rasizmu seksualnego.
Według Stabile „W tym momencie mąż reprezentuje całą rasę białą”, co wzmacnia pogląd, że ten akt „zdrady” wykracza poza relacje osobiste i nawiązuje do długotrwałych niepokojów rasowych dotyczących władzy, seksualności i dominacji.
Donald Trump i „przestępca”
Termin „cuck”, będący skrótem od „rogacz”, został agresywnie przejęty przez alternatywną prawicę podczas pierwszej kampanii prezydenckiej Trumpa w 2016 r., a następnie został ponownie wykorzystany para w manosferzeewoluując od XIII-wiecznych początków jako „mąż cudzołożnej żony”. Używane przez alt-prawicę słowo to staje się pejoratywne – uzbrojoną zniewagą dla każdego, kto jest postrzegany jako słaby, wykastrowany lub niewystarczająco oddany sprawie białej supremacji. Jak wyjaśniła Maureen Kosse, doktorantka lingwistyki na Uniwersytecie Kolorado w Boulder: „Co [the far-right] tak naprawdę mówi, kiedy używają terminu „cud”, jest to, że biali mężczyźni są poniżani lub osłabiani przez czarnoskórych i brązowych mężczyzn, którzy biorą to, co im się prawnie należy, czyli białe kobiety.
Ta narracja zyskała na popularności podczas wyborów w 2016 rokuokres, w którym doszedł do władzy były prezydent Donald Trump. Awans Trumpa do nominacji na prezydenta Republikanów i ostateczne zwycięstwo, wraz z jego agresywną retoryką i odrzuceniem poprawności politycznej, stworzyły idealne tło dla rozkwitu tych kadencji.
W ten sposób „cuck” stał się papierkiem lakmusowym w kręgach prawicowych, używanym do pomiaru zaangażowania w zachowanie dominacji białych mężczyzn. Użycie słowa „cuckservative” – połączenie słów „rogacz” i „konserwatysta” — jeszcze bardziej ugruntowała tę zniewagę w leksykonie politycznym, szczególnie wymierzoną w osoby z prawicy, które były postrzegane jako osoby zdradzające swoją rasę lub konserwatywne wartości.
Kosse zauważa, że są to postacie takie jak Jeb Bush, który często spotykał się z obelgami ze względu na jego małżeństwo z urodzonym w Meksyku Columbą Bushem i jego stosunkowo umiarkowane stanowisko w sprawie imigracji, stali się głównymi celami. Dla skrajnej prawicy związki międzyrasowe symbolizują ostateczne zagrożenie dla białej męskiej supremacji. W mniejszym stopniu ten sam problem przydarzyło się obecnemu republikańskiemu kandydatowi na wiceprezydenta JD Vance’owi i jego żonie Ushie, która jest pochodzenia indyjskiego.
„Kontrola nad białymi kobietami jest tak samo kluczowa dla białej supremacji, jak sama biel” – argumentował Kosse. „Biali mężczyźni zawsze mieli obsesję na punkcie idei, że czarni mężczyźni uprawiają seks z białymi kobietami, ponieważ odwraca to cały ich światopogląd, tworząc rodzaj ładunku erotycznego, którego zarówno się boją, jak i fetyszyzują”.
Dychotomia między strachem a fetyszyzacją jest powszechna w alt-prawicy, gdzie publiczne postawy siły maskują prywatną niepewność. Jak wyjaśnił Kosse, oddając się tym fantazjom, oboje konfrontują się ze swoimi lękami i je wzmacniają. Scenariusz upokorzenia białego człowieka przez czarnego jest zarówno koszmarem, jak i potwierdzeniem ich wypaczonego światopoglądu.
„Strach przed upokorzeniem jest głównym powodem, dla którego oglądają [interracial porn]. Ale także dlatego, że na swój dziwny sposób potwierdza ich własny światopogląd” – powiedziała Kosse.
Wyjaśnijmy sobie coś: nie każdy biały facet, który klika międzyrasowe porno, jest jakimś prawicowym, neonazistowskim incelem. Ale jeśli śledziłeś procesy sądowe, przemyśleć kawałki, Wątki na ReddicieI akademickie głębokie nurkowania jeśli chodzi o tę treść, jest całkiem oczywiste, że nie jest ona stworzona z myślą o czarnych mężczyznach i białych kobietach jako głównych widzach.
Pornograficzne nawyki partii antypornograficznej
Ponieważ manosfera i jej wpływowi ludzie, tacy jak Andrew Tate i Jordan Peterson, zyskali na popularności w ostatnich latach od czasu Covid-19, między nimi wszystkimi istnieje ciągła granica. postawa przeciwna pornografii i masturbacji.
Pogarda manosfery dla pornografii i masturbacji jest głęboko zakorzeniona w jej obsesji na punkcie władzy, dominacji i tradycyjnych ról płciowych. W ramach tych społeczności porno jest postrzegane jako narzędzie osłabiające mężczyznzarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym, poprzez promowanie biernego zachowania polegającego na poszukiwaniu przyjemności, które jest postrzegane jako sprzeczne z ideałami męskości.
Przeciwne masturbacji stanowisko manosfery krzyżuje się z szerszymi ideologiami prawicowymi, takimi jak te propagowane przez inicjatywy takie jak Projekt 2025, którego celem jest wyeliminowanie pornografii ze względów moralnych i kulturowych. Zarówno manosfera, jak i te prawicowe grupy postrzegają pornografię, zwłaszcza pornografię międzyrasową, jako zagrożenie dla tkanki społecznej, wierząc, że podważa ona tradycyjne wartości i osłabia męską dominację.
Jednak pomimo moralnego oburzenia, jakie konserwatyści często wyrażają w związku z pornografią, dane konsekwentnie pokazują, że zainteresowanie pornografią jest wyższe w stanach konserwatywnych. Badania sugerują, że choć ograniczone, mieszkańcy tych obszarów należą do najbardziej zagorzałych konsumentów treści dla dorosłych, szczególnie w regionach o silnym konserwatyzmie religijnym i politycznym.
Jak zauważono w jednym z badańPodczas gdy indywidualna religijność i konserwatyzm polityczny na ogół przewidują niższe wskaźniki konsumpcji pornografii, ewangelicy mieszkający w bardziej politycznie konserwatywnych stanach w rzeczywistości zgłaszają wyższe wskaźniki używania porno.
„Kiedy masz obsesję na punkcie władzy, będziesz mieć także obsesję na punkcie dominacji” – zauważył Stabile. „Ale często nasze fantazje i fetysze seksualne wyrażają nasze lęki. Tak więc, choć publicznie mogą mówić o dominacji, prywatnie mogą odkrywać fantazje o uległości”.