Recenzja „Bad Boys: Ride Or Die”: Will Smith i Martin Lawrence po raz czwarty w przesadnym, ale zabawnym filmie jako pamiętny duet policjantów z Miami

Może to wszystko wydawać się śmieszne, jeśli się nad tym głębiej zastanowić, ale ta seria komedii akcji wciąż ma benzynę w zbiorniku, 30 lat po tym, jak przypadkowe połączenie Willa Smitha i Martina Lawrence’a po raz pierwszy uderzyło w rytm, gdy osławieni gliniarze z Miami, znani również jako „Bad Boys” .”

Być może najbardziej emocjonująca edycja w historii, Źli chłopcy: jedź lub giń odwraca sytuację dwóch tytułowych gwiazd, gdy Mike Lawrey (Smith) i partner Marcus Burnett (Lawrence) uciekają i znajdują się po drugiej stronie prawa. Ich ukochany kapitan Howard (Joe Pantoliano), który zginął z rąk okrutnego członka kartelu Armando Aretasa (Jacob Scipio) w poprzednim filmie, lata 2020. Źli chłopcy na całe życie, zostaje pośmiertnie oskarżony o czerpanie korzyści z karteli. Dowody wydają się niezaprzeczalne i zostały podtrzymane przez kapitan Ritę (Paola Núñez), nową szefową Advanced Miami Metro Operations, byłą dziewczynę Mike’a, która jest teraz jego szefem.

Mike i Marcus są jednak w posiadaniu dowodów przeciwnych, przedstawionych z niewiarygodnej perspektywy przez samego Howarda, który ostrzega na nagraniu wideo, że będzie to coś, co złoczyńcy spróbują zrobić. Fakt jest taki, że brał udział w ich planach i próbował ich powstrzymać, a nie do nich dołączyć. Scenarzyści Chris Bremner i Will Beall wymyślili sposób, aby przywrócić ulubioną postać Pantoliano z powrotem jako swego rodzaju duchowego przewodnika Obi-wana Kenobiego z zaświatów, aby zainspirować naszych „złych chłopców” do głębszego kopania i dotarcia do sedna prawdy.

Sprawa się komplikuje, ponieważ Armando, obecnie więziony, jest dzieckiem Mike’a, który pokłócił się ze swoją zmarłą matką, a teraz musi udowodnić niewinność Howarda i ścigać prawdziwych winowajców, pod przewodnictwem byłego przywódcy wywiadu wojskowego Jamesa McGratha (Eric Dane ), którego cały oddział został zniszczony przez kartel, ale teraz przeszedł na ciemną stronę i sprzedał się tym samym kartelom, z którymi kiedyś walczył. Mike będzie musiał przekonać swojego niechętnego syna, aby dołączył do nich i poprowadził ich do gniazda szerszeni, po prostu coś On mógłby zrobić.

Zanim przejdziemy do głównego wątku akcji – a jest go więcej niż w jakimkolwiek poprzednim filmie z tej serii, a przynajmniej tak się wydaje – Mike żeni się z Christine (Melanie Liburd) na wystawnym weselu w Miami Beach, gdzie Marcus jest najlepszy mężczyzna, ale na parkiecie doznaje niemal śmiertelnego zawału serca. Widząc, jak jego życie mija przed nim, eteryczny kapitan Howard przekazuje mu wiadomość z zewnątrz, że to nie jest jego czas. Choroby serca dają Lawrence’owi mnóstwo materiału do tworzenia komiksów, gdy na każdym kroku próbuje przemycić niezdrowe jedzenie, cały czas opowiadając o wizjach, które miał w obliczu doświadczenia bliskiego śmierci.

Tymczasem koledzy z AMMO, Kelly (Vanessa Hudgens) i Dorn (Alexander Ludwig), mają tajny romans, ale wciąż starają się zachować „profesjonalny” wygląd, pomagając Mike’owi i Marcusowi w ich wyprawie. Rita zakochała się w kandydacie na burmistrza Lockwoodzie (Ioan Gruffudd), ale sytuacja się komplikuje.

Pomijając fabułę, film ten w oczywisty sposób opiera się na chemii Smitha i Lawrence’a, którym udało się utrzymać go przy życiu przez trzydzieści lat istnienia tych filmów i robią to również tutaj, mimo że umieścili ich w kilku dość absurdalnych, ale przykuwających wzrok sekwencjach akcji. Należą do nich koszmarny lot helikopterem, podczas którego próbują przetransportować Armando (nadal w klatce!), ale nie są świadomi, że na pokładzie są także źli ludzie, w tym McGrath. Szczególnie zabawna w świetle słynnej porażki Smitha z Oscarem jest scena, w której Lawrence daje mu kilka razy klapsa.

Jest mnóstwo pościgów, eksplozji, strzelanin i wszystkiego, co Michael Bay – reżyser pierwszych dwóch filmów – ustanowił w szablonie tej serii (proszę zwrócić uwagę na Bay, która pojawia się w krótkiej epizodzie prowadząc Porsche). Rolę przejęli marokańsko-belgijscy reżyserzy Adil El Arbi i Bilall Fallah (alias Adil & Bilall). Źli chłopcy na całe życie i nadał serialowi nową perspektywę i kilka najnowocześniejszych akcentów, które nadały całości świeżej perspektywy jakieś 17 lat od ostatniego wysiłku Baya. Posunęli się tutaj dalej, niezbyt wiarygodnie, ale dając mnóstwo frajdy, co podkreślają świetne zdjęcia Robrechta Heyvaerta, które obejmują drony i kamerę Snorricam podłączoną do aktorów, aby nadać całej akcji nowy kąt. Palety kolorów przedstawiają kolorowe Miami, jakiego nie widziano od czasów Sinatry Tony’ego Rzymu w latach 60. robi równie wrażenie, jak szalony montaż Dana Lebentala i pomysłowa scenografia Joe Billingtona, szczególnie w przypadku atrakcji turystycznej Aligator, w której rozgrywa się wybuchowy finał. Muzyka Lorne Balfe spełnia swoje zadanie, a ścieżka dźwiękowa zawiera nawet wersję Reby McEntire na temat słynnej piosenki „Bad Boys”, a wszystko to w zabawnej opłacie za kilka żartów Reby wrzuconych do miksu. Wszystko w tym pasuje, więc sprawdź swój mózg przy drzwiach i po prostu biegnij z nim.

W obsadzie Hudgens, Ludwig i Nunez z upodobaniem powracają do ról gliniarzy, podczas gdy Dane jest raczej typowym złoczyńcą, mimo że próbuje nadać swojej postaci trochę powagi, wyjaśniając swoje torturowane pochodzenie. Scypion naprawdę ma tu szansę zabłysnąć, a najbardziej znaczącą rolę odgrywa wspierając Smitha i Lawrence’a. Jest doskonały. Tiffany Haddish jest w dużej mierze zmarnowana w krótkim, ale kolorowym wydaniu, jakie jej dano. Przeszłość Źli chłopcy Ulubieni John Salley, DJ Khaled i Dennis McDonald powracają, a ten ostatni pojawił się po raz pierwszy w Źli chłopcy II w wieku 15 lat, tym razem szczególnie imponujący swoimi umiejętnościami walki. Pozdrowienia dla koordynatora kaskaderów Grega Rementera, który potem Zły I Upadły facet, pomaga udowodnić, że to będzie bardzo dobry rok dla zespołów kaskaderskich.

Producentami są Jerry Bruckheimer, Chad Oman, Doug Belgrad i Smith. Tak jak to zrobił dalej Najlepszy pistolet: Maverick, Bruckheimer wspiera swojego zmarłego byłego partnera, identyfikując go jako produkcję Dona Simpsona i Jerry’ego Bruckheimera.

Tytuł: Źli chłopcy: jedź lub giń
Dystrybutor: Zdjęcia Sony
Data wydania: 7 czerwca 2024 r
Dyrektor: Adila i Bilala
Scenariusz: Chris Bremner i Will Beall
Rzucać: Will Smith, Martin Lawrence, Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig, Paola Núñez, Eric Dane, Ioan Gruffudd, Melanie Liburd, Tasha Smith, Tiffany Haddish, Joe Pantoliano, Jacob Scipio, John Salley, Khaded „DJ Khaled” Khaled, Dennis McDonald.
Ocena: R
Czas trwania: 1 godzina 55 minut

Zrodlo