Echa mądrości jest oszałamiającą, odgórną piosenką nawiązującą do niektórych Legenda Zeldy najbardziej kultowe gry z serii – i wygląda na to, że pojawią się jeszcze bardziej żywe tytuły 2D, współistniejące z perełkami 3D, takimi jak Oddech Dzikiego I Łzy Królestwa.
Jak ujawniono w NintendoOstatnie Zapytaj programistę tom autorstwa wieloletniego producenta serii Eiji Aonumy, gry 2D Zelda, takie jak Echoes of Wisdom i Przebudzenie Linka były w umyśle głównego bohatera od dłuższego czasu – tak bardzo, że chciałby, aby były czymś w rodzaju pobocznej serii. „Właściwie zawsze chciałem stworzyć dwuwymiarową serię Legend of Zelda z widokiem z góry, która byłaby oddzielona od trójwymiarowych odsłon, takich jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild”.
Aonuma kontynuuje, wyjaśniając, dlaczego wpisy 2D i tytuły 3D różnią się od siebie nieco – i jak współistnieją, aby stworzyć większą „różnorodność” w serii Zelda jako całości. „Styl gry i odczucia są zupełnie inne, gdy świat jest oglądany w 3D zza postaci, niż gdy świat jest oglądany z perspektywy z góry. Chcieliśmy pielęgnować tę różnorodność w serii Legend of Zelda”.
Link’s Awakening zapoczątkowało tę linię gier Zelda 2D z widokiem z góry, według Aonumy, a także pracy nad nią kolegi ze studia Grezzo. „Pośród tego wszystkiego poczuliśmy, że remake The Legend of Zelda: Link’s Awakening na Nintendo Switch, który opracowaliśmy z Grezzo, stał się naszym nowym podejściem pod względem grafiki i wrażeń z rozgrywki, jako gra Legend of Zelda z widokiem z góry dla generacji Nintendo Switch”.
Tutaj wkraczają Echoes of Wisdom i przyszłe gry 2D, mówi producent – świeże tytuły kierowane przez Grezzo, które wcześniej nie miały niczego podobnego. „Grezzo stworzył doskonały sposób na ożywienie doświadczenia z widokiem z góry Legend of Zelda w nowoczesnej erze, więc pomyślałem, że moglibyśmy stworzyć coś zupełnie nowego, czego nigdy wcześniej nie zrobiono”. Jako oddany fan jestem podekscytowany – i bezczelnie mam nadzieję, że A Link Between Worlds pewnego dnia trafi na Switcha.
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, pierwsza gra z serii Zelda, której główną bohaterką jest księżniczka, jest także pierwszą grą z serii Zelda wyreżyserowaną przez kobietę