Wszyscy 25 pracowników cenionego, butikowego wydawnictwa Annapurna Interactive na początku tego miesiąca podali się do dymisji. Decyzja ta była zarówno szokująca, jak i smutna, biorąc pod uwagę, jak regularnie firma dostarczała świetne gry. Jednak spółka macierzysta wydawnictwa Annapurna Pictures zapewniła, że gra Blade Runner nadal będzie powstawać.
Annapurna Interactive współpracowała z zewnętrznymi deweloperami, aby wypuścić ukochaną grę po ukochanej grze, skacząc od futurystycznej przygodówki Stray, zagadki z zapętlonym czasem Outer Wilds i rodzinnej tragedii What Remains of Edith Finch, wśród wielu innych. Ale firma miała również plany, aby w końcu wydać swoją pierwszą grę opracowaną wewnętrznie: Blade Runner 2033: Labriynth, pierwszą grę Blade Runner od 25 lat.
Rzecznik prasowy Annapurna Pictures niedawno powiedział: IGN Prace nad tajemniczą grą będą kontynuowane, ale IGN donosi również, że reżyserka Blade Runner 2033, Chelsea Hash (pracująca również nad Edith Finch i Solar Ash), a także wszyscy inni pełnoetatowi programiści pracujący nad projektem, złożyli rezygnacje wraz z resztą personelu.
Szczegóły dotyczące przyczyn masowych rezygnacji są nadal niejasne, ale kierownictwo Annapurna Interactive rzekomo chciało wydzielić się ze swoich właścicieli korporacyjnych i stać się niezależną firmą – i gdzieś po drodze komunikacja się załamała. Annapurna Pictures mówi IGN, że kierownictwo działu gier nie odpowiedziało na projekty prawne od miesięcy, ale inne anonimowe źródła twierdzą, że miliarderka i założycielka firmy Megan Ellison była odpowiedzialna za wstrzymanie negocjacji. Jest wiele drobniejszych szczegółów, które przyczyniły się do niespokojnych napięć, więc powinieneś przeczytać cały raport, aby poznać wszystkie szczegóły.
„Cała sytuacja jest zagadkowa” – powiedział rzecznik Annapurny dla serwisu – „ale teraz skupiamy się na pójściu naprzód… Mieliśmy też napływ wykwalifikowanych kandydatów do pracy i jesteśmy podekscytowani możliwością zbudowania zespołu, który z pasją podchodzi do naszej misji opowiadania oryginalnych historii, których nie opowiada się nigdzie indziej. PS Zatrudniamy”.
„Nic nas nie powstrzyma”: partnerzy Annapurna Interactive reagują na masowe rezygnacje, a Remedy wyjaśnia, że jego umowa z Control 2 pozostaje nienaruszona.