Monster Hunter Wilds właśnie ujawnił datę premiery i rozpoczął przedsprzedaż, a wraz z tym ujawnił również wymagania systemowe dla wersji na PC. Krótko mówiąc, wygląda to jak Monster Hunter World od nowa – gra żądna mocy, która z pewnością rzuci twój system na kolana.
Capcom sugeruje, aby przy minimalnych wymaganiach sprzętowych posiadać procesor Intel i5-10600/i3-12100F lub AMD Ryzen 5 3600 w połączeniu z kartą graficzną GTX 1660 Super lub RX 5600 XT. oficjalna strona. To już dość stare części, ale Capcom twierdzi, że to pozwala na osiągnięcie 30 FPS przy „najniższych” ustawieniach i rozdzielczości 720p przeskalowanej do 1080p. To większy kompromis, niż wielu graczy na PC jest skłonnych zaakceptować, ale przynajmniej jest Niektóre biorąc pod uwagę maszyny do ziemniaków.
Dziwniejsza część to zalecane specyfikacje. Capcom zaleca tutaj procesor Intel i5-11600K/i5-12400 lub Ryzen 5 3600X/5500 w połączeniu z RTX 2070 Super/4060 lub Radeon RX 6700XT. To bardziej przypomina to, czego można by się spodziewać po obecnym komputerze do gier, ale Capcom twierdzi, że to pozwoli ci uzyskać rozdzielczość 1080p tylko przy „średnich” ustawieniach. A żeby osiągnąć 60 FPS, musisz włączyć generowanie klatek.
Generowanie klatek może dać imponujące rezultaty, ale pomysł, że potrzebujesz technologii AI, aby po prostu osiągnąć 60 FPS przy 1080p – prawdopodobnie absolutne minimum dla wielu graczy na PC – jest trochę trudny do przełknięcia. Sądząc po reakcji w miejscach takich jak Redditfani są wstrząśnięci. „Tak, trochę się boję, chłopaki”, jak mówi jeden z reprezentatywnych komentarzy.
Zaczyna wyglądać jak powtórka premiery Monster Hunter World na PC sprzed lat, która miała własne wątpliwe wymagania systemowe, które pozwalały na szereg docelowych rozdzielczości, ale nie na liczbę klatek na sekundę powyżej 30 FPS. Nie przeszkodziło to wersji World na PC w odniesieniu sukcesu, a my otrzymaliśmy nieograniczoną liczbę klatek na sekundę, ale stan portu w momencie premiery wywołał wiele negatywnych recenzji, dopóki Capcom nie wprowadził szeregu poprawek.
Wersja PC Monster Hunter Rise wypadła znacznie lepiej w momencie premiery, ale była to gra pierwotnie przeznaczona na znacznie mniej wydajny sprzęt Switch. Dowiemy się, gdzie Wilds wyląduje w tym wszystkim, gdy zostanie wydana 27 lutego.
Edycja Ultra Collector’s Edition gry Monster Hunter Wilds kosztuje 1260 dolarów i zawiera prawdziwy motocykl, ale jest dostępna wyłącznie w Japonii.