Red Dead Redemption 2 zawiera mnóstwo drobnych szczegółów, których zdecydowana większość graczy nigdy nie zobaczy, i to właśnie sprawia, że gry Rockstar są tak wyjątkowe, mówi były projektant Rockstar, Ben Hinchliffe.
Hinchliffe pracował w studiu od 2009 do 2022 roku, kiedy to był projektantem gry przy GTA 6. Niedawno pojawił się w podcaście GTAVIoclock (ze znacznikiem czasu Tutaj), i w pewnym momencie trafiłem na temat Red Dead Redemption 2, opisując misję, w której Twoim zadaniem jest splądrowanie wozu bimbru. Podczas gdy większość ludzi chętnie robi to, co robią kowboje i strzela w stylu Dzikiego Zachodu, Rockstar dołożył wszelkich starań, aby historia wozu była kontynuowana dla pacyfisty Arthura Morgana.
„Jest wóz bimberu i musisz go spotkać w środku, i powinieneś zaatakować go na moście. A jeśli zaatakujesz go na moście, spoko, rozumiesz, myślę, że masz zanieść to profesorowi” – powiedział Hinchliffe. „Jeśli nie zastawisz na niego zasadzki na moście, gdzie ci powiedziano, i będziesz szedł za nim drogą przez dłuższy czas, skończy w obozie bandytów”.
Hinchliffe opisał dalej scenę pełną wrogich NPC, „wykonujących animacje, chłopaki wysiadają z wagonów i idą do namiotu”. Stwierdził, że „99% ludzi nigdy tego nie widziało, bo wpadliby w zasadzkę na wóz tam, gdzie im powiedziano, na moście. Ale znowu chodziło o to, dokąd jedzie, jaka kryje się za tym historia, dlaczego jedzie stąd do Tutaj?’ Dlatego zawsze trzeba było dodać dodatkową narrację”.
Nierzadko zdarza się, że NPC mają alternatywne programy dla nieoczekiwanych interakcji z graczami, ale prawdą jest również, że piaskownice Rockstar są szanowane za ich realizm i hiper-interaktywność. Hinchliffe powiedział, że w szczególności ilość pytań „Co by było, gdyby?” jest częścią „tego, co sprawia, że gry Rockstar są tak dobre – wszystkich tych dodatkowych szczegółów i treści, które umieszczają we wszystkim, czego gracze nawet nie są świadomi, że tam są. Po prostu nie” Nie wiem, że istnieje, ale tak jest dla ludzi, którzy po prostu grają w nią trochę inaczej.”
Szef Baldur’s Gate 3, Swen Vincke, podzielił się podobnymi komentarzami w zeszłym roku, podkreślając inwestycję dewelopera Larian w „rzeczy, które zobaczy może 0,001% widzów”.
Hinchliffe założył własne studio Just Add Water Development w maju 2022 roku i przygotowuje się do premiery swojego debiutanckiego tytułu 14 listopada, TY VR.
Były projektant GTA 6 powiedział niedawno, że kontynuacja z otwartym światem „zadziwi ludzi” i „ludzie będą o niej mówić przez wieki”, ponieważ Rockstar „ponownie podniósł poprzeczkę”.