Według doniesień dyrektor gry Concord, Ryan Ellis, zrezygnował ze stanowiska w Firewalk Studios. Serwery Concord zostały oficjalnie zamknięte prawie dwa tygodnie temu, a stało się to zaledwie kilka dni po tym, jak PlayStation ogłosiło, że wycofuje wtyczkę z początkującej strzelanki hero i masowo zwraca pieniądze za sprzedaż.
Za Moje miastow zeszłym tygodniu Ellis poinformował pracowników Firewalk, że zrezygnuje ze stanowiska dyrektora gry i obejmie coś w rodzaju „roli pomocniczej”. To, oczywiście w połączeniu z anulowaniem Concord, podobno postawiło deweloperów w Firewalk w obliczu niepewnej przyszłości, ponieważ mówi się, że PlayStation nie poinformowało ich jeszcze o swoich planach dla studia.
Sytuacja jest szczególnie tragiczna, ponieważ w tym przypadku wydaje się, że niewiele z porażki gry można przypisać twórcom. Trudno powiedzieć na pewno, dlaczego nie przyciągnęła ona odbiorców, ale prawie na pewno miało to związek z mało efektownym marketingiem Sony i faktem, że kosztowała 40 USD, podczas gdy większość strzelanek z usługami na żywo jest darmowa. Niezależnie od tego, analityk Simon Carless szacuje się, że IGN że udało się sprzedać zaledwie około 25 000 egzemplarzy, co większość uznałaby za katastrofalną porażkę, gdyby gra została wydana przez firmę PlayStation.
Źródła Firewalk poinformowały Kotaku, że są „pesymistyczne” co do szans na to, że PlayStation ożywi Concord, jak niektórzy spekulowali. Niektórzy deweloperzy podobno zostali poproszeni o przedstawienie pomysłów na nowe projekty, które byłyby zupełnie nowe, a w studiu pojawiły się spekulacje, że Firewalk może zostać współtwórcą istniejących projektów first-party.
Inni obawiają się najgorszego: masowych zwolnień, w tym możliwego całkowitego zamknięcia studia, które według źródeł Kotaku jest jednym z najdroższych studiów pod parasolem PlayStation w przeliczeniu na osobę. Z powodu niepewności mówi się, że niektórzy deweloperzy aktualizują swoje CV i portfolio, podczas gdy inni już opuścili studio prewencyjnie.
Wcześniej w tym roku Sony zwolniło około 900 osób ze swoich studiów gier, w tym Naughty Dog, Insomniac i całego obecnie nieistniejącego PlayStation London. PlayStation Studios anulowało również wiele niezapowiedzianych projektów w tym czasie.
Tymczasem, Według doniesień firma Microsoft zwolniła kolejnych 650 osób ze swojego zespołu ds. gier siedem miesięcy po zwolnieniu 1900 osób z działów ZeniMax, Xbox i Activision Blizzard.