Tworzenie gier z otwartym światem wiąże się z wieloma korzyściami, choć jedną z nich, nieoczekiwaną, jak wyjaśnia Lazlow Jones, były dziennikarz Rockstar Games, jest to, że możesz już znać drogę w mieście, w którym nigdy nie byłeś.
Rozmawiając z komikiem, aktorem i osobowością radiową Danem Soderem na temat jego podcastWeteran Grand Theft Auto i Red Dead Redemption wspomina podróż prasową do Miami, gdzie promował GTA 4. Podróż ta była łatwiejsza nie dlatego, że Jones odwiedził to miasto wcześniej, ale dlatego, że pomógł stworzyć GTA: Vice City.
„Ja i ten facet, który pracował w Rockstar, jedziemy samochodem i mówię: ‘To zaczyna wydawać się naprawdę znajome’” – mówi. „I mówię: ‘Jeśli skręcimy za róg, jest klub ze striptizem’. Skręciliśmy za róg: klub ze striptizem. Pomyślałem: ‘Hej! Wiem, jak poruszać się po mieście’”.
Teraz możesz pomyśleć, że to osiągnięcie nie jest aż tak imponujące – wyobrażam sobie, że Miami ma mnóstwo klubów ze striptizem – ale to nie pierwszy raz, kiedy to się zdarzyło. Jak już wcześniej informowaliśmy, jeden profesjonalny piłkarz powiedział, że granie w GTA 5 ułatwiło mu przeprowadzkę do Los Angeles, ponieważ już wiedział, jak się tu poruszać. Niesamowite.
Podczas gdy Jones nie jest już obecny, by pomóc w jego kształtowaniu, GTA 6 zabiera nas z powrotem do Vice City. Ludzie czekają na wiele części nadchodzącej gry z otwartym światem, ale innym punktem, który możemy dodać do naszej listy, jest to, że jeśli w przyszłości znajdziesz się w Miami, możesz bez problemu poruszać się po mieście.
Jeśli chodzi o Jonesa, jego nowa gra z otwartym światem jest najwyraźniej mniej tajemnicza jeśli posłuchasz serii audio tego studia: „Na wiele pytań można odpowiedzieć, słuchając”.