God of War Ragnarok ukaże się w czwartek na PC i zawierać będzie parę nowych funkcji, które nie pojawiły się jeszcze w wersji gry na PS5.
Jak szczegółowo opisano w Blog PlayStationGod of War Ragnarok na PC pozwala zmniejszyć częstotliwość pojawiania się wskazówek do zagadek, co było głównym problemem graczy od premiery, do tego stopnia, że nawet aktor grający Atreusa zmęczył się słuchaniem, jak jego postać tak szybko rzuca wskazówki. Problem nie polega nawet koniecznie na tym, jak częste i irytujące są wskazówki do zagadek; chodzi o to, że często psują rozwiązanie zagadki, zanim zdążysz je sam rozgryźć.
Sony Santa Monica najwyraźniej zajmuje się tą skargą, wprowadzając nową opcję w zakładce Ustawienia rozgrywki, która pozwoli ci „zmniejszyć częstotliwość, z jaką słyszysz wskazówki dotyczące zagadek od swoich towarzyszy”. Zastanawiam się, czy to ustawienie sprawia, że wskazówki nie pojawiają się tak szybko, jak obecnie, ponieważ to jest połowa problemu.
Jest też świetna opcja ułatwień dostępu dla graczy z wadami wzroku. Poprzez menu ułatwień dostępu audio gracze mogą włączyć ustawienie, które zapewnia opisy dźwiękowe przerywników filmowych w grze, które naturalnie zapewniają kluczowy kontekst fabularny, którego nie można uzyskać, słuchając tylko podstawowego dźwięku gry.
Nie wiadomo dokładnie, kiedy użytkownicy PlayStation będą mogli pobrać te nowe funkcje, ale firma Sony Santa Monica twierdzi, że zmiany „wkrótce zostaną dodane do wersji konsolowej”.
Jeśli chcesz poznać wszystkie nowości, które trafią na komputery Sony, nie przegap naszego kompleksowego przewodnika nadchodzące gry na PS5.