Dzikie łowcy potworówOtwarta beta jest dostępna na PC od niecałych ośmiu godzin, ale zdążyła już trafić w monstrualną liczbę jednoczesnych graczy, nawet jeśli szczególnie uciążliwy błąd graficzny przykuwa uwagę online.
Choć otwarta beta gry akcji RPG rozpoczęła się na początku tego tygodnia dla abonentów PS Plus na PS5, w ciągu ostatnich kilku godzin stała się wreszcie dostępna dla graczy na Xbox Series X|S i na PC. Już było wiadomo, że będzie popularne – wczoraj, zanim w ogóle można było zagrać, około 23 000 jednoczesnych użytkowników miało otwartą grę na komputerze PCprawdopodobnie po prostu wpatrując się zachłannie w ekran tytułowy. Jednak teraz, gdy można zrobić znacznie więcej, maksymalna liczba graczy ogromnie wzrosła, a według SteamDBwynosi obecnie 463 798 – rekord ustanowiony siedem godzin temu, około godzinę po (prawidłowym) uruchomieniu. Jest duża szansa, że w weekend liczba ta wzrośnie jeszcze bardziej, biorąc pod uwagę, że dla wielu stref czasowych rekord ten został ustanowiony z dnia na dzień.
Nie trzeba dodawać, że jest to ogromne zwycięstwo Capcom, ale nie wszystko poszło gładko. Serwisy takie jak Reddit i Twitter są obecnie pełne zrzutów ekranu i klipów przedstawiających zarówno ludzi, jak i potwory przekształcone w niskopolarowe plamy, które wystają jak obolałe kciuki w porównaniu ze zwykłymi pięknymi efektami wizualnymi – wyglądają prawie, jakby mogły pasować do gry na PS1. Ogromny, podobny do żaby potwór Chatacabra nie wygląda tak odstraszająco, gdy jest ledwo rozpoznawalną zielono-brązową bryłą z wymachującym językiem, a modele ludzi czasami wyglądają jak graniczne paliwo koszmaru z czymś, co wygląda jak spłaszczone twarze i szczelnie zamknięte oczy. Poniżej możesz obejrzeć niektóre z horrorów.
Niestety, dla każdego, kto doświadcza tego problemu, wydaje się, że obecnie nie jest dostępne oczywiste rozwiązanie. Jeden z użytkowników Reddita powyżej, Qett, notatki: „Niestety nic, co robię, nie ma wpływu na uszkodzone tekstury. Weryfikacja plików, ponowna instalacja gry, ponowna kompilacja shaderów, nic tak naprawdę nie pomogło. Tekstury zostały częściowo naprawione, gdy podkręciłem wszystkie ustawienia modelu/siatki/grafiki na wysokie, ale modele postaci ( poza Gemmą) nadal brakowało im kończyn lub były ogólnie złamane. Oni później dodaj że „ponowna instalacja sterowników tymczasowo rozwiązała problem”, ale po ponownym uruchomieniu gry „wszystko znów się zepsuło”.
Mamy nadzieję, że przyczyna tego problemu zostanie usunięta do końca okresu beta. Nawet jeśli nie, przynajmniej zostało to oznaczone teraz, a nie podczas faktycznej premiery RPG akcji.
Po 500 godzinach spędzonych w Monster Hunter World wersja beta Monster Hunter Wilds sprawia wrażenie jak nowa para butów: świeża i stylowa, ale trochę niewygodna.