Spotkanie WKP w sprawie ustawy zmieniającej Waqf 2024: Gorąca debata między przedstawicielami muzułmanów a członkami komisji w sprawie konfiskaty mienia

NOWE DELHI, 19 września. Według źródeł, podczas piątego posiedzenia Wspólnej Komisji Parlamentarnej ds. Poprawki Waqf 2024, które odbyło się w czwartek, odbyła się gorąca debata na temat praw społeczności muzułmańskiej i większości populacji. W spotkaniu w Parlamencie uczestniczyli profesor Faizan Mustafa, prorektor Krajowego Uniwersytetu Prawa Chanakya w Patnie, przedstawiciele All India Pasmanda Muslim Mahaz i All India Muslim Personal Law Council.

Według źródeł spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia poglądów profesora Mustafy i promocji członków komisji w różnych aspektach związanych z Zarządem Waqf i tradycjami islamskimi. Chociaż popierał wiele zapisów ustawy, sprzeciwił się kilku punktom, powołując się na praktyki hinduskie i inne praktyki religijne, a także długotrwałe tradycje islamskie. Jednak kilka MLA BJP i NDA zdecydowanie zakwestionowało jego argumenty, co doprowadziło do gorącej wymiany zdań między BJP MLA a niektórymi MLA opozycji. Ponadto BJP MLA oskarżyła członka opozycji o niewłaściwe postępowanie. Ustawa zmieniająca Waqf 2024: Zakończono posiedzenie wspólnej komisji parlamentarnej; które spotkają się ponownie 20 września.

All India Backward Muslim Mahaaz również przedstawił komisji szczegółowy raport i zdecydowanie poparł projekt ustawy. Po prezentacji prezes Pasmanda Muslim Mahaz, Parveez Hanif, powiedział, że kiedy ktoś przekazuje majątek Zarządowi Waqf, w dokumencie stwierdza się, że pieniądze powinny zostać wykorzystane na rzecz muzułmanów z Pamanda.

„Ustawa ta została wprowadzona, aby wyeliminować trwającą korupcję w Zarządzie Waqf i pokrewnych społecznościach. Wpływa ona na prawa społeczności Zacofanej. Dlatego musimy poprzeć tę ustawę. Odpowiedzieliśmy także na pytania członków komisji i złożymy. żądane dokumenty są kontrolowane przez elitarną (górną) grupę od 10 dni, dlatego postrzegają ten projekt jako atak na siebie, a my stanowimy 85 procent populacji, a oni tylko 15 procent ANI.

Doktor Fayyaz Ahmed, konsultant Backward Muslim Mahaz, dodał, że po raz pierwszy jakikolwiek rząd mówi o przyznaniu praw zacofanym muzułmanom. „Zaproponowaliśmy, aby poprzez tę poprawkę do rady włączyć także dalitów i plemiona należące do społeczności muzułmańskiej, co byłoby pozytywnym krokiem. Ponadto w radzie powinni zostać włączeni także przedstawiciele wszystkich grup społeczności hinduskiej, co byłoby pozytywnym krokiem. Witamy w tej inicjatywie” – powiedział Ahmed. Dwie organizacje muzułmańskie sprzeciwiły się usunięciu waqf z projektu ustawy przez użytkownika.

Od początku dr Fayyaz oskarżał tzw. elitę muzułmanów o rozpowszechnianie fałszywych informacji i utrzymywał, że zajmowane są meczety i wywłaszczane są ziemie. „To ten sam argument, który podnosiła Liga Muzułmańska w czasie podziału, a obecnie powtarza go Aszraf lub elita muzułmańska. Ale w projekcie ustawy nic takiego nie jest zapisane. W poprzednim projekcie wprowadzono pewne poprawki. Jeśli w dokumencie jest cokolwiek, „Islam sporządza akt małżeństwa od 1400 lat, więc dlaczego nie jest on spisany w islamie? Koran i Konstytucja wymagają dokumentacji” – dodał.

Później Muslim Mahaaz stwierdził, że postawa członków opozycji w komisji jest niezadowalająca i zadając niepotrzebne pytania, starają się odwrócić uwagę od głównych spraw. Swoje szczegółowe stanowisko przedstawiła na posiedzeniu Ogólnoindyjska Muzułmańska Rada ds. Prawa Osobistego (AIMPLB), zdecydowanie sprzeciwiając się projektowi ustawy. Według źródeł AIMPLB stanowczo sprzeciwiła się temu planowi i twierdziła, że ​​w islamie kult i jałmużna są nieodłącznymi częściami wiary, o czym zalecają liczne wersety Świętego Koranu. Dziełem wiary każdego muzułmanina jest to, że miłość prowadzi do bliskości Boga. Tylko w tym celu muzułmanie przekazują swój majątek na cele charytatywne, które według wiary islamskiej są uważane za pobożne lub religijne.

AIMPLB wyjaśnił dalej, że cały system ustanawiania waqf opiera się na intencjach „Waqif” (osoby zakładającej waqf) – włączając w to wykorzystywanie majątku do celów charytatywnych, pobożnych lub religijnych oraz utrzymywanie majątku w celu zapewnienia jego dalszego użytkowania. do tych celów i zarządzanie majątkiem zgodnie z intencją waqf – wszystko to stanowi część koncepcji waqf.

Przedstawiciele AIMPLB dodali, że Waqf nie tylko obejmuje indywidualne prawa waqif, ale także prawa społeczności lub sekty religijnej oparte na intencjach waqif, podają źródła. Dlatego też za jeden z głównych elementów uważa się prawo muzułmanina do wydzielenia majątku na cele charytatywne, religijne lub pobożne, ustalenia korzyści, jakie można z tego majątku uzyskać, ustalenia beneficjentów oraz wyznaczenia zarządcy majątku powstania waqf i zgodnie z art. 25 jest chroniony przez prawo. Konstytucja Indii.

AIMPLB zarzuciło, że ustawa Waqf (nowelizacja) z 2024 r. ingeruje w prawa Waqf do tworzenia, administrowania i zarządzania nieruchomościami Waqf. Narusza to także korzystanie z własności waqf i prawa zarządców nieruchomości waqf. Podczas prezentacji AIMPLB przedstawiciel BJP MLA podniósł kwestię braku dokumentacji dotyczącej majątku Waqf, co, jak podają źródła, doprowadziło do gorącej wymiany zdań między przewodniczącą Komitetu Jagdambiką Pal a niektórymi członkami opozycji.

Członkowie opozycji zarzucili również, że pomimo tego, że projekt ustawy znalazł się w komisji parlamentarnej, wielu przywódców BJP, w tym minister spraw wewnętrznych Unii Amit Shah, omawiało projekt ustawy publicznie, co ich zdaniem stanowiło próbę wywarcia nacisku przez BJP na komisję. W dniu 20 września 2024 r. Wspólna Komisja Parlamentarna wysłucha poglądów i sugestii Ogólnoindyjskiej Rady Sajjadanashin w Ajmer, Muslim Rashtriya Manch w Delhi i Bharat Awwal w Delhi w sprawie ustawy Waqf (poprawka) z 2024 r.

(To jest nieedytowana i automatycznie wygenerowana historia z kanału Syndicated News, personel LatestLY nie modyfikował ani nie edytował treści)



Zrodlo