Czas przedstawić wam ranking talii MTG Duskmourn Commander i pomóc wam stawić czoła waszemu największemu strachowi… wyborowi, którą wersję wstępną kupić.
Dzięki najnowszemu dodatkowi do jednego z najlepsze gry karciane mocno skłaniając się ku estetyce retro horroru, w zestawie MTG Duskmourn jest mnóstwo odniesień do upiornego kina. Jednak jeśli chodzi o ich gotowy poziom mocy i możliwości ulepszeń, niektóre z prekonów Duskmourn są trochę mniej The Shining, trochę bardziej Sharknado.
Aby pomóc Ci zorientować się, które talie są natychmiastowymi klasykami, a które powinny zostać, by zbierać kurz w Twoim lokalnym Blockbusterze, przetestowałem i oceniłem wszystkie cztery. To powiedziawszy, jeśli nie nadrobiłeś wszystkiego, co musisz wiedzieć o MTG Zmierzchmożesz zapoznać się z układem tego nawiedzonego domu zanim zaczniesz wybierać taras.
4. Liczba ofiar śmiertelnych
Death Toll to nieco dziwna talia. Face Commander, twój kluczowy permanent, to 2/5 stworzenie z Deathtouch, które niszczy trzy karty podczas ataku. Chociaż jego wytrzymałość 5 nie jest niczym, z czego można by szydzić, nie chciałbym go wypychać na linię frontu dla dobra jego wyzwalacza. Stała karta, którą reanimujesz z wyzwalacza Winter’s Delirium, również nie jest niesamowitą nagrodą, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że musisz wygnać inne potencjalne karty set-piece, aby wyciągnąć z niej jak najwięcej.
Winter to dowódca, który może oszukiwać na początku silnymi kartami, jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia, aby je zmielić. Jednak może stać się niezdarny i powolny w długiej grze, ponieważ obaj wygnaliście cenne karty i potencjalnie przerwaliście Delirium, robiąc to.
Alternatywny dowódca Death Toll to dość silny potwór 5/5, który zapewnia każdemu innemu graczowi przy twoim stole podjudzanego latającego. Jest dobry w odpieraniu nadchodzących ataków i zmuszaniu przeciwników do walki między sobą, podczas gdy ty podstępnie zapewniasz sobie zwycięstwo. Ta talia ma kilka interesujących elementów w postaci czterech planeswalkerów, a Into the Pit to fascynujące zaklęcie, które moim zdaniem zasługuje na miejsce w każdej talii rekursji cmentarnej.
W Death Toll można cieszyć się sporą ilością mocy, ale brak różnorodności i niezgrabna synergia sprawiają, że jest zauważalnie słaba w porównaniu do trzech innych preconów MTG Duskmourn Commander. To również sprawia, że jest nieco trudniejsza do ulepszenia. Pozostałe trzy talie mają łatwe do odczytania win-cony z prostymi ścieżkami ulepszeń. Tymczasem Death Toll potrzebuje o wiele więcej poprawek, aby wtchnąć w nią trochę życia.
3. Cudotwórca
Trzech najlepszych dowódców jest w moich oczach mniej więcej remisowych. Jednak Miracle Worker ciągnie krótszą słomkę z kilku powodów.
Miracle Worker to talia skoncentrowana na zaklęciach, w której chodzi o choreografię zwycięstw na planszy i dobieranie ostatniego elementu, aby zamknąć grę. Kiedy wszystko idzie dobrze, może to pięknie nabrać rozpędu, ale w dużym stopniu polega również na bogach z górnej talii, którzy pobłogosławią cię przy pierwszym dobieraniu w turze. Niestety, karty w tym precon nie obsługują rodzaju manipulacji talią potrzebnej, aby naprawdę wyciągnąć z niej jak najwięcej, a podczas gdy takie karty jak Brainstorm są idealnym przygotowaniem, ma tak naprawdę tylko kilka podobnych instantów.
Takie jak Portent, Ponder i Diabolic Vision to czary, które mogą również manipulować talią, ale ta powolna prędkość może być twoją zgubą. Biorąc pod uwagę, że ten precon bezpośrednio walczy z wieloma czarnymi efektami w innych taliach, jeśli zaplanujesz swój ruch z prędkością czarów, narażasz się na dodatkową podatność na talię młyna lub rekurencji, która rzuci twoją wspaniałą wybraną kartę prosto na twój cmentarz.
Na szczęście, biorąc pod uwagę powszechność kart zaklęć, są one znacznie trudniejsze do usunięcia niż stworzenia, więc Miracle Worker jest mniej podatny na wycieranie planszy niż większość, a zdolność Aminato do obserwowania i dawania kart zaklęć cudów łagodzi wiele szczęścia w górnej talii wymaganego do jej uruchomienia. Nadal jest to bardzo mocna talia i zawiera kilka świetnych kart, takich jak Inkshield, które mogą wygrać całą grę, jeśli zostaną zagrane prawidłowo. Nie trzeba też wspominać, że może pochwalić się kilkoma bardzo fajnymi zaklęciami. Miracle Worker ma kilka oczywistych potencjalnych ulepszeń, a takie karty jak Vedelkan Orrery ładnie zniwelowałyby wady tych zaklęć czarnoksięskich.
2. Strach przed wyskakiwaniem
Zarówno twarz, jak i dowódcy alternatywni w Jump Scare są świetni, a wyzwalacz lądowania Zimone’a daje strach i odwraca stworzenia za darmo, a Kianne, Corrupted Memory dodaje bardzo potrzebną wszechstronność, dając błysk pewnym typom kart w zależności od jej mocy. Za pomocą tej drugiej możesz zagrać prostą natychmiastową kartę dobierania, taką jak ponder, aby dać błysk dowolnemu typowi, który wcześniej go nie miał. Oznacza to, że jak sama nazwa talii wskazuje, możesz zaskoczyć swoich wrogów.
Co zadziwiające, ta talia ma również nieskończone combo. Aby je osiągnąć, zagraj ląd z Zimone, Fedorą, Grave Gardener i Sakura-Tribe Elder na polu. To skłoni cię do manifestacji strachu. Stąd poświęć swojego Sakura-Tribe Elder, aby poszukać lądu. Kiedy zostanie poświęcony, Zimone przekształci go ponownie w ląd, co aktywuje wyzwalacz Zimone i ponownie zmieni go w Sakura-Tribe Elder. Płucz i powtarzaj, aby dodać każdy ląd w talii do pola tapniętego. Następnie posłuchaj słodkiego dźwięku swoich przeciwników mówiących ci, jak bardzo cię nienawidzą.
Aby to jeszcze bardziej zepsuć, możesz dodać Altar of Dementia, aby uzyskać nieskończony młyn lub Phyrexian Altar, aby uzyskać nieskończoną manę. Z Tribe Elder możesz wybrać „niepowodzenie w znalezieniu” lądu i po prostu powtarzać tę kombinację, aż twoi przeciwnicy umrą. Jeśli chcesz dodać tańszą lub mniej konkurencyjną kartę, ta sama kombinacja z Prosperous Innkeeper da ci nieskończone życie. Możesz przytrzymać priorytet, robiąc to, co oznacza, że tej kombinacji nie można zatrzymać, gdy już się zacznie.
Nawet poza nieskończonym combo, ta talia ma niesamowity potencjał, aby odkładać karty o wysokim koszcie zakryte i odwracać je za darmo. Najlepsze w tym jest to, że nie możesz skontrować odwrócenia karty i nie możesz jej usunąć w odpowiedzi na odwrócenie, co oznacza, że przeciwnicy muszą zgadnąć, jakie są twoje największe karty, zanim ujawnisz, co one robią. Daje ci to możliwość przejścia przez stół niezauważonym, dopóki nie zbudujesz przerażającego stanu planszy.
Niestety traci wiele na skupieniu w długich grach, gdy zaczyna brakować ci wyzwalaczy lądowania i nie możesz aktywować swojego dowódcy tak często. Mimo to nadal ma mnóstwo mocy i jest wyposażony w kilka potencjalnych podstawowych Simic, takich jak Aesi, Tyrant of Gyre Strait i Dig Through Time. Możesz również dostrzec kolejną nieskończoność, gdy połączysz nowego Curator Beastie z Lesser Masticore i outletem poświęcenia.
1. Niekończąca się kara
Endless Punishment to dowódca grupowy ślimaków, co oznacza, że spowalnia i miażdży stół w równym stopniu. Zamiast uczynić wroga z jednej osoby i ją wyeliminować, zadaje obrażenia wielu wrogom w jednej turze i zmniejsza sumę życia każdego. Jest to nie tylko dobre do ustawienia stanu planszy, w którym możesz zabić cały stół na raz, ale pozwala każdemu z twoich przeciwników wykończyć się nawzajem. Vagavoth, Harrower of Souls jest naszym dowódcą twarzy i oprócz tego, że ma koszt warty wynoszący 2 życia, ma latanie i oba otrzymują znacznik +1/+1 i dobierają kartę za pierwszym razem, gdy przeciwnik otrzyma obrażenia w swojej turze. Może szybko zamienić się w ogromne stworzenie i daje ci pasywną przewagę kart w miarę postępów, czasami otrzymując cztery dodatkowe karty w każdym cyklu tury.
Poprzez pingowanie za jedno lub dwa obrażenia w każdej turze, kończysz z garścią kart i wystarczającą ilością życia, aby przetrwać ciosy. Takie karty jak Massacre Girl, Massacre Wurm i Blasphemous Act ułatwiają wymazywanie planszy, gdy stół staje się zbyt potężny, sygnalizując zwycięstwo za pięć tur, bez możliwości odpowiedzi przeciwników.
Alternatywny dowódca, The Lord of Pain, pinguje wrogów, aby zadać obrażenia, gdy gracz rzuci swój pierwszy czar, co jest nie tylko doskonałym narzędziem, aby sprawić, że przeciwnicy pozabijają się nawzajem, ale także przyzwoitym środkiem odstraszającym, aby nie usuwać ich szybko. Chociaż technicznie może to spowodować obrażenia w grze 1 na 1, Basilisk Collar może dać mu lifelink, co oznacza, że uzupełniasz wszelkie obrażenia, które sobie zadajesz. The Lord of Pain ma dodatkowy bonus, upewniając się, że przeciwnicy nie mogą zyskać życia, co oznacza, że nie ma ucieczki przed ich nieuchronną śmiercią. Takie karty jak Enchanter’s Bane to zabawna karta bezpośredniej nienawiści dla Miracle Worker, a takie jak Fate Unravelers sprawią, że Jump Scare będzie nieco mniej skłonny do używania całego tego jump scare.
Jednym z największych problemów z talią tego typu jest to, że styl grupowej walki ślimakami może sprawić, że staniesz się arcywrogiem stołu. Jest niewiele wad w łączeniu się i eliminowaniu cię, chociaż zdolność tej talii Rakdos do uderzania każdego trochę oznacza, że mało prawdopodobne jest, aby pojedyncza osoba utworzyła wendetę przeciwko tobie. Nienawidzisz wszystkich tak samo, co sprawia, że mniej prawdopodobne jest, że zdenerwujesz pojedynczą osobę. Biorąc pod uwagę historię Valgavotha w Duskmourn, bycie wrogiem stołu jako całości jest absolutnym zwycięstwem smakowym dla historii, ale łatwo jest nazwać coś zwycięstwem smakowym, gdy nie zostajesz zrzucony ze stołu za prowadzenie go. Pomimo tego, zdolności Endless Punishment mogą być świetną polityką przy stole i jest to tak przytłaczająca talia, że granie złoczyńcą jest o wiele przyjemniejsze.
Szukasz kolejnego świetnego dodatku do swoich wieczorów z grami planszowymi? Dlaczego nie spróbować jednego z najlepsze gry planszowe lub jeden z najlepsze gry RPG przy stole?