Dżakarta, VIVA – Południowokoreańskie Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki (na czele z Ministrem Yu In-chon) wraz z Koreańską Agencją Treści Kreatywnych (KOCCA) reprezentowaną przez pełniącego obowiązki dyrektora KOCCA, Yu Hyun-seoka, z sukcesem zorganizowało K-Expo Indonesia 2024 w dniach 14–17 listopada w Dżakarcie. To wydarzenie jest ważnym kamieniem milowym w rozszerzaniu eksportu K-Content do regionu Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii, szczególnie do Dżakarty, która jest największym skupiskiem ludności w Azji Południowo-Wschodniej liczącym ponad 30 milionów mieszkańców.
Przeczytaj także:
Można pojechać do Korei Południowej za 100 tys. IDR, jak to zrobić?
Po wielkim sukcesie podobnego wydarzenia w Paryżu w zeszłym miesiącu, K-Expo Indonesia 2024 po raz kolejny odzwierciedla atrakcyjność kultury koreańskiej na rynku światowym. Przewiń dalej, OK?
W wydarzeniu tym bierze udział pięć ministerstw Korei Południowej, a mianowicie Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki, Ministerstwo Rolnictwa, Żywności i Hodowli Hodowli, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa, Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energii JUA, Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Przeczytaj także:
Trzech naukowców zginęło podczas testowania nowych samochodów w fabryce Hyundai
W powodzeniu wydarzenia ważną rolę odegrało siedem innych instytucji, w tym KOCCA, takie jak Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation (aT), Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji (KOTRA) oraz Koreańska Agencja MŚP i Startupów.
Przeczytaj także:
Wzywamy wszystkich północnokoreańskich dowódców bojowych: Kim Dzong-un jest gotowy na wojnę nuklearną
Podczas spotkania B2B, które odbyło się w dniach 14-15 listopada w hotelu Sheraton Grand Jakarta Gandaria City, aż 40 koreańskich firm contentowych odbyło z sukcesem 709 spotkań biznesowych ze 117 kupcami z różnych krajów, m.in. Singapuru, Malezji, Filipin i Australii . W rezultacie odnotowano, że potencjalne transakcje eksportowe osiągnęły kwotę 64,93 mln USD, czyli równowartość 913 miliardów KRW, co potwierdza duży entuzjazm dla K-Content w tym regionie.
W dniach 16–17 listopada wydarzenie w Jakarta Convention Center przyciągnęło ponad 32 tysiące gości. Wydarzenie obejmowało różne strefy doświadczeń, takie jak Strefa Doświadczeń Gatunkowych, Strefa Konwergencji i Strefa Planowania, prezentujące współpracę między sektorami przemysłu.
Strefa wrażeń „K-Content Multiplex” urzeka odwiedzających opowieściami opartymi na gatunkach, takimi jak animacje, postacie, narzędzie internetowe, gry, muzyka i nowa technologia konwergencji. Programy takie jak interaktywne quizy zwiększają zainteresowanie K-Content w Indonezji.
W Strefie Konwergencji 14 wystaw prezentuje potencjał współpracy między treściami koreańskimi a innymi branżami, takimi jak żywność i napoje, towary konsumpcyjne i wzornictwo. Wprowadzono także system głosowania na żywo, który pozwala ocenić zainteresowanie rynku produktem konwergentnym.
Strefa planowania, zorganizowana we współpracy z Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation (aT), prezentuje koncepcję koreańskiego sklepu ogólnospożywczego i Han River Park, łączącego treści z żywnością, napojami i produktami lifestylowymi.
Na K-Stage zaprezentowano także różne ciekawe występy, w tym sesję autografów dla autora webtoonu Killera Badro, spotkanie fanów z piosenkarką Ailee i grupą Nomad, a także występ Beatfella House. Wieczorem 16 listopada na głównej scenie wystąpiły cztery koreańskie grupy artystyczne, a mianowicie SF9, Ailee, Nomad i Beatfella House. Ich występ, obejmujący różne gatunki, takie jak idol, OST, beatbox i a cappella, zadziwił ponad 4 tysiące widzów.
Pełniący obowiązki dyrektora KOCCA, Yoo Hyun-seok, powiedział: „Organizując tym razem K-Expo, stworzyliśmy podstawy do poszerzania doświadczenia i eksportu treści Hallyu w regionie Azji Południowo-Wschodniej, zwłaszcza w Indonezji”. Dodał również: „W przyszłości za pośrednictwem K-Expo będziemy nadal ściśle współpracować między ministerstwami i próbować kreatywnego podejścia do wprowadzania K-Content w nowych formach”.
Następna strona
Strefa wrażeń „K-Content Multiplex” urzeka odwiedzających opowieściami opartymi na gatunkach, takimi jak animacje, postacie, narzędzie internetowe, gry, muzyka i nowa technologia konwergencji. Programy takie jak interaktywne quizy zwiększają zainteresowanie K-Content w Indonezji.