Zamiast ukrywać lub ignorować największe inspiracje, takie jak Persona i Final Fantasy, zespół stojący za nadchodzącą efektowną turową grą RPG Clair Obscur: Expeditions 33 przyjmuje je z otwartymi ramionami.
„Zdecydowanie nie ukrywamy, że są w nas widoczne wpływy wielkiego japońskiego gatunku” – mówi dyrektor kreatywny Guillaume Broche Czasopismo PC Gamer w nowym wywiadzie. Franczyza Persona jest inspiracją, którą cytuje Broche, szczególnie w kontekście tego, co zespół robi w kwestii „ruchów kamery i menu”. Biorąc pod uwagę, jak często franczyza Persona jest chwalona za dynamiczny i stylizowany interfejs użytkownika, nie jest to zaskakujące.
Jednak nie chodzi tylko o kopiowanie tego, co było wcześniej, ale o wymyślenie, jak zrobić to na swój własny sposób. Broche wspomina: „Kiedy próbowaliśmy znaleźć własny kierunek, pomyśleliśmy OK, chcemy czegoś naprawdę wyjątkowego i wyróżniającego się. Co nie zostało zbadane??” Kontynuuje: „Przyjrzeliśmy się różnym epokom historycznym i przyjrzeliśmy się Belle Epoque France. I pomyśleliśmy: „Nie sądzę, żeby to zostało aż tak zbadane”.
Połączenie mechaniki turowej i czasu rzeczywistego w grze przyciągnęło wiele innych porównań do serii Final Fantasy, i to z dobrego powodu. Broche mówi: „Właściwie nie powiedziałbym, że Persona ma największy wpływ na to, co robimy. Nie ukrywam swojej miłości do ery Final Fantasy 8, 9 i 10”. Nawet przy swojej miłości do serii, Broche nie chce brać udziału w debacie na temat tego, czy Final Fantasy 17 powinno być turowe, czy nie.
Tak więc, podczas gdy Broche i zespół noszą na rękawach inspiracje Final Fantasy i Persona, chodzi o znalezienie sposobu na przekształcenie tych pomysłów w coś nowego z Clair Obscur. Broche zwraca szczególną uwagę na „ruch surrealizmu” postaci i wrogów w tej estetyce malowanego świata.
Premiera Clair Obscur: Expeditions planowana jest na 2025 rok.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej, możesz sprawdzić, jak gracze mogą urozmaicić rozgrywkę szalonymi konstrukcjami w naszej zapowiedzi Clair Obscur: Expeditions 33.