Twórca gry Stardew Valley, Eric „ConcernedApe” Barone, twierdzi, że dodanie bossów do jego nadchodzącej gry Haunted Chocolatier było konieczne, aby zapewnić mu ciągły rozwój jako twórcy gier. Jest to również kluczowa rzecz, która odróżnia te dwie gry, na wypadek gdybyś pomyślał, że Haunted Chocolatier „wygląda jak po prostu kopiuj i wklej Stardew Valley”, zgodnie ze słowami Barone’a.
Rozmawiam z Życie NintendoBarone zostaje zapytany, czy zaprojektowanie bossów dla Nawiedzonej Czekoladki było trudne, biorąc pod uwagę ich brak w Stardew Valley. Odpowiedź brzmi w zasadzie tak, chociaż taki jest zamysł.
„Projektowanie bossów to zupełnie nowa gra w porównaniu do wszystkiego, co jest Stardew” – mówi. „I myślę, że chciałem czegoś innego. Chciałem wyzwań, ponieważ chcę się rozwijać jako twórca gier. Nie chciałem znowu robić dokładnie tego samego.
„Wiem, że wiele osób mówi: „Nawiedzona czekolada wygląda, jakby była po prostu kopią i wklejeniem Stardew Valley”. Ale nie grali w tę grę, więc tak naprawdę nie wiedzą.
Oczywiście Haunted Chocolatier i Stardew Valley mają wyraźne podobieństwo wizualne, chociaż wyobrażam sobie, że ten pierwszy ma mnóstwo świeżych pomysłów, które Barone uważa za nieodpowiednie dla Stardew – jak bossowie.
Tak czy inaczej, miejmy nadzieję, że nie minie dużo czasu, zanim zobaczymy więcej gry. Barone pisze na Twitterze, że „z czasem” pojawią się aktualizacje rozwojowe Haunted Chocolatier, ale na razie musi się skupić na naprawieniu Stardew Valley po najnowszej aktualizacji. Jeden taki problem? Aby zwiększyć wydajność, musisz zdjąć czapki ze swoich zwierząt. Optymalizacja, ale jakim kosztem?
Och, i nowy błąd Stardew Valley najwyraźniej może cię wzbogacić dzięki armii 999 homarów.