EKSKLUZYWNY: The Asylum, którego lista produkcji filmowych i telewizyjnych obejmuje Sharknado, Czarne lato I Naród Zsprzedała prawa do swojej biblioteki firmie MEP Capital.
Spółki opisują transakcję jako strategiczne partnerstwo mające na celu napędzanie produkcji The Asylum przy jednoczesnej maksymalizacji wartości biblioteki zawierającej ponad 300 tytułów. Azyl został otwarty w 1997 roku.
„Dzięki kapitałowi posła do Parlamentu Europejskiego i jego entuzjazmowi dla eksplodującego globalnego rynku VOD, The Asylum zamierza przenieść swoją zaawansowaną koncepcję, przesadną markę na wyższy poziom produkcji i dystrybucji” – powiedział partner Asylum David Rimawi.
Inwestycja jest najnowszą z szeregu inwestycji w IP/prawa filmowe i telewizyjne dokonanych przez posła do Parlamentu Europejskiego.
„Wzrost konsumpcji cyfrowego wideo na żądanie zapewnił ogromny wzrost i stabilność wartości bibliotek treści filmowych i telewizyjnych” – powiedział Jameson Latko z MEP Capital. „Zespół Asylum zbudował ponadczasową, dobrze znaną markę, a w szczególności opracowuje i jest właścicielem wszystkich praw własności intelektualnej do swoich treści. Połączenie popularności marki i własności intelektualnej stanowi imponującą różnicę w hollywoodzkim krajobrazie produkcji i dystrybucji. Jesteśmy podekscytowani bliską współpracą z zespołem The Asylum, aby pomóc w kontynuowaniu ich długich i pełnych sukcesów osiągnięć”.
The Asylum finansuje i produkuje 25 wydań rocznie. Nawiązał współpracę z dystrybutorami i sieciami, w tym Netflix, Tubi, Syfy, Lifetime, Ion Television, Animal Planet, Hallmark Channel, Sony Television, BET i Universal Television. Firma wkroczyła także na rynek FAST, przyciągając co miesiąc ponad 2 miliony godzin oglądania na kanale filmowym The Asylum.
W dalszym ciągu identyfikując potencjalne możliwości inwestycyjne w branży filmowej i telewizyjnej, muzycznej, gier, wydarzeń na żywo, sportu i mediów cyfrowych, poseł do Parlamentu Europejskiego uruchomił w zeszłym roku także spółkę West Side Pictures zajmującą się dystrybucją filmów i telewizji. Prowadzony przez byłego szefa Screen Media Davida Fannona, zespół specjalizuje się w obsłudze starych tytułów filmowych i telewizyjnych.