Studio Larian, odpowiedzialne za Baldur’s Gate 3, rzekomo pracuje nad dwoma nowymi grami RPG jednocześnie, ale wygląda na to, że łatwiej powiedzieć niż zrobić.
W rozmowie z PC Gamer, dyrektor generalny Larian i Wrota Baldura 3 wyjaśnił to reżyser Swen Vincke rozwijanie dwóch gier RPG w tym samym czasie stanowi wyzwanie dla studia. „Mieliśmy kilka osób, które były oddane temu drugiemu, ale po prostu zostały pochłonięte przez ambicje tego, który chcemy wydać jako pierwszy. Więc spróbujemy zrobić to jednocześnie, ale musimy znaleźć sposób, aby zostawić ludzi w spokoju”.
Dla studia tak ambitnego jak Larian, które tworzy tak rozległe gry jak Baldur’s Gate 3 i Divinity: Original Sin 2, ta stroma krzywa uczenia się nie jest może zbyt zaskakująca. Vincke zauważa, że „zawsze mówimy, że robimy [want to rein in our ambitions]ale potem zaczynamy myśleć, a maszyna jest stworzona do tworzenia dużych gier. Zostaliśmy stworzeni do tworzenia dużych, ambitnych gier RPG i do próbowania nowych rzeczy”.
„Jednym z podstawowych problemów – to nie jest naprawdę problem – ale jednym z podstawowych problemów, aby zrobić to, co sugerujesz, jest to, że tak naprawdę wiemy, czego chcemy od naszych systemów rozgrywki, jak je rozwijać, jak robić nowe rzeczy… i wszystkie są duże”.
Vincke wciąż nie zdradza, czym jest któraś z tych dwóch gier RPG, ale wiemy, że żaden z nich nie jest Baldur’s Gate 4Studio zaczęło prototypować pomysły na sequel, ale „nie podniecili nas”Zamiast tego właściciel D&D, Hasbro, rozgląda się za nowymi partnerami, z nadzieją, że nowa gra Baldur’s Gate nie pojawi się za dwie dekadyBędzie ciekawie zobaczyć, jak ta oś czasu pokryje się z harmonogramem studia Larian, ale coś mi mówi, że prawdopodobnie zobaczymy obie nowe gry RPG przed nowym Baldur’s Gate.
Jeden z najbardziej emocjonalnych momentów w Baldur’s Gate 3 był całkowicie nieskryptowany i „nakręcony w jednym ujęciu”, ponieważ reżyser „chciał mieć pewność, że ta błyskawica zostanie uchwycona”.