Wśród nominacji do nagrody Grammy w kategorii filmów i programów telewizyjnych znalazły się liczne ukłony dla Hansa Zimmera, Atticusa Rossa, „Twisters” i „The Color Purple”

67t Nominacje do nagród Grammy przyznali uznani muzycy Hans Zimmer, Atticus Ross i filmy takie jak Twistery I Kolor Fioletowy z ukłonami w wielu kategoriach.

Zimmer jest nominowany w kategorii Najlepsza ścieżka dźwiękowa dla mediów wizualnych za Wydma: część druga (2024) oraz w kategorii Najlepsza piosenka napisana dla mediów wizualnych za utwór „Love Will Survive” z Tatuażysta z Auschwitzktóry napisał z Karą Talve, Charliem Midnightem i Walterem Afanasieffem. Barbara Streisand śpiewa piosenkę z serialu opartego na książce Heather Morris o tym samym tytule.

Atticus Ross jest nominowany jako kompozytor wraz ze współpracownikiem Trentem Reznorem za ścieżkę dźwiękową do filmu Pretendentzy (2024) z Zendayą, Mike’em Faistem i Joshem O’Connorem. Ross, wraz z Leopoldem Rossem i Nickiem Kubą, mają dwie nominacje w tej samej kategorii — Najlepsza ścieżka dźwiękowa dla mediów wizualnych — z FX’s Shogunktóry zdobył także wiele trofeów na gali Emmy 2024. Następnie indie rockowa grupa Rossa, Nine Inch Nails, zajmie się muzyką do nadchodzącego albumu Tron: Ares.

Kolor Fioletowy (2023) kiwa głową kompozytorowi Krisowi Bowersowi w kategorii Najlepsza ścieżka dźwiękowa dla mediów wizualnych, a także w kategorii Najlepsza kompilacja ścieżki dźwiękowej dla różnych artystów, którzy wnieśli swój wkład.

Lee Isaaca Chunga Twistery (2024) był nominowany w kategorii Najlepsza kompilacja ścieżki dźwiękowej dla mediów wizualnych, a także za piosenkę Luke’a Combsa „Ain’t No Love In Oklahoma”, którą piosenkarz country napisał wspólnie z Jessi Alexandrem i Jonathanem Singletonem.

POWIĄZANE: Ścieżka dźwiękowa „Twisters”: każda piosenka, którą usłyszysz

„Can’t Catch Me Now” Olivy Rodrigo odtwarzany podczas napisów końcowych Igrzyska Śmierci: Ballada o ptakach śpiewających i wężach jest także nominowana w kategorii Najlepsza piosenka napisana dla mediów wizualnych, podobnie jak „Better Place”. TROLLE: Zbierzcie się razem w wykonaniu Justina Timberlake’a i *NSYNC. Obydwa filmy ukazały się w zeszłym roku.

Inne filmy nominowane w kategorii Najlepsza kompilacja ścieżki dźwiękowej dla mediów wizualnych to m.in Saltburn (2023), Maestro: muzyka Leonarda Bernsteina co oznacza czwartą nominację Bradleya Coopera do nagrody Grammy po trzech nominacjach do nagrody Grammy za jego współpracę Narodziny gwiazdy (2019) z Lady Gagą.

Deadpoola i Wolverine’a (2024) ma także ukłon w kategorii Najlepsza kompilacja ścieżki dźwiękowej dla mediów wizualnych.

POWIĄZANE: Ryan Reynolds ujawnia, że ​​Madonna miała „świetną notatkę”, która sprawiła, że ​​scena „Deadpoola i Wolverine’a” stała się „lepsza”

Aby zakwalifikować się do 67. edycji nagrody Grammy, nagrania muszą zostać wydane komercyjnie w USA w okresie od 16 września 2023 r. do 30 sierpnia 2024 r., dlatego filmy z końca 2023 r. dopiero teraz otrzymują nominacje.

Beyoncé prowadzi na pełnej liście nominacji do nagrody Grammy z 11 nominacjami w różnych kategoriach i gatunkach za swój album „Cowboy Carter”. Pełną listę tych kategorii znajdziesz poniżej:

Najlepsza kompilacja ścieżki dźwiękowej dla mediów wizualnych

  • Kolor fioletowy — (różni artyści)
  • Deadpool i Wolverine — (różni artyści)
  • Maestro: muzyka Leonarda Bernsteina — London Symphony Orchestra, Yannick Nézet-Séguin, Bradley Cooper
  • Saltburn — (różni artyści)
  • Twisters: The Album — (różni artyści)

Najlepsza ścieżka dźwiękowa dla mediów wizualnych (w tym film i telewizja)

  • Fikcja amerykańska — Laura Karpman, kompozytorka
  • Challengers — Trent Reznor i Atticus Ross, kompozytorzy
  • Kolor fioletu — Kris Bowers, kompozytor
  • Dune: Część druga — Hans Zimmer, kompozytor
  • Shogun — Nick Chuba, Atticus Ross i Leopold Ross, kompozytorzy

Najlepsza piosenka napisana dla mediów wizualnych

  • W Oklahomie nie ma miłości [From “Twisters: The Album”] — Jessi Alexander, Luke Combs i Jonathan Singleton, autorzy tekstów (Luke Combs)
  • Lepsze miejsce [From “TROLLS Band Together”] — Amy Allen, Shellback i Justin Timberlake, autorzy tekstów (*NSYNC i Justin Timberlake)
  • Nie można mnie teraz złapać [From “The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes”] — Daniel Nigro i Olivia Rodrigo, autorzy tekstów (Olivia Rodrigo)
  • To nigdy nie odeszło [From “American Symphony”] — Jon Batiste i Dan Wilson, autorzy tekstów (Jon Batiste)
  • Miłość przetrwa [From “The Tattooist of Auschwitz”] — Walter Afanasieff, Charlie Midnight, Kara Talve i Hans Zimmer, autorzy tekstów (Barbra Streisand)

Najlepszy film muzyczny

  • Symfonia amerykańska — Jon Batiste | Matthew Heineman, reżyser wideo; Lauren Domino, Matthew Heineman i Joedan Okun, producenci wideo
  • Czerwiec — (czerwiec Carter Cash) | Kristen Vaurio, reżyserka wideo; Josh Matas, Sarah Olson, Jason Owen, Mary Robertson i Kristen Vaurio, producenci wideo
  • Królowie z królowych — Uruchom DMC | Kirk Fraser, reżyser wideo; William H. Masterson III, producent wideo
  • Stevie Van Zandt: Uczeń — Steven Van Zandt | Bill Teck, reżyser wideo; Robert Cotto, David Fisher i Bill Teck, producenci wideo
  • Najwspanialsza Noc Popu — (Różni artyści) | Bao Nguyen, reżyser wideo; Bruce Eskowitz, George Hencken, Larry Klein, Julia Nottingham, Lionel Richie i Harriet Sternberg, producenci wideo

POWIĄZANE: Zwycięzcy albumu roku Grammy na przestrzeni lat – galeria zdjęć

Zrodlo