Chociaż Osoba wyreżyserował weteran Katsura Hashino Metafora: ReFantasia ostatecznie jako fantasy JRPG, twórcy spędzili trochę czasu wyobrażając sobie tę grę jako coś zupełnie innego, kiedyś rozważając doświadczenie science-fiction, a nie fantastyczne.
Rozmawiam z Archipelag o Metaphor: ReFantazio w wywiadzie przedpremierowym Hashino wraz z artystą Shigenori Soejimą i kompozytorem Shoji Meguro zapewniają wgląd w rozwój JRPG. Kiedy zespół dołączył do Hashino, aby po zakończeniu pracować nad Metaforą Osoba 5twórcy „zaczęli się zastanawiać, co dalej”. W tym momencie „Hashino zaczął mówić, że chce spróbować swoich sił w czymś nowym”.
To „coś nowego” było wciąż niezdecydowane. Jak mówią, gdy twórcy zaczęli się spotykać, „kontynuowali badanie pomysłów”. Według liderów Metaphor, niektóre z tych pomysłów były bardziej nawiązujące do science fiction, niż gra fantasy, którą mamy obecnie, nakazywałaby wam uwierzyć. „Oprócz fantasy” toczyły się „rozmowy o stworzeniu uniwersum science-fiction”. Ostatecznie jednak zespół „rozpoczął właściwą pracę nad podjęciem decyzji o gatunku fantasy”. W końcu projekt początkowo nosił nazwę kodową Project Re Fantasy.
Mówi, że zanim Meguro dołączył do ekipy, twórcy „byli nastawieni na gatunek fantasy”, co skłoniło go do „wykorzystania orkiestry do stworzenia czegoś bogatszego” po latach tworzenia pełnych popu ścieżek dźwiękowych do Persony. „Szczerze mówiąc, bardzo mnie to cieszyło” – mówi Meguro.
Jako fan zarówno Persony, jak i teraz Metaphor, z pewnością jest to interesująca możliwość do rozważenia. Wyobrażam sobie, że gdyby zamiast tego ReFantazio okazało się Sci-Fitazio, byłoby bliżej innej serii JRPG firmy Atlus, Shin Megami Tensei, która na początku zrodziła Personę. Skłamałbym jednak, gdybym powiedział, że nie jestem osobiście zadowolony z końcowego wyniku.
Też jesteś podekscytowany grą? Przeczytaj nasze Metafora: recenzja ReFantazio aby dowiedzieć się, dlaczego jest to „ewolucja najlepszych gier RPG firmy Atlus”.