Weteran Bethesdy, twórca gier Skyrim, Fallout i Starfield, wyjaśnił, co Bethesda musi wnieść, aby zagwarantować, że The Elder Scrolls 6 będzie udaną kontynuacją.
Bruce Nesmith, który ma na swoim koncie takie tytuły jak Daggerfall, Oblivion, Fallout 3, Fallout 4, Pole Gwiezdnei rolę głównego projektanta Skyrimniedawno rozmawiałem z Kiwi Talkzprzedstawiając, co stanowi dobrą kontynuację i co Bethesda musi zrobić, aby The Elder Scrolls 6 dorównywało Skyrimowi.
„Kiedy myślimy o tworzeniu sequeli”, wyjaśnia Nesmith, „patrzysz na kilka różnych rzeczy. Musisz spojrzeć na to, co powinienem zrobić tak samo, co powinienem zrobić inaczej i co powinienem zrobić nowego?”. I musisz mieć coś znaczącego w każdym z tych obszarów. Jeśli sequel nie zawiera czegoś innego niż poprzednie, to jest to tylko powierzchownie prawdziwy sequel”.
Nesmith rozważa pomysł, że gracze chcą poczucia znajomości między grami i wskazuje na jedną rzecz, którą The Elder Scrolls 6 prawdopodobnie będzie musiało zachować: „Gdyby Bethesda stworzyła nową grę Elder Scrolls i nie miałaby zestawu materiałów, do którego byli przyzwyczajeni — elfów, daedr, orków, szkła itd. — prawdopodobnie rozczarowałoby to niektórych ludzi”.
Oczywiście nie wszystko pozostaje takie samo. Nesmith wskazuje na system dialogowy Fallout 4, który „nie został przyjęty zbyt dobrze – zauważycie, że został wycofany na potrzeby kolejnych projektów. Starfield tego nie miał, miał system dialogowy w stylu Skyrima”. To przykłady rzeczy, które się zmieniają lub pozostają takie same, ale co najważniejsze, sequel musi mieć też coś nowego.
„Jeśli nie wprowadzasz niczego nowego na stół, to jest to coś w stylu: „no cóż, już w to grałem”. Mieliśmy wiele nowych rzeczy w Skyrim, smoki były numerem jeden, ale także cały system opowieści, w którym świat staje się bardzo wrażliwy na działania graczy”. Ten system, jak mówi Nesmith, został przyjęty szczególnie dobrze, ale pełnowartościowy sequel musi „mieć wszystkie trzy elementy”.
Oczywiście wiemy, że wciąż jesteśmy daleko od The Elder Scrolls 6, którego faza przedprodukcyjna zakończyła się w zeszłym rokuDla Nesmitha cały projekt jest trochę jak kula u nogi Bethesdy, ponieważ uważa, że „prawie niemożliwe” jest, aby gra spełniła oczekiwania stawiane przez Skyrim. Mimo wszystko przynajmniej myśli, że Todd Howard zostanie, żeby to dostarczyć – nawet jeśli Ikona Bethesdy ma w każdej chwili na biurku „dwa tuziny” projektów.
Hej, może nawet jeden z nich jest Fallout 5.