Greta Gerwig przyjmuje tytuł Pioniera Roku 2024 w filmie Willa Rogersa – „Zawsze chciałam być kimś, kto jest trochę dziki”

Greta Gerwig promieniała w środę wieczorem, gdy odbierała tegoroczny tytuł Pioniera Roku, a przy okazji pomogła zebrać 1,4 miliona dolarów dla Fundacji Pionierów Filmowych im. Willa Rogersa podczas wyprzedanej kolacji, która wypełniła po brzegi Beverly Hilton Hotel International Ballroom.

Gerwig wydawała się nieco przytłoczona całą uwagą tłumu i tą organizacją poświęconą pomaganiu potrzebującym ze społeczności dystrybucji i wystaw filmów, a z pewnością dla osób zaangażowanych w przybliżanie filmów masom, byli zachwyceni, że mogą stanąć w obronie Gerwig, która była główną siłą napędową w kasie biletowej. Prezenterzy, współprzewodniczący i dyrektorzy generalni Warner Bros. Motion Picture Group Pamela Abdy i Michael DeLuca zauważyli w swoich uwagach, że Gerwig zarobiła więcej pieniędzy w kasie biletowej niż jakakolwiek inna kobieta-filmowiec w historii, w tym 80 milionów dolarów za Biedronka, 230 milionów dolarów za Małe kobietki, i 1,4 miliarda dolarów na lalka Barbiea ten ostatni stał się najbardziej dochodowym filmem w 100-letniej historii Warnera. Zauważyli również, że jest jedyną kobietą, której pierwsze trzy solowe osiągnięcia reżyserskie były nominowane do Oscara za najlepszy film (niesamowite osiągnięcie dla ktokolwiek, mężczyzna lub kobieta).

„Uwielbiam pracę, którą wykonujecie, troszcząc się o tę społeczność. To po prostu niezwykłe i jestem dumna, że ​​jestem częścią branży, w której ludzie poświęcają swój czas, pieniądze i talenty, aby dowiedzieć się, jak dbać o siebie nawzajem i wspierać się nawzajem” – powiedziała Gerwig, odbierając nagrodę. Wyróżniła również legendarnego artystę, po którym nazwano organizację.

(Zdjęcie: Ryan Miller/Capture Imaging)

„Więc chciałam opowiedzieć o Willu Rogersie jako o osobie. I jest on dokładnie takim człowiekiem, jakiego kocham, człowiekiem, który sprawił, że zapragnęłam być częścią tego świata, od rodeo po wodewil, filmy, gazety i radio. Był najlepszym showmanem. A showmani to nie tylko aktorzy, reżyserzy czy operatorzy” – powiedziała. „To każda osoba, która bierze udział w tym szalonym i cudownym biznesie marzeń i opowiadania historii. Są producenci, prawnicy, właściciele teatrów, dyrektorzy, realizatorzy dźwięku, firmy cateringowe, agenci, felietoniści, asystenci i bardziej niż jakakolwiek praca, tytuł czy projekt w całym moim życiu, chciałam być showmanem. Jedyną osobą, którą kiedykolwiek chciałam być, chciałam być jedną z osób, które są trochę dzikie, trochę na krawędzi i wypełnione tego rodzaju radosnym szaleństwem. Kiedy rozglądam się po tym pokoju, to wszystko showmani”.

Kiedy spotkałam się z Gerwig wcześniej wieczorem przy jej głównym stole, przy którym siedziała z pasierbem Rohmerem, który, jak zauważyła, jest jej pierwszą „publicznością testową” na jakimkolwiek filmie, tylko po to, aby sprawdzić, czy się nim znudzi, w rzeczywistości patrzyła na stronę z programu wieczornego, która była wypełniona reklamami gratulacyjnymi. Ale strona, która ją zachwyciła, pochodziła od jej rodziny i zawierała odręczne notatki „Z biurka Harolda i Isadore’a, Rohmera i Noaha”, wszyscy Baumbachowie z mężem Noahem, z powrotem w Nowym Jorku, zasadniczo kopiując notatkę Rohmera i pisząc: „Kocham cię. Podoba mi się, że jesteś moją żoną. Gratulacje, jestem z ciebie dumny. Cieszę się, że dostaniesz swoją nagrodę. Z miłością, Noah”.

Sala była tak pełna wystawców i dyrektorów dystrybucji, że poczułem się, jakbym znów znalazł się w środku Caesars Palace na konwencie CinemaCon. Dużo mówiło się o oczekiwanych filmach jesiennych. Wystawcy faktycznie wyświetlali Gladiator II we wtorek wieczorem, a ci, z którymi rozmawiałem, byli pełni optymizmu co do jego potencjału kasowego. Dziś wieczorem właściciele kin będą pierwszymi, którzy zobaczą wielką świąteczną nadzieję Universal, Podły. „Opłaca się być na wystawie” – śmiał się jeden z uczestników, opowiadając o możliwości obejrzenia tych filmów Pierwszy.

Pogratulowałem również DeLuce, siedzącemu przy jednym z dwóch stolików Warner Bros, podczas gdy Abdy siedział przy Gerwig’s. Właśnie zdobył nagrodę Emmy jako producent wykonawczy wielkiego, zwycięskiego serialu dramatycznego, Szogun które rozwinął w czasach, gdy był producentem, zanim kierował MGM, a teraz działami filmowymi Warners. Wszyscy wydawali się również zachwyceni pudełkami cukierków Sees na stołach, co było dodatkiem zapewnionym przez jednego ze sponsorów wieczoru, Sees, dzięki czemu każda osoba mogła zabrać do domu dwa pudełka tych czekoladek. Nikt nie był tym bardziej podekscytowany niż Gerwig, może nawet bardziej niż sama piękna nagroda, jak powiedziała na początku swojego przemówienia. „Natychmiast wysłałam mojej matce zdjęcie Sees gratulujące mi. Kiedy przeprowadziłam się do Nowego Jorku, co roku moi rodzice i mój analityk wysyłali mi pudełka Sees.” Prowadzący Patton Oswalt również odnotował swoje podekscytowanie darmowymi cukierkami.

Gerwig powiedziała mi, że kręci pełną parą swój kolejny film oparty na książkach z Narnii, bardzo ambitny projekt, który wyreżyseruje dla Netflixa, który miał stolik z Danem Linem, Lisą Taback i innymi tuż obok Gerwig. „Potem myślę, że po prostu chcę nakręcić film, którego akcja dzieje się w kawiarni” – zaśmiała się.

To był jak zwykle zabawny wieczór, a Gerwig była idealną laureatką. Jednym z miłych akcentów była orkiestra, w całości żeńska, jak powiedziała mi Gerwig. Zagrali „Over The Rainbow” połączoną z muzyką z filmów Gerwig, w tym nagrodzoną Oscarem piosenkę Billie Eilish z Lalka Barbie.

„Są łatwiejsze sposoby zarabiania pieniędzy, mniej przerażające biznesy, ale żaden nie jest bardziej ekscytujący i pełen radości i zachwytu” – powiedziała Gerwig publiczności. „I jestem gotowa założyć się, że każdy w tym pokoju miał takie samo doświadczenie jak ja, czyli pójście do ciemnego teatru, oglądanie gaśnięcia świateł i przenoszenie się. To były moje ulubione wspomnienia z dzieciństwa i są moimi ulubionymi doświadczeniami teraz”.

Zrodlo