Tworzenie i zwłaszcza pisanie Legenda Zeldy: Echa Mądrości po raz kolejny przypomniał twórcom gry Nintendo, jakiego potwora stworzyli i jak skomplikowana może być fabuła gry Zelda.
W nowy wywiad prowadzony przez Nintendowieloletni producent Zeldy Eiji Aonuma i współreżyserzy Echoes of Wisdom Tomomi Sano – pierwsza kobieta, która wyreżyserowała grę Zelda – a Satoshi Terada omówił historię serii i wyzwania związane z jej rozwijaniem i wykorzystywaniem.
„Bardzo trudno jest zrównoważyć, ile dodać lub zmienić” – zaczyna Aonuma. „Na początku celowo pozostawialiśmy wszelkie części, które mogłyby zagłębiać się w historię Hyrule, niejasne, ale w pewnym momencie po prostu nie mogliśmy znaleźć sposobu, by pójść dalej w ten sposób…”
„W dzisiejszych czasach, nawet dla nas, nie jest łatwo poruszać temat historii serii Legend of Zelda” – przyznaje. „Kiedy zajmujesz się historią Legend of Zelda, naturalnie musisz być świadomy tego, jak rzeczy były wyrażane wcześniej w serii. Ale kiedy myślimy o nowej grze, musimy myśleć o nowych wydarzeniach, pamiętając jednocześnie o poprzednich grach z serii, więc zakres tego, co możesz zrobić, staje się coraz węższy, jeśli za każdym razem myślisz w ten sam sposób.
„Poza tym, ponieważ seria trwa już od dłuższego czasu, gracze interesują się jej historią i historią. Więc kiedy przyjęliśmy fabułę gry, która nie była zgodna z innymi grami z serii, ponieważ priorytetowo traktowaliśmy rozgrywkę, nasi fani mówili nam, że to nie ma sensu. Zrozumieliśmy, że nawet jeśli twórcy nie zamierzali wprowadzać bezsensownych zmian, gracze mogli to zinterpretować inaczej”.
Nie trzeba szukać daleko, aby znaleźć aktualny przykład. Na początku tego roku Nintendo ogłosiło nową linię gadżetów Zelda, która będzie zawierać książkę z zaktualizowaną osią czasu serii. Fani natychmiast przygotowali się na wrzucenie długoletnich pomysłów i gobelinów do niszczarki papieru, a to było tuż po licznych zawirowaniach w historii wywołanych przez samo Tears of the Kingdom. Fakt, że jakakolwiek oficjalna aktualizacja rutynowo wprawia teoretyków w spiralę, mówi wiele o kanonie Zeldy.
„Nawet przy tym tytule nie mieliśmy zamiaru tworzyć żadnych nowych teorii w historii serii” — mówi Aonuma o Echoes of Wisdom. Dzieli się również prawdopodobnie najlepszym jednozdaniowym podsumowaniem historii Zeldy, co moim zdaniem pokazuje, dlaczego traktowanie cyklicznego świata tej serii z tak naukową wnikliwością może nie być dobrym pomysłem: „Link za każdym razem wyrusza na przygodę i doświadcza wielu rzeczy”. To tyle, moi drodzy. To jest Zelda. Oczywiście, z wyjątkiem tego, że teraz sama księżniczka Zelda jest gwiazdą głównej gry, i o nie, zaczynamy od nowa.
Gra The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom ukaże się w najbliższy czwartek, 26 września, na Nintendo Switch.
Gry 2D Zelda, takie jak Echoes of Wisdom, będą w przyszłości współistnieć z tytułami 3D, takimi jak Breath of the Wild i Tears of the Kingdom.