Fntastic, studio odpowiedzialne za nieudaną strzelankę ekstrakcyjną, która miała być grą MMO i ostatecznie zasypała całe studio, ponownie wypuściło na rynek Fntastic 2.0 z „planem naprawy”, który obejmuje nową „grę ucieczki” finansowaną ze środków społecznościowych.
Od najbardziej oczekiwanej gry MMO na Steamie po mdłą, pustą strzelankę survivalową, która zabiła studio, The Day Before to bardzo dziwna gra. Możesz kliknąć ten link, aby przeczytać całą dziwną historię, ale obejmuje ona dziewięciomiesięczne opóźnienie ze względu na problem ze znakiem towarowym, katastrofalną premierę, która spotkała się z potępiającymi recenzjami i skargami graczy, że nie była to gra MMO w oryginale reklamowana, pozornie wyszorowana tagi gatunków, a następnie nagłe zamknięcie Fntastic cztery dni po premierze. The Day Before zostało usunięte ze Steama tego samego dnia.
Konsekwencje trwały tygodniami i obejmowały zarzuty byłego personelu dotyczące okropnych warunków pracy i złego zarządzania do tego stopnia, że niektórzy twórcy nie wiedzieli, że mają tworzyć grę MMO, oraz podburzające komentarze ze strony studia obwiniające za „kampanię nienawiści” całe fiasko.
Na oficjalnej stronie Fntastic znajduje się do pobrania w formacie PDF szczegółowo opisuje plan studia mający na celu odzyskanie zaufania graczy. Trzy podstawowe „zasady” tego planu to:
- Uczciwość „poprzez bezpośrednią i uczciwą komunikację”, otwartą komunikację „bez ukrywania szczegółów” i przejrzysty marketing „wolny od upiększeń”.
- Przejrzystość dzięki zaangażowaniu społeczności „szczególnie” na Discordzie, regularnym aktualizacjom deweloperów i bezpłatnym otwartym testom beta
- Profesjonalizm, który najwyraźniej oznacza koniec wolontariatu. „Będziemy stale podnosić wszystkie standardy i praktyki, aspirując do tego, aby stać się firmą, która zasługuje na Wasze zaufanie i podziw” – czytamy w planie.
Rzecz w tym, że w Często zadawane pytaniaFntastic wyraźnie stwierdza: „Niektórzy członkowie zespołu pomagają w oparciu o dobrą wolę”. To znaczy, przynajmniej tym razem mówią o tym przejrzyście, ale mimo to, biorąc pod uwagę, że ochotnicy byli jednym z najbardziej kontrowersyjnych aspektów The Day Before jeszcze w fazie rozwoju, to trochę szokujące, że nadal z nich korzystają.
W planie znajduje się również lista „celów strategicznych”, a także zobowiązania do „odbudowy marki” oraz wizja skupiona „na dostarczaniu wysokiej jakości wrażeń z gier, łącząc innowację, kreatywność, uczciwość i przejrzystość. Nasza wizja nas prowadzi w kierunku stania się jedną z najbardziej lubianych firm zajmujących się grami na świecie.”
Nowe jasnoniebieskie logo Fntastic „oznacza odnowione zaangażowanie firmy w przejrzystość i uczciwość. Czysta, nowoczesna estetyka symbolizuje nowy początek, podkreślając nacisk na jasną komunikację i otwartość ze społecznością”.
Pierwszą grą studia jest finansowana przez społeczność, oparta na fizyce gra kooperacyjna o nazwie Escape Factory, która wygląda na znacznie mniej budżetową niż The Day Before, co odzwierciedla przyznanie się Fntastic, że The Day Before miało „zbyt ambitne cele na niski budżet niezależny i zespół bez doświadczenia technologicznego AAA”. Escape Factory jest obecnie w fazie otwartej wersji beta i jest bezpłatna Demo Steama.
Jeśli Akcja Escape Factory na Kickstarterze nie osiągnie dość skromnego celu finansowania wynoszącego 15 535 dolarów, Fntastic zostanie ponownie zamknięty, ale jeśli mu się to uda, studio ma plany na kolejną grę polegającą na polowaniu na rekwizyty, będącą kontynuacją gry Propnight z 2021 r., która została wydana w grudniu 2021 r. i została przejęta spadł w styczniu po zamknięciu Fntastic.
„Dziś ponownie potrzebujemy Waszego wsparcia, aby przywrócić Fntastic – poprzez finansowanie naszej nowej gry Escape Factory” – mówi Fntastic. „Szczerze przepraszamy za wszystko, co się wydarzyło i dokładamy wszelkich starań, aby wszystko naprawić”.
Oto wszystkie nadchodzące gry niezależne nie możemy się doczekać gry.