Ashley Gavin o swoim wyprzedanym występie na Edinburgh Fringe i o tym, jak media społecznościowe zmieniły stand-up: „Ludzie muszą teraz być dobrzy i stać się wirusowi”

EKSKLUZYWNY: Nowojorska komik Ashley Gavin jest najbardziej znana ze swojego popularnego konta TikTok, które obecnie ma ponad 1,4 miliona obserwujących. Jednak tego lata Gavin trafiła na jeden z najtrudniejszych tradycyjnych znaków rozpoznawczych w komedii.

Z sukcesem zorganizowała cieszący się dużym zainteresowaniem występ na festiwalu Edinburgh Fringe.

Gavina Mój terapeuta umierazabawna, ale wciągająca godzina komedii opartej na narracji, była jednym z najgorętszych biletów na Fringe, gdzie bilety zostały wyprzedane. Dodano dodatkowe pokazy i one również zostały wyprzedane. Pokaz opowiada o tym, jak Gavin zmagający się z lękiem radzi sobie z odkryciem, że jej wieloletni terapeuta został zdiagnozowany z rakiem.

Zanim zajęła się komedią, Gavin była inżynierem oprogramowania w MIT Lincoln Lab, gdzie pracowała nad projektami bezpieczeństwa narodowego. Następnie napisała program nauczania dla organizacji non-profit Girls Who Code, zanim porzuciła komputery na rzecz komedii.

Jako komik występowała w programach Netflix is ​​a Joke, Hulu i Comedy Central. Jej podcast Uprawiamy seks gejowski ma znaczną rzeszę fanów i gościł takich gości jak Jojo Siwa i komik Hannah Berner. Gavin jest również pierwszym otwarcie homoseksualnym wykonawcą Carnival Cruise Line.

Poniżej Gavin rozmawia z nami o swoim wyprzedanym występie na festiwalu Fringe, o tym, jak sława w mediach społecznościowych zmieniła stand-up oraz o tym, jak zmieniła się po tym, jak „anulowano” ją z powodu żartu.

DEADLINE: Jakie było Twoje doświadczenie z Fringe? Czy byłeś już wcześniej?

ASHLEY GAVIN: Nie, to był mój pierwszy raz. Poszedłem nie mając pojęcia, czego się spodziewać. Jako Amerykanin wiem, że mamy swój własny styl. Nie wiem zbyt wiele o stylu w Wielkiej Brytanii. Więc po prostu starałem się oczyścić umysł, żeby nie psuć sobie podejścia do pokazu. Więc wszystko po tym było naprawdę miłą niespodzianką. Wyprzedaliśmy bilety, co nie wydawało mi się możliwe. Edynburg jest tak wspaniałym miejscem, ponieważ ludzie po prostu pójdą i zobaczą pokaz na podstawie opinii publicznej. Tak właśnie chodziłem na pokazy. Więc było miło, że naprawdę chodziło o pokazy. Wszystko jest poświęcone sztuce, którą tworzysz, w przeciwieństwie do mediów społecznościowych i wszystkich tych innych rzeczy.

DEADLINE: Czy rzadko zdarza się, aby Amerykanie występowali na Fringe?

GAVIN: Nie wiem, czy to rzadkie, ale zdarza się w moich grupach znajomych. Myślę, że tylko dwa lub trzy z tradycyjnych stand-upów, które znam, były.

DEADLINE: Zestaw ma tak silną narrację, co jest rzadkością w przypadku komedii w Wielkiej Brytanii. Czy zauważyłeś jakieś różnice między tym, jak wylądował na Fringe, a tym w USA?

GAVIN: Mam dużo szczęścia, bo mogłem przećwiczyć swój set. Kiedy amerykańscy komicy zwykle przechodzą, nie zawsze mają platformę lub publiczność, aby przećwiczyć swój set. Miałem okazję wykonać ten set siedem lub osiem razy jako warsztat w ciągu ostatnich kilku lat podczas mojego cotygodniowego show w Nowym Jorku. Prowadzę tutaj mały cotygodniowy show, w którym po prostu pracuję nad moim nowym materiałem, chociaż jest to prawdopodobnie najgorsze miejsce do pracy nad nowym materiałem. Z tyłu są stoły bilardowe, piłkarzyki i wentylator, który włącza się co 15 minut. To nie jest dobre. Więc niektóre pokazy poszły bardzo źle, a potem czasami, gdy sytuacja była odpowiednia, wszystko działało dobrze. Musiałem po prostu powtarzać sobie, że zadziała na Fringe.

DEADLINE: Gdzie prowadzisz swój cotygodniowy program?

GAVIN: Uwielbiam to miejsce. Nazywa się Sour Mouse na Lower East Side. Na budynku jest gigantyczna neonowozielona mysz. To po prostu nie jest najlepsze miejsce, żeby rozmawiać o zmarłym ojcu i relacji z terapeutą.

DEADLINE: Jesteś bardzo popularny na TikToku. Droga do przodu dla komików jest teraz o wiele bardziej niekonwencjonalna dzięki mediom społecznościowym. Wcześniej ludzie zwiedzali scenę komediową na żywo, a potem może przechodzili do występów w Comedy Central. Jaka jest droga do przodu w dzisiejszych czasach?

GAVIN: Czuję się szczęściarzem, że zacząłem stand-up zanim to wszystko się wydarzyło. Kiedy zaczynałem, chciałem być po prostu dobry. Teraz ludzie muszą być dobrzy i stać się wirusowi. Ludzie nie patrzą na te kroki, wiesz, późnowieczorny występ, występ w Comedy Central. One słabły, kiedy zaczynałem w komedii, ale nie wiedzieliśmy, że słabną.

DEADLINE: Czym więc jest komedia?

GAVIN: Myślę, że jest tak jak ze wszystkim innym, co dzieje się teraz w kulturze. Rozpadamy się na nasze małe bańki, a one stają się coraz bardziej wyrafinowane. To kolejny powód, dla którego Fringe był tak niesamowity. Po prostu przychodzili ludzie, bo kiedyś zobaczyli mnie w internecie lub zobaczyli mój plakat i po prostu przyszli. Fringe to jedyne wydarzenie, które pozostało nietknięte przez media społecznościowe.

DEADLINE: Podczas sesji nie mogłem przestać myśleć o tej historii jako o serialu telewizyjnym. Naprawdę ma taką strukturę. Czy pracujesz nad adaptacją?

GAVIN: Dajcie znać wszystkim! Mam kilka żelazek w ogniu z telewizją i filmem. To szalona branża, ale mamy nadzieję, że jedna z nich wypali. Dla czytelników, którzy nie wiedzą, serial opowiada o moim wieloletnim terapeucie, u którego zdiagnozowano raka w stadium terminalnym w trudnym okresie mojego życia. Czasami widzę ten serial jako film dla kumpli między mną a moim terapeutą lub bardziej prawdziwą wersję, która jest ponowną oceną tego, co oznacza uzdrowienie i traktowanie tego naprawdę poważnie, ponieważ na końcu tego wszystkiego jest wielki, gruby termin.

DEADLINE: Jakiś czas temu byłeś uwikłany w pewne kontrowersje, gdy niektórzy członkowie widowni skrytykowali żarty, które opowiadałeś podczas występów na żywo. Ludzie próbowali „anulować” cię online. Jak całe to doświadczenie wpłynęło na ciebie?

GAVIN: Tak, było ciężko. Nie będę kłamać. Ale po przejściu przez to musisz się czegoś nauczyć. Jeśli jesteś dobrym komikiem, uczysz się czegoś za każdym razem, gdy wychodzisz na scenę. To, czego się nauczyłem z tego incydentu, to to, że ludzie, którzy nie znają mojej pracy, teraz przychodzą na moje występy, czego się nigdy nie spodziewałem. To zmieniło moje rozumienie mojej własnej marki i sposobu, w jaki przedstawiam ją ludziom. Wszystko, co możesz zrobić jako komik, to stale rozumieć, kim jest twoja publiczność.

DEADLINE: Czy sytuacja ta przeszkodziła w realizacji twoich planów lub koncertów?

GAWIN: Nie, raczej nie.

TERMIN OSTATECZNY: Twój występ

GAWIN: Jestem półmęską lesbijką, co może być wyzwaniem pod względem czystego castingu, ale uwielbiam aktorstwo. Trochę grałam. Miałam wystarczająco dużo szczęścia, aby robić małe rzeczy i mam nadzieję, że będę mogła robić więcej.

DEADLINE: Specjalne programy komediowe kiedyś były bardzo wielkimi wydarzeniami. Czym są dzisiaj? Wiem, że wielu komików, takich jak Andrew Schultz, odniosło wielki sukces, umieszczając swoją pracę w Internecie.

GAWIN: Wrzuciłem swój pierwszy specjalny program na YouTube. Odniósł sukces i zdobył milion wyświetleń, co było super. Teraz specjalny program całkowicie się zmienił. Teraz są to naprawdę krótkie filmy, do których fani mogą przyjść i zobaczyć twoją pracę. To prezent dla fanów. Kiedyś myślałeś o tym jako o szansie życia, ale teraz, jeśli masz szczęście i twój specjalny program zaczyna pojawiać się w algorytmie Netflixa, to jest to okazja, aby zaprezentować się nowym fanom. Ale to nie jest tak jak kiedyś, kiedy Chrisa Rocka można było odkryć tylko na żywo. Specjalne programy komediowe były sposobem, w jaki Ameryka poznała Chrisa Rocka. Teraz jest zupełnie odwrotnie. Ameryka jest przedstawiana online, a potem następuje specjalny program. Więc pomysł stworzenia przełomowego specjalnego programu jest o wiele trudniejszy, ponieważ jesteś zalewany wyborem. A żyjemy w tak podzielonych czasach, więc czym jest przełomowy specjalny program? Nawet nie znam odpowiedzi na to pytanie. Nie wiem, czy kiedykolwiek będzie przełomowy specjalny program w taki sam sposób, jak Gra o tron był ostatnim unifikującym programem telewizyjnym, który oglądaliśmy. To z pewnością ciekawy czas.

DEADLINE: Jesteś queerowym komikiem i w swoim show opowiadasz o queerowych doświadczeniach. Ludzie często mówili o tym, że Dave Chappelle i Chris Rock nie mogli grać przed pewną publicznością z powodu ich treści. Czy kiedykolwiek trudno ci było występować przed widownią składającą się głównie z heteroseksualistów?

GAWIN: Ja mam odwrotny problem. Mam problem z publicznością queer i lepiej radzę sobie z publicznością heteroseksualną. Tutaj leży problem z marką Ashley Gavin. Jestem wystarczająco gejowski, żeby wyglądało, że to gejowski program. Ale nie jestem stereotypowym komikiem queer. Nie jestem tym facetem. Nie możesz być naprawdę dla wszystkich i być dobrym stand-upowcem. To po prostu niemożliwe. Musisz po prostu spróbować pozostać wiernym swojemu punktowi widzenia. Chcesz spróbować zaprosić wszystkich. Wspomniałeś o dwóch moich ulubionych stand-upowcach: Chappelle, którego ostatnie rzeczy na bok, co może być dla mnie trudne, i Chris Rock, obaj mieli podobne problemy. Mam na myśli jeden z najbardziej historycznych żartów Rocka, którego nie będę powtarzał, był tak zrujnowany w czarnych pokojach, że ludzie grozili mu pobiciem. Czasami tak czuję się w związku z niektórymi moimi żartami o gejach, ponieważ zwracam uwagę na hipokryzję w mojej społeczności. Ale wskazuję też na hipokryzję każdej społeczności, ponieważ to jest moja praca i dotyczy to również osób queer. To jest moja praca jako komika. To jest to, co powinienem robić. Powinienem mówić o różnych kulturach.

Jestem bardzo dumny z faktu, że mój program jest dla każdego i jestem wierny sobie. I to właśnie kocham w Chrisie Rocku. Sprawił, że czarna kultura stała się interesująca i dostępna dla białych ludzi. Jeśli uda mi się osiągnąć ten poziom, będę zachwycony swoją karierą. Nie sądzę, żebyśmy mieli gejowskiego komika, który naprawdę tego dokonał. I chciałbym być jednym z gejowskich komików, którzy osiągną ten poziom, wraz ze wszystkimi innymi niesamowitymi queerowymi komikami pracującymi obecnie.

Zrodlo