Zajęło to 4 lata i kosztowało około 900 milionów dolarów, ale Genshin Impact jest lepszą grą RPG z otwartym światem niż kiedykolwiek po aktualizacji 5.0

Nic dziwnego, że wiele z najdroższych gier wideo, jakie kiedykolwiek powstały, od Red Dead Redemption 2 po Cyberpunk 2077, a z pewnością wkrótce GTA6są również jednymi z najlepsze gry z otwartym światem. Są to ogromne przedsięwzięcia, które podnoszą wiele stresorów związanych z rozwojem gier do 11 i mogą je ciągnąć przez dodatkowe lata. Dokładnie jedna z tych gier jest darmowa, a także jest tym, co wiemy, że jest najdroższa. Genshin Impact, według danych udostępnionych w pozwie z listopada 2023 r. przez spółkę zależną dewelopera HoYoverse, kosztowało około 100 milionów dolarów, a utrzymanie i rozwój kosztują 200 milionów dolarów rocznie. Genshin Impact skończy cztery lata w tym miesiącu, więc jego całkowite koszty rozwoju, zakładając, że wszystko jest dokładne, powinny w tym momencie wynieść około 900 milionów dolarów.

Nawet w branży, która coraz bardziej zmaga się z rosnącymi kosztami produkcji na poziomie AAA, 900 milionów dolarów to kwota niemal obsceniczna, brzmiąca jak wyimaginowana. Jest jeszcze bardziej ekstremalna przez inną obsceniczną, brzmiącą jak wyimaginowana liczbę: próg przychodów wynoszący 5 miliardów dolarów, który Genshin Impact przekroczył szybciej niż jakakolwiek inna gra. Mówię to wszystko, ponieważ te zabawne liczby czaiły się gdzieś z tyłu mojej głowy, gdy eksplorowałem nowy region Genshin Impact, Natlan, po jego aktualizacji 5.0 o rozmiarach rozszerzenia. Okazuje się, że to właśnie można kupić za 900 milionów dolarów: najlepszą wersję jednej z najlepszych i największych gier RPG z otwartym światem, jakie kiedykolwiek powstały, jednocześnie darmową dla wszystkich i obrzydliwie dochodową.

Więcej niż więcej tego samego

(Źródło zdjęcia: HoYoverse)

Natlan już teraz wydaje się najlepszym regionem w Genshin Impact. Mamy tylko cztery podregiony do zbadania, a centralne zadanie Archon kończy się obecnie aktem drugim, ale to, co jest tutaj, jest najlepsze w swojej klasie. Ścieżka dźwiękowa jest natychmiastowym wpadającym w ucho robakiem, rywalizującym z niezapomnianymi dźwiękami regionu Sumeru, chociaż jej doskonała integracja zróżnicowanych instrumentów i języków sprawia, że ​​dziwacznie jasnoskórzy mieszkańcy Natlan, wyraźnie wzorowani na krajach i kulturze Afryki i Ameryki Łacińskiej, wydają się jeszcze dziwniejsi w porównaniu. W zadaniu Archon i pobocznych zadaniach świata, opowiadanie historii Genshin korzysta z dodatkowych, zawsze oszałamiających animowanych scen przerywnikowych, ściślejszej reżyserii głosowej i skupieniu się na szczegółach, które faktycznie dodają gobelinu regionu, a nie odwracają od niego uwagi.

Dla mnie największym sukcesem jest projekt świata. Natlan to plac zabaw platformowy, wspomagany przez nowe transformacje przypominające dinozaury Saurian, które pozwalają kopać, chwytać się i pływać z bestialską mocą w sposób, który ulepsza własne punkty chwytania Sumeru i okrąża zabawne, ale ograniczające nurkowanie Fontaine. To wspaniała mieszanka czerwieni i pomarańczy oraz kontrastujących zieleni i błękitu – głównie ciepłe kolory pasujące do rytmu i życia, które pełza po każdym calu lądu. Co najważniejsze, jest to najbardziej organiczny region w grze.

Postacie i środowiska Natlan w Genshin Impact 5.0

(Źródło zdjęcia: HoYoverse)

Jeśli na chwilę wrócisz ze mną do 2020 roku, odkryjesz, że Genshin Impact zostało, nie do końca niesłusznie, nazwane podróbką The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Gra zawsze była czymś więcej i stała się bardzo więcej w ciągu ostatnich czterech lat, ale Breath of the Wild, a teraz Tears of the Kingdom są tutaj przydatnymi porównaniami. Breath of the Wild jest zabawne do eksploracji, częściowo dlatego, że regularnie pokazuje dym i pozwala samemu znaleźć ogień. Zauważasz coś dziwnego lub nie na miejscu – źle ustawione kamienie, krąg drzew, pluton wrogów, dziwnie szczegółowe ruiny – i podążasz za tym do Koroka, skrzyni, fajnej broni, a nawet stałego ulepszenia dla Linka. To uczy cię ciekawości i spostrzegawczości, a gra nagradza cię za podążanie za intuicją.

Zrodlo