10 powodów, dla których Furiosa radzi sobie gorzej w kasie pomimo 90% wyniku w Rotten Tomatoes

Streszczenie

  • Seria Mad Max zawsze cieszyła się niszowym zainteresowaniem; nie jest to tak duży sukces kasowy, jak Marvel czy Gwiezdne Wojny.
  • Prequele filmów często robią furorę ze względu na z góry ustalone zakończenie i brak fascynującej fabuły.
  • Furiosa starała się dotrzeć do wszystkich czterech kwadrantów i polegała na przekazach ustnych.

Furiosa: Saga Mad Maxa spotkał się z ogólnie pozytywnymi recenzjami krytyków i pozytywnymi opiniami publiczności – dlaczego więc tak słabo radzi sobie ze sprzedażą biletów? Akcja rozgrywa się kilkadziesiąt lat przed wydarzeniami z Mad Max: Na drodze gniewu, Zły wypełnia historię tytułowej postaci, granej wcześniej przez Charlize Theron, ale granej tutaj przez Anyę Taylor-Joy. Film opowiada o krucjacie Furiosy, mającej na celu pomszczenie jej zmarłej matki, która została zabita przez sadystycznego watażkę.

Z Georgem Millerem z powrotem na fotelu reżysera, Zły zapewnia zapowiadany, pełen akcji spektakl o wysokiej liczbie oktanowej, ale jego wyniki kasowe nie dorównują jeszcze pozytywnemu przyjęciu przez krytyków. Złyrozczarowujący weekend otwarcia przyniósł zwrot w wysokości zaledwie 64–66 milionów dolarów, czyli daleko od przekroczenia imponującego budżetu produkcyjnego wynoszącego 168 milionów dolarów. Powodów jest kilka Złyrozczarowujące wyniki komercyjne.

10 Seria Mad Max nigdy nie była naprawdę wielkim sukcesem kasowym

w odróżnieniu Gwiezdne Wojny czy Marvel Cinematic Universe, które w swoim historycznym okresie pobiły listę rekordów kasowych, Mad Max serial nigdy nie był ogromnym sukcesem kasowym. Pierwszy film ustanowił rekord Guinnessa w kategorii najbardziej dochodowego filmu, jaki kiedykolwiek powstał, ale to tylko dlatego, że został wyprodukowany przy skromnym budżecie i przez dziesięciolecia od premiery cieszył się kultową popularnością. Mad Max to popularna seria z oddaną rzeszą fanów, ale zawsze miała bardziej niszowy urok niż przeciętna seria filmów akcji.

Warner Bros. miało szczęście, jeśli chodzi o hit kasowy Mad Max: Na drodze gniewuale nawet wtedy ledwo osiągał zysk przy swoim nadętym budżecie. Zły ma podobnie ogromny budżet i pojawia się w znacznie bardziej niepewnym środowisku filmowym. Nawet w najlepszych chwilach, Zły może nie był wielkim twórcą pieniędzy.

9 Prequele filmów często osiągają słabsze wyniki kasowe

Z Solo: historia Gwiezdnych Wojen Do Igrzyska Śmierci: Ballada o ptakach śpiewających i wężachWiadomo, że prequele filmowe osiągają słabsze wyniki kasowe. Pełna historii historia takiego świata Gwiezdne Wojny Lub Igrzyska Śmierci lub rzeczywiście Mad Max, może wydawać się dużym, niewykorzystanym źródłem treści dla studia będącego właścicielem własności intelektualnej, ale historie z prequeli rzadko są przekonujące, ponieważ zakończenie jest z góry określone. Każdy, kto widział Mad Max: Na drodze gniewu dokładnie wie jak Zły skończy się.

Nie każdy prequel osiągnął sukces kasowy. The Gwiezdne Wojny Trylogia prequel wypadła naprawdę dobrze pomimo mieszanych recenzji i Uniwersytet Potworny przerósł swojego poprzednika. Ale jest o wiele więcej prequeli, które bombardują, niż kończą się sukcesem, ponieważ zazwyczaj nie są to historie, które trzeba opowiadać (np. historia pochodzenia Hana Solo).

8 Furiosa nie jest filmem składającym się z czterech ćwiartek

Anya Taylor-Joy jako Furiosa zaglądająca zza rogu w sadze Furiosa Mad Max

W Hollywood najbardziej cenionym typem filmu jest film czterokwadrantowy. Film składający się z czterech kwadrantów to film, który przemawia do czterech głównych grup demograficznych widzów: mężczyzn poniżej 25 lat, kobiet poniżej 25 lat, mężczyzn powyżej 25 lat i kobiet powyżej 25 lat. Pomimo silnej głównej bohaterki, Zły naprawdę przypadł do gustu wyłącznie męskiej publiczności. Złyoglądalność w weekend otwarcia składała się głównie z widzów płci męskiej – dokładnie 72% – a 55% widzów było w wieku od 18 do 34 lat (za pośrednictwem Termin ostateczny).

Zły może osiągać słabsze wyniki kasowe, ponieważ podoba się tylko połowie z czterech ćwiartek. Żeby zarobić takie pieniądze Zły musiało przynosić zyski, musiało przyciągnąć uwagę jak największej liczby widzów. Obcinając potencjalną oglądalność o połowę, Zły strzelił sobie w stopę.

7 Mad Max: Na drodze gniewu ukazał się 9 lat temu

Tom Hardy w Mad Max: Na drodze gniewu

Gdy Mad Max: Na drodze gniewu trafił do kin w 2015 roku i od razu został okrzyknięty jednym z najwspanialszych filmów akcji, jakie kiedykolwiek powstały, i przyciągnął do kina zupełnie nowe pokolenie fanów. Mad Max franczyzowa. Ale wydanie kolejnego filmu zajęło Warner Bros. prawie dekadę Mad Max film. Planowanie sequeli to trudne zadanie, ale generalnie działa lepiej, jeśli studio uderza, gdy żelazo jest gorące. Jeśli mają taki hit filmowy jak Droga wściekłościmuszą wprowadzić kontynuację do kin w ciągu najbliższych trzech lub czterech lat.

Czekałem dziewięć lat, żeby wydać kolejny Mad Max film po Droga wściekłości niewątpliwie wpłynęło na jego wyniki kasowe. Mniej więcej w pierwszym roku później Droga wściekłościpubliczność domagała się więcej Mad Max. Wydaje się jednak, że w 2024 roku ci fani odeszli.

6 Gwiazdy Furiosy niekoniecznie są sukcesem kasowym

Doktor Dementus (Chris Hemsworth) o rudych włosach i czerwonej pelerynie w filmie Furiosa

Zły w głównych rolach występuje dwóch znanych, rozpoznawalnych aktorów: Anya Taylor-Joy w roli Furiosy i Chris Hemsworth w roli ekscentrycznego złoczyńcy filmu, Dementusa. Nie można zaprzeczyć, że Taylor-Joy i Hemsworth to znakomici aktorzy, a każdy z nich świetnie spisał się w filmie. Ale czy któryś z nich naprawdę przyciąga kasę w taki sam sposób, jak Timothée Chalamet czy Sydney Sweeney?

Taylor-Joy zasłynęła mrocznymi, niskobudżetowymi potrawami Czarownica, PodziałI Rasowe. Jej bardziej budżetowe filmy, jak np Człowiek Północy I Ostatnia noc w Soho, zbombardowali kasę. Z drugiej strony Hemsworth był głównym bohaterem hitów kinowych Marvel Cinematic Universe, ale gwiazdą tych filmów jest tak naprawdę Thor. To nie gwiazdorska siła Hemswortha sprzedaje te filmy; to popularność postaci Thora. Zły tak naprawdę nie miał zbyt wiele mocy gwiazd, którą mógłby wykorzystać.

5 Furiosa to film, który opiera się na dobrych przekazach ustnych

Furiosa (Anya Taylor-Joy) rzuca wyzywające spojrzenie przez ramię podczas jazdy w filmie Furiosa: A Mad Max Saga

Dzięki stylowi wizualnemu gonzo i przywiązaniu do niszowej serii, Zły to rodzaj filmu, który opiera się na dobrym przekazie ustnym. Filmy z marek takich jak MCU i szybcy i wściekli mają zazwyczaj bardzo dobre wyniki kasowe, ponieważ obecni fani kupią bilety na film tak wcześnie, jak to możliwe, w weekend otwarcia. To, czy filmy te odniosą sukces po imponującym weekendzie otwarcia, zależy od tego, czy fanom podobał się na tyle, że polecili go swoim znajomym.

Zły jest zbyt dziwne, aby odnieść taki natychmiastowy sukces. Ale to naprawdę dobry film, więc widzowie, którzy go widzieli, będą polecać swoim znajomym, aby go obejrzeli. Ta wypowiedź ustna jest kluczowa dla filmu takiego jak Złysukces. Być może osiągnął słabsze wyniki w weekend otwarcia, ale w nadchodzących tygodniach może po prostu zapewnić mu przyzwoity zysk.

4 Furiosa musiała konkurować z Garfieldem

Garfield uśmiecha się i wskazuje na pilota telewizora w filmie Garfield (2024)

Chwila Zły osiągał słabe wyniki kasowe, Film o Garfieldzie odniósł sukces komercyjny w ten sam weekend. Film o GarfieldzieSukces można częściowo przypisać znacznie rozsądniejszemu budżetowi, co oznacza, że ​​musiał zarabiać znacznie mniej niż Zły należy uznać za hit. Ale miało to również szerszy urok niż Zły. Jako film o pościgach samochodowych z kategorią R, Zły spodobała się tylko fanom gatunku akcji powyżej 17 roku życia.

Jako familijna komedia o kultowym gadającym kocie, Film o Garfieldzie apelował do wszystkich. W weekend 24 maja rodzice mogli albo poszukać opiekunki do dziecka i popatrzeć Zły bez dzieci lub zabierz je ze sobą do teatru i obejrzyj Film o Garfieldzie. Z liczb wynika, że ​​większość wybrała tę drugą opcję.

3 Widzowie wiedzą, że premiera Furiosy na VOD prawdopodobnie nie zajmie dużo czasu

Anya Taylor Joy patrzy w dół na kamerę w Furiosa: A Mad Max Saga

Kiedyś było tak, że nowy film o pewności można było oglądać w domu dopiero kilka miesięcy po jego pierwszej premierze. Jednak w ostatnich latach widzowie przyzwyczaili się do tego, że filmy pojawiają się na platformach streamingowych wkrótce po ich kinowej premierze. ZłyWydanie strumieniowe nie jest jeszcze potwierdzone, ale Jesienny facet przeskoczył z kin do streamingu w niecałe trzy tygodnie. Widzowie przyzwyczaili się do czekania.

To nie jest problem tylko dla Zły – stało się to problemem całej branży – ale jest szczególnie powszechne w przypadku nieruchomości Warner Bros. Odkąd Warners przyjął strategię wydawania kilku filmów po pandemii Covid-19 z dnia na dzień, wydawało się, że studiu bardziej zależy na zapełnieniu swojej platformy streamingowej lukratywnymi treściami niż na osiąganiu zysków na rynku kinowym. Po co iść do teatru, żeby zobaczyć Zły kiedy prawdopodobnie będzie na VOD za niecały miesiąc?

2 Popularność Furiosy opierała się bardziej na występie Charlize Theron niż na rzeczywistym charakterze

Furiosa (Charlize Theron) patrzy w bok, siedząc w samochodzie w Mad Max: Na drodze gniewu

Zrobienie spin-offu skupiającego się na Furiosie było mądrym posunięciem Mad Max: Na drodze gniewuodkąd Furiosa ukradła show Maxowi Droga wściekłości. Jednak popularność Furiosy w mniejszym stopniu opierała się na samej postaci, a bardziej na zaciekłej, pełnej niuansów grze Charlize Theron w roli postapokaliptycznej wojowniczki. The Zły Film opiera się na samej postaci Furiosy, granej przez młodszego aktora w jej historii. Anya Taylor-Joy jest świetną aktorką i popularną, wschodzącą gwiazdą, ale nie jest tą Furiosą, w której zakochała się publiczność.

Gdyby Warners stworzył Zły spin-off, w którym Theron gra starszą Furiosę z filmu Droga wściekłości, wtedy miałby większe szanse na sukces kasowy. Taylor-Joy grająca Furiosę jest jak Alden Ehrenreich grający Hana Solo. Nawet jeśli wykonują dobrą robotę, nie wydaje się to właściwe.

1 Walki kasowe Furiosy są większe niż tylko prequel Mad Maxa

Furiosa (Anya Taylor-Joy) celująca z pistoletu w Furiosa: A Mad Max Saga

ZłySłabe wyniki kasowe nie są odosobnionym przypadkiem. Ogólnie wpływy ze sprzedaży biletów drastycznie spadły. Pani Web, Pogromcy duchów: Zamarznięte Imperium, Artur Król, Jesienny facet, JEŚLI, a w 2024 r. zbombardowało wiele innych wysokobudżetowych, gwiazdorskich filmów studyjnych. Jest kilka powodów: zwykli kinomani wolą oglądać filmy w domu niż chodzić do teatru; widzowie byli rozczarowani nadmiarem sequeli i restartów; budżety zostały absurdalnie zawyżone po Covid-19, przez co próg rentowności był coraz wyższy.

Porażka kasowa Zły jest symptomem problemu występującego w całej branży. To nie jedyny wysokobudżetowy film, który w tym roku zbombardował box office i prawdopodobnie nie będzie też ostatnim. Nawet pozytywne recenzje i rozpoznawalne marki nie mogą zagwarantować filmu sukcesu w tym nowym, wspaniałym świecie.

Źródło: Termin ostateczny

Zrodlo