Nowe Delhi [India]10 listopada (ANI): W Delhi odbył się pierwszy Azjatycki Szczyt Buddyjski zorganizowany przez Ministerstwo Kultury i Międzynarodową Konfederację Buddyjską (IBC) pod hasłem „Rola Dhammy Buddy we wzmacnianiu Azji”. Wzięło w nim udział ponad 160 międzynarodowych uczestników z 32 krajów.
Członkowie Mahasangi, patriarchowie różnych tradycji monastycznych, mnisi, mniszki, członkowie wspólnoty dyplomatycznej, profesorowie nauk buddyjskich, eksperci i uczeni, czyli około 700 uczestników, z entuzjazmem zajęli się tematem.
Przeczytaj także | Zagrożenie sfałszowaną bombą na lotnisku w Kalkucie: Agencje bezpieczeństwa aresztują mężczyznę w związku z rzekomą „podłożeniem bomby w samolocie”, trwa akcja poszukiwawcza.
Jednym z wybitnych osiągnięć pierwszego Azjatyckiego Szczytu Buddyjskiego była udana organizacja dwóch równoległych forów, z których każde oferowało szereg wnikliwych perspektyw. Wydarzenia na tych forach umożliwiły bogatą zbieżność idei, z których jedno skupiało się na podstawowych naukach Buddy i ich dzisiejszym zastosowaniu, podczas gdy drugie badało, w jaki sposób zasady buddyjskie mogą przyczynić się do zrównoważonego rozwoju, harmonii społecznej i współpracy międzynarodowej.
Odbyło się kilka prezentacji oferujących unikalne alternatywy, perspektywy i pewne „nieszablonowe” podejścia, które postrzegały wiedzę filozoficzną jako sposób jej zastosowania i praktycznego wykorzystania dla poprawy społeczeństwa. Dotychczasowe seminaria i konferencje dotyczyły głównie aspektów religijnych i związanego z nimi dyskursu. Szczyt ten przyniósł wiele innowacyjnych pomysłów wywodzących się ze starożytnej filozofii i nauki Dhammy.
Przeczytaj także | Wybory do Zgromadzenia Jharkhand w 2024 r.: Premier Narendra Modi ostro krytykuje Kongres-JMM za „dzielenie OBC” i podczas przemówienia publicznego w Bokaro zapewnia, że rząd BJP jest skorumpowany.
Profesor Seon Ramon z Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej Uniwersytetu Waszyngtońskiego w USA porównał kontinuum poznania umysłowego z neurologii i buddyjskiej perspektywy medytacji w ich zastosowaniu klinicznym. Medytując nad naturą przebudzenia i ustania myśli (moment Diyan), pomiary wykazały, że te ramy czasowe są tym, co medytujący oszacowali wieki temu bez zegara. Może to być przydatne w leczeniu zaburzeń psychicznych w oparciu o buddyjskie praktyki paramit i medytacji połączonej z technikami neuroobrazowania i wizualizacji.
Wyjątkowy wkład praktyk buddyjskich w mongolskich więzieniach przedstawił pan Shirendev Dorlig, dyrektor mongolskiego Centrum Badań Vipassana. Po kilku pierwszych lekcjach kursy medytacji Vipassana dały dobre rezultaty nawet w więzieniach, w których przebywają zatwardziałi przestępcy. Na prośbę osadzonych praktyka ta jest obecnie wdrażana we wszystkich więzieniach w całej Mongolii.
W wielu prezentacjach rozległe obszary Azji Środkowej, Turkiestanu Wschodniego i rosyjskich republik autonomicznych Kałmukistanu, Buriacji i Tuwy, na które wpływ buddyzmu wywierał m.in. jego wpływ na architekturę, obrzędy kultu i filozoficzny sposób życia, których ślady Znany archeologicznie, odnotowano. nadal obecne w starożytnych tekstach.
Dr Jagbir Singh z Uniwersytetu w Delhi mówił o wpływie buddyzmu na ewolucję chińskiej architektury. Prześledził jego rozwój od czasów dynastii Han do czasów współczesnych. W I wieku cesarz Han Ming zbudował klasztor Białego Konia na cześć dwóch pierwszych indyjskich mnichów, którzy opuścili Indie do Chin – Kashyapa Matangi i Dharmaratny.
To były narodziny chińskiej architektury buddyjskiej. Ta forma architektury została później wpleciona w czystą architekturę chińską, tworząc unikalne dziedzictwo architektoniczne, które odzwierciedla duchowe i estetyczne wartości buddyzmu.
Profesor dr Shobha Rani Dash, kierownik Wydziału Studiów Buddyjskich na Uniwersytecie Otani w Kioto, Japonia, wspomniała o bóstwach hinduskich czczonych w buddyzmie japońskim. Wyjaśnił panteon bogów hinduskich wprowadzonych do Japonii przez buddyzm jako demony panteonu buddyjskiego. Jednak stopniowo wiele z nich zostało zmieszanych z pierwotną japońską religią, szintoizmem. Wspomniał o Bogini Saraswati, znanej w Japonii jako Benzaiten i czczonej przez miejscowych.
Doktor Yalçin Kayali, profesor nadzwyczajny języków i literatur orientalnych na Uniwersytecie w Ankarze w Turcji, przywołał mniej znany fakt dotyczący obecności buddyzmu w świecie kulturowym Turków ujgurskich. Niniejsze badanie koncentruje się na tekście buddyjskim znanym w sanskrycie jako Suvarnabhasa Sutra, który został przeniesiony z chińskiego tłumaczenia Dharmakszemy do ujgursko-tureckiego regionu dziedzictwa buddyjskiego i nosi nazwę Altun Yaruk (Złota Sutra).
Uważa się, że chińskie tłumaczenia na język japoński i inne języki europejskie pochodzące z IV wieku przyczyniły się do włączenia starożytnych nauk buddyjskich do światowego dziedzictwa kulturowego.
W ten sposób dr Baatr U. Kitinov, pracownik naukowy Instytutu Orientalistyki Akademii Rosyjskiej, mówił o rozprzestrzenianiu się buddyzmu we wschodnim Turkiestanie i roli Ujgurów w długoterminowej stabilności buddyzmu. Wspomniał, że we wschodnim Turkiestanie małe grupy ludności buddyjskiej nadal praktykują, a ich liczba wzrasta.
Ven. Dr Polgolle Kusaladhamma, studia Hod, Pali and Buddhist Studies, kampus SIBA na Sri Lance, odgrywa rolę w badaniach neurologicznych nad medytacją buddyjską, mających na celu określenie korzyści płynących z praktyk uważności w przezwyciężaniu słabości fizycznej i innych cierpień, szczególnie negatywnych sił emocjonalnych, które tworzą mentalne, wyjaśnione. niepokój, nieszczęście, strach i rozpacz itp.
Ven. Dr Ugyen Tshering, wykładowca w International College of Buddhist Studies (IBSC) na Uniwersytecie Mahachulalongkornrajavidyalaya w Bhutanie, omawia popularną koncepcję Globalnego Szczęścia Narodowego (GNH) oraz to, w jaki sposób filozofia i zasady buddyjskie leżą u podstaw koncepcji GNH, wpływając na bhutańską politykę i społeczeństwo. wartości. To buddyzm odegrał ważną rolę w umożliwieniu Bhutanowi osiągnięcia wysokiego poziomu GNH i wyjaśnił, w jaki sposób inni mogą naśladować ten model.
Ven. Nguyen Ngoc Anh, doktor nauk wietnamskich. naukowiec z Uniwersytetu w Kolombo na Sri Lance wyjaśnił trudności, z jakimi borykał się buddyzm w Wietnamie w różnych okresach, takie jak feudalizm, kolonializm i modernizacja. Jednak praktykowanie buddyzmu wywarło głęboki wpływ na społeczeństwo wietnamskie; jako filozofia wolności (Moksza), pokoju i szczęścia (nirwana) silnie zjednoczyła społeczeństwo wietnamskie, gdy kraj przechodził kilka konfliktów. Buddyzm został wprowadzony do Wietnamu w II wieku naszej ery i stanowi istotę wietnamskiego społeczeństwa.
Ruslan Kazkenov z Kazachstanu wspomniał, że chociaż Kazachstan nie jest krajem buddyjskim, w tym kraju panuje duże zainteresowanie buddyzmem i filozofią buddyjską, zwłaszcza że buddyzm ma pewne podobieństwa lub podobieństwa z tengrizmem. Ponadto buddyzm wpłynął na sztukę, architekturę i tradycje kulturowe regionu (Azja Środkowa), w tym elementy sztuki buddyjskiej i zabytki.
W tym samym duchu uczeni z Tadżykistanu i Uzbekistanu wspomnieli, że mieszkańcy tych krajów stają się coraz bardziej świadomi swojego buddyjskiego dziedzictwa, które było powszechnie akceptowane przez lokalnych mieszkańców w pierwszych latach jego rozprzestrzeniania się w regionie. Podkreślili, że istnieje duży potencjał do eksploracji miejsc buddyjskich, które w obu krajach są nadal niezbadane. Przedstawiciele wyrazili zainteresowanie zaangażowaniem indyjskich specjalistów od wykopalisk, a także naukowców, którzy mogą pomóc we wzmocnieniu istoty nauk Buddhy i ich zastosowaniu w tej części świata. (ANI)
(To jest nieedytowana i automatycznie wygenerowana historia z kanału Syndicated News, personel LatestLY nie modyfikował ani nie edytował treści)