Zanim ty zagrasz w „Control” na MacBooku — oto powody, dla których komputery PC powinny się martwić

Właśnie zagrałem we wczesną kopię Kontrola na nowym MacBooku Pro M4 i nie mogłem powstrzymać się od myśli: „No cóż, komputery PC lepiej uważajcie na siebie!”

Zanim wkroczą zagorzali gracze na PC, „pod względem gier macOS jest wciąż o wiele mil od Windowsa” – słyszę. Nie twierdzę, że komputery Mac depczą po piętach komputerom PC z systemem Windows. Nie są — przynajmniej jeszcze nie.

Jednak w świecie gier przepaść między systemami Windows i macOS zaczyna się zmniejszać — i to powinno przerazić system Windows. Dlaczego? Chociaż system Windows może nadal mieć wokół siebie zapalonych graczy, może zacząć tracić przyczepność w przypadku zwykłych i początkujących graczy. I moje doświadczenia z Kontrola potwierdził to dla mnie.

„Kontrola” w MacBooku Pro M4 jest chora

Być może grałeś Kontrola na innej platformie, ale prawdopodobnie nie grałeś Kontrola tak.


Źródło: Kimberly Gedeon / Mashable

Wydana prawie pięć lat temu przygodowa gra akcji ukazała się na PC, PS4 i Xbox One. Ale na nowym, błyszczącym MacBooku Pro M4 byłem powalony jego wiernością graficzną i zapierającymi dech w piersiach efektami wizualnymi.

Chip M4 tchnął nowe życie Kontrola. Grając jako Jesse Faden, młoda kobieta o nadprzyrodzonych zdolnościach, lewitowałam nad nierównym terenem i byłam zahipnotyzowana dynamicznym oświetleniem, które tańczyło na każdej formacji skalnej, rzucając miękkie, realistyczne cienie, które zmieniały się wraz z moimi ruchami.

Niektóre pływające gruzy i wypolerowane powierzchnie kamienne wychwytywały odbicia otoczenia, dodając subtelny efekt połysku. Nawet odległe źródła światła odbijały się od skał i gruzu, tworząc odbicia, które sprawiają wrażenie realistycznych.

Grafika była żywa, wyraźna i przyciągała wzrok. Faden również wyglądał oszałamiająco wizualnie. Kopała tyłki i przyjmowała wyzwiska w skórzanej kurtce, która wydawała się tak namacalna, że ​​byłem przekonany, że mogę wyczuć teksturę, jeśli dotknę ekranu.

Dlaczego Kontrola wyglądać tak cholernie dobrze? Dzięki sprzętowo przyspieszanemu śledzeniu promieni i cieniowaniu siatkowemu zastosowanemu w chipie M4 (a także w chipie M3 poprzedniej generacji). Krótko mówiąc, najnowsze komputery Mac potrafią renderować niezwykle realistyczne oświetlenie i cienie. Ponadto mogą płynniej zarządzać szczegółowymi środowiskami 3D.

Zmienna prędkość światła

W przypadku złożonej obliczeniowo gry, takiej jak Kontrola grając tak płynnie i szybko na 14-calowym MacBooku Pro M4, system Windows powinien się martwić.

Warto jednak zaznaczyć, że nie miałem okazji dotykać spodniej części MacBooka Pro, aby określić jego zarządzanie temperaturą. Poza tym nie udało mi się zaobserwować żadnych czasów ładowania Kontrola — gra była już odpalona i gotowa do gry podczas prezentacji Apple.

Apple może odciągnąć więcej konsumentów laptopów od Windowsa

Załóżmy, że szukasz nowego laptopa. Nie uważasz się za gracza, ale chcesz zacząć. Szukasz maszyny idealnej do produktywności w ciągu dnia i swobodnego grania w nocy. Nie jesteś zwolennikiem macOS ani Windowsa, ale ten pierwszy ma reputację producenta zapewniającego długi czas pracy na baterii i niesamowitą wydajność.

14-calowy MacBook Pro M4 w bibliotece

14-calowy MacBook Pro M4
Źródło: Kimberly Gedeon / Mashable

Przecież w naszych ostatnich testach MacBooka Pro M4 wytrzymał on na jednym ładowaniu 16 godzin i 32 minuty. Pod względem wydajności zmiażdżył rywali.

Ponadto macOS obsługuje jedną z najbardziej wymagających graficznie gier na rynku: Cyberpunka 2077.

MacBooki mają ograniczoną bibliotekę w porównaniu z systemem Windows (problem, który Apple rozwiązuje za pomocą zestawu narzędzi do przenoszenia gier, aby pomóc programistom w wydajniejszym przenoszeniu gier z systemu Windows na macOS), ale to jest w porządku — po prostu dajesz grze przedsmak i nie przeszkadza ci to po prostu próbując tego, co jest w ofercie.

Ponadto wydaje się, że Apple ciężko pracuje, aby dodać do swojego katalogu więcej gier, w tym Kontrola, Prince of Persia: Zaginiona korona, i więcej.

14-calowy MacBook Pro M4 w bibliotece


Źródło: Kimberly Gedeon / Mashable

Zastanawiając się nad laptopem z systemem Windows, ten sam konsument może być zainteresowany ogromną biblioteką gier, ale prawdopodobnie będzie musiał zmagać się ze słabą żywotnością baterii i koniecznością ciągłego podłączenia do gniazdka.

Biorąc to pod uwagę, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym graczem, którego nie interesują konkretne tytuły, czy zwykłym graczem, któremu nie przeszkadza aktualny katalog systemu macOS, niewiele jest rzeczy, które zwabią cię w ramiona systemu Windows, szczególnie jeśli jesteś konsumentem niezależnym od systemu operacyjnego.

Innymi słowy, jeśli jesteś graczem, który gra tu i tam, i nie przeszkadza mu ograniczona biblioteka gier, to po co wybierać system Windows?

Kontrolaktóry ma zostać wprowadzony na macOS w lutym 2025 r., może być sygnałem alarmowym, którego Windows potrzebuje, aby zaradzić jego potencjalnemu zmniejszeniu atrakcyjności wśród zwykłych i początkujących graczy. Jak wspomnieliśmy na wstępie, przepaść pomiędzy Windowsem a macOS w świecie gier jest wciąż duża, ale Apple czyni stały postęp.

Apple MacBook Pro 16 (M3 Max)



Zrodlo