Atlus obiecał, że pracuje nad słabą wydajnością wersji Metaphor: ReFantazio na PC.
Metafora: Demo ReFantazio Prologue daje każdemu przedsmak godzin otwarcia epickiej fantazji – co przerażająco obejmuje tylko ułamek 100-godzinnego czasu działania pełnej gry – ale niektórzy gracze szybko zgłosili, że wersja na PC wydaje się nękana różnymi problemami z wydajnością, które powodowały częste zacinanie się i spadki liczby klatek na sekundę w gęstszych obszarach.
Problemy z płynnością Metaphor były nieoczekiwane, biorąc pod uwagę, że Persona 3 Reload firmy Atlus działała bezbłędnie na PC na początku tego roku, ale nie wygląda na to, żeby studio Persona pozostawiło swoje fantasy JRPG w tyle.
„Dziękujemy wszystkim, którzy pobrali i zagrali w Metaphor: ReFantazio – Prologue Demo”, Atlus tweetował wcześniej dzisiaj. „Wiemy, że istnieje problem z optymalizacją na Steamie i aktywnie pracujemy nad jego rozwiązaniem. Aktualizacje, w tym informacje o wydaniu łatki, będziemy udostępniać za pośrednictwem naszych oficjalnych platform mediów społecznościowych, gdy tylko będą dostępne”.
Metaphor: ReFantazio ukaże się na PC, PS5, Xbox Series X|S i Game Pass 11 października i powinno złagodzić swędzenie w kształcie Persony 6, które wszyscy mamy. Atlus kontynuuje swoje turowe rozgrywki w zupełnie nowym świecie fantasy (który, co dziwne, wciąż nawiązuje do Shin Megami), z królestwem, które stara się znaleźć nowego przywódcę.
Ponieważ jest to Atlus JRPG, oznacza to, że nawet wersja demonstracyjna Prologu nie jest jednak zbyt mała. Obejmuje pierwsze cztery lochy gry, siedem klas i „początek podróży do życia, klątwa śmierci rzucona na najlepszego przyjaciela bohatera, księcia”. Aha, i cały postęp zostanie przeniesiony do głównej gry, więc możesz zyskać trochę przewagi.
Metafora: Twórcy ReFantazio twierdzą, że wybory w JRPG o wysoką stawkę są jak prowadzenie samochodu wyścigowego i dlatego sponsorują najbardziej sympatycznego przegranego w F1.