Kontynuując trend mylnie ważnych wpisów na blogach, Bungie udostępniło długą listę wzmocnień skierowane głównie do Tytanów z Destiny 2, z kilkoma śladowymi zmianami Super i umiejętności, które pojawią się również w mniej agresywnych klasach wśród nas. Tytani, jak się okazuje, stają się mniej agresywni, ale także – i to jest najważniejsza część – bardziej agresywni. Klasa ta po prostu otrzymuje jedne z najciekawszych wzmocnień w historii tego MMO.
W lutym 2023 roku zapytałem głównego projektanta Kevina Yanesa o opiniach przed Lightfall na temat Titan Supers, które były podobne. W tamtym czasie argumentował, że Strand Super Berserker, wciąż kluczowa część jednej z najlepszych podklas w grze, jest naprawdę czymś odrębnym (ogólnie bym się zgodził) i skomentował fantazję Titan. „Główni gracze Titan, kochamy was” — powiedział Yanes. „Tak. Ale pamiętajcie, że staramy się wzmacniać waszą główną fantazję. A w pewnym momencie wasz facet trzyma pięść na okładce gry”.
To przekonanie stało się w kolejnych miesiącach punktem spornym i trudno mi czytać niedawno opublikowany artykuł Bungie „Titan buff train” jako cokolwiek innego niż bezpośrednią odpowiedź na od dawna tlące się skargi na to, że klasa Tytana jest zbyt prosta, buildy do walki wręcz i na krótki dystans są często niepraktyczne w otwartym świecie Destiny 2, a walenie pięściami w rękawicach kuchennych utkanych z różnych kolorów kosmicznego pyłu może się znudzić.
„Tytani są bastionami swojej drużyny ogniowej” – twierdzi Bungie w tym tygodniu. „Żyją i umierają na pierwszej linii bitwy, wydając rozkazy, nigdy nie wycofując się ze starcia. Tytani posługują się defensywnymi podstawami, takimi jak Barricade i Stasis Crystals, z wprawą. Specjalizują się w rozdawaniu ratujących życie wzmocnień, takich jak Void Overshield i Woven Mail, swoim wdzięcznym drużynom ogniowym. I rzucają paskudnym prawym sierpowym. Ale Tytani zasługują na klasową tożsamość, która jest czymś więcej niż sumą ich pięści”.
Więc co dostają Tytani? Zabawne, że jednym z buffów jest ogólny wzrost obrażeń ich niezasilanego ataku wręcz – 5% w PvP i 20% w PvE, ze zwiększonym ogłuszeniem na wierzchu. Ale to tylko mała część licznych i zróżnicowanych zmian, które nadchodzą dla Tytanów w Epizodzie 2: Revenant.
„Teraz nie chcemy odbierać ani zastępować tego, co Titan już ma” – wyjaśnia Bungie. „Zamiast tego chcemy znaleźć nieniszczące sposoby na dodanie głębi zestawowi Titan. Tego rodzaju zmiany zajmują czas, ale zaczynamy podążać tą drogą w Revenant”.
Na przykład umiejętność klasy Titan barykada przyciągnie teraz agresję wrogów, gdy ktoś stanie za barykadą. Nie będą strzelać tylko w twoim kierunku; będą strzelać bezpośrednio do bariery, ułatwiając ci strzelanie zza osłony. Tarcze Unbreakable i Sentinel Titan również będą prowokować, pozwalając ci się poruszać, jednocześnie przyciągając agresję, a Bungie ma nadzieję dodać to do Ward of Dawn w przyszłości, jeśli zmiana się sprawdzi. Nie jest to twarda smycz dla wszystkich wrogów, ale brzmi jak dość znacząca zmiana i rzadki sposób, w jaki Destiny 2 bezpośrednio włącza klasyczny archetyp czołgu MMO.
Barykady będą również otrzymywać o 50% mniej obrażeń od wszystkich przeciwników, którzy nie są bossami, co jest zdecydowanie istotna zmiana. Co więcej, gracze za barykadą otrzymają o 60% mniej obrażeń od rozprysku (wcześniej było to 20%), co może odpowiedzieć na nasze modlitwy o rozwiązanie problemu słynnie przeregulowanych obrażeń od rozprysku Pustki w Destiny 2.
Oto kilka innych najważniejszych elementów, które pojawią się w podręczniku Titan:
- Blokowanie obrażeń za pomocą niezniszczalnej tarczy spowoduje regenerację energii granatu
- Możesz utrzymać Niezniszczalny dłużej, ale będziesz poruszać się wolniej, gdy tarcza zostanie trafiona
- Konsekracja będzie teraz rozbijać kryształy Stasis
- Rzucone lub uderzone diamentowe włócznie rozbijają również kryształy Stasis, a uderzenie włócznią zapewni tobie i pobliskim sojusznikom dwa ładunki redukcji obrażeń od Mroźnej Zbroi
- Bungie cofa nerfa dla Nokautu – zabójstwa w walce wręcz anulują teraz ogłuszenie zdrowia i tarczy, „dzięki czemu możesz natychmiast rozpocząć regenerację”
- Atak wręcz „Shiver Strike” powoduje przyczepienie do trafień ładunku wybuchowego „Stasis”, który zamraża wrogów i spowalnia ich w trybie PvP, przywraca 80% energii walki wręcz w przypadku chybienia i szybciej regeneruje energię
- Wygląda na to, że dla wszystkich klas, osłony Void będą miały większą odporność na obrażenia – zwiększoną z 50% do 70%.
- Dla wszystkich klas czas odnowienia umiejętności Prismatic Facet of Command i Void Echo of Domineering został skrócony do 4 sekund.
Tytani, podobnie jak Warlockowie i Łowcy, również powinni otrzymać kilka wzmocnień Super. Topory Twilight Arsenal będą zadawać więcej obrażeń, Thundercrash otrzyma 33% wzmocnienia, a Fist of Havok to jedna z wielu Super, która otrzyma wzmocnienie redukcji obrażeń. W przypadku Warlocków, Nova Warp jest prawdopodobnie największym zwycięzcą z 20% wzmocnieniem obrażeń PvE, podczas gdy Łowcy otrzymują ten sam bonus za Spectral Blades (które, szczerze mówiąc, prawdopodobnie potrzebują więcej niż 20%).
Niektóre z modyfikacji umiejętności również mają potencjał. Warlock’s Lightning Surge będzie teraz przyznawać Amplified, a Hunter’s Threaded Specter detonacja będzie zadawać o 33% więcej obrażeń w PvE. Ale Hunter również musi liczyć się z kilkoma nerfami, a regeneracja zdrowia Combination Blow, „trochę za gorąca” w oczach Bungie, zostanie zmniejszona.
Ta poprawka do Destiny 2 jest hitem wszech czasów: broń zaprojektowana do zabijania Mistrzów Bariery zadawała o 40% mniej obrażeń barierom i „nieprawidłowo” otrzymywała premię do obrażeń wynoszącą 67%.