Inspiracją dla Tetsuyi Nomury przy projektowaniu postaci są wspomnienia z czasów liceum, które towarzyszyły mu podczas projektowania najsłynniejszych przystojniaków z serii Final Fantasy firmy Square Enix, takich jak Cloud Strife i Squall Leonhart.
W niedawnym wywiadzie dla Młody Skoki przetłumaczone przez konto na Twitterze Wydział Archeologii ShinraNomura wspomina, jak oglądał, jak jego kolega z liceum gra w grę wideo z tym, co Nomura uważał za wyjątkowo nieatrakcyjnego protagonistę. Według opowieści kolega z klasy pytał, dlaczego musi być „brzydki”, nawet grając w grę. Oczywiście, musiało to mieć miejsce pod koniec lat 80., więc twórcy pracowali z ograniczoną liczbą pikseli, jaką mieli, aby jak najlepiej rozwinąć modele postaci.
Mimo wszystko, ten moment mocno wywarł wrażenie na Nomurze i na podstawie tego doświadczenia uważa on, że „gracze mają pragnienie, aby być fajnymi i przystojnymi w grach”.
Oczywiście, koncepcja przystojności będzie się bardzo różnić w zależności od osoby, ale ta filozofia projektowania doprowadziła do powstania niektórych z naszych najwcześniejszych zauroczeń w grach wideo, takich jak blondwłosy superżołnierz Cloud Strife lub czarno odziany mag Lulu. Niezależnie od tego, czy chodzi o Kingdom Hearts czy Final Fantasy, Nomura jest zdecydowany zaprojektować to, co uważa za fajne postacie, nawet jeśli mają o wiele za dużo pasków i zamków dla jednego człowieka.
Tetsuya Nomura wciąż pracuje nad Kingdom Hearts 4, które zostało zapowiedziane w 2022 roku w ramach obchodów 20. rocznicy. Minęły mniej więcej dwa lata, a na temat gry nie ma prawie żadnych informacji, ale przynajmniej teraz wiemy, że mamy pewne potwierdzenie, że Nomura zgadza się, że Sora jest fajny i przystojny.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kolejnym projekcie Tetsuyi Nomury, zajrzyj na wszystko co wiemy do tej pory o Kingdom Hearts 4