Były dyrektor techniczny Rockstar, Obbe Vermeij, ujawnił niedawno na Twitterze
kilka ukrytych szczegółów Grand Theft Auto.
„W grach zdarzają się błędy i GTA nie jest wyjątkiem” – mówi w jednym pościektóry zaleca graczom pobranie ogromnej, skompilowanej przez fanów, Cicha łatka o otwartym kodzie źródłowym przed zagraniem w GTA 3, Vice City lub San Andreas na PC. Ze swej strony Vermeij mówi jednemu z graczy GTA żałował, że nie był w stanie naprawić błędu San Andreas „z mapą front-end, która powoduje, że losowe rzeczy zmieniają się, gdy gracz wyjdzie poza mapę” przed premierą przygodowej gry akcji w 2004 roku.
Ten błąd „jest prawdopodobnie najgorszym błędem, jaki przeoczyliśmy” – mówi. Ale on też się cieszy przyznać że „hm… sporo” innych błędów poprawionych przez Silent Patch mogło być jego winą.
Reszta jego nieformalnych pytań i odpowiedzi ujawnia więcej tajemnic i żalów związanych z GTA. Czy to sprawiedliwe, że ostateczna edycja trylogii GTA na rok 2021 całkowicie zastąpiła oryginały z początku XXI wieku w witrynach sklepowych? „Właściwie ich nie próbowałem” – Vermeij przyznaje. „Słyszałem, że większość błędów została już naprawiona. Tak, pospieszono się z nimi”.
Czy naprawdę każdy może załatać grę, tak jak modder Silent zrobił to za pomocą Silent Patch? Tak, „łatanie jest dozwolone” Vermeij wyjaśnia. „Wydawca nie może nic z tym zrobić”.
I dlaczego tak wiele nazw modeli GTA jest tak prymitywnych i niestosownych? Podobnie jak karabin #cuntgun identyfikator broni i #slamvan odmiana pojazdu? „Wszystko, co nie jest widoczne dla graczy, zwykle zawiera przekleństwa” – mówi Vermeij. „Po prostu coś, co deweloperzy robią, żeby zachować zdrowy rozsądek”. Nie mogę uwierzyć, że dostaliśmy #cuntgun przed GTA 6.
Zdesperowani fani GTA 6 rezygnują z przewidywania daty premiery drugiego zwiastuna tej nieuchwytnej przygodowej gry akcji w normalny sposób i zamiast tego uciekają się do astrologii.